فایل Robots txt چیست؟ راهنمای کامل نحوه ساخت فایل Robots.txt | xeroseo

هرچه تعداد صفحات وبسایت شما بیشتر باشد، ربات‌های موتور جستجو زمان بیشتری برای خزیدن و ایندکس کردن صفحات نیاز دارد. همین زمان طولانی، روی رتبه سایت‌تان در نتایج جستجو، تاثیر منفی خواهد گذاشت. فایل Robots.txt به شما کمک نمی‌کند تا یک URL را از ایندکس موتورهای جستجو حذف کنید و همچنین از موتورهای جستجو در برابر اضافه کردن یک URL جلوگیری نمی‌کند.

http://atours.ir

پس نیازه شما هم درمورد منطق موتور های جست وجو هوشیاری لازم رو به خرج بدین و کارکرد کل سیستم رو ببینید. محصولی که خریداری میکنید؛ بصورت یک پکیج بوده و فایلها و ربات های متعددی در آن قرار دارد. علاوه بر بحث قیمت که من مطمئنم ربات سئوی ما در این رقابت پیروز هست، ربات ما دو مزیت عمده هم داره که خیلی سخت بتونید تو سایر روشهایی که گفتیم این مزیت رو پیدا بکنید. حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. سایت موردنظر خود را انتخاب کنید و از منوی سایدبار بر روی گزینه Crawl کلیک کنید.

طراحی سایت استانها

شما نمی خواهید که موتورهای جستجو در بخش های admin وب سایت شما بخزند. این مسئله به خصوص زمانی که قصد راه اندازی ویژگی های جدید در وب سایت خود را دارید بیشتر از قبل خود را نمایش می دهد و تاثیر بیشتری روی سئو سایت شما می گذارد. در غیر این صورت موتورهای جستجو در زمان تجزیه فایل robots.txt سردرگم می شوند. این دستورالعمل در حال حاضر تنها توسط موتورهای جستجو گوگل و بینگ پشتیبانی می شود.

ایندکس گوگل چیست؟ دلایل ایندکس نشدن سایت + راه حل

پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به مجله خبری زیرو سئو خودم درسته . اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم . راحت‌ترین راه حذف کردن صفحه‌ای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است. این ابزار نمی‌تواند به صورت مستقیم فایل robots.txt را ویرایش کند. بعد از زدن دکمه submit پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد فایل جدید ویرایش شده را دانلود کرده و به جای فایل قبلی در سرور میزبان وبسایت جایگزین کنید. فرقی نمی‌کند میزبان وبسایت شما یک سرور اختصاصی، اشتراکی یا مجازی است، فقط کافی است این فایل را در پوشه یا همان دایرکتوری اصلی سایت بارگذاری کنید.

خدمات و دسترسی ها

به این صورت که لیستی از کلمات کلیدی مورد نظرتان را به این ربات ارتقاء سئو میسپارید تا جایگاه (صفحه) سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل (برای تک تک آن عبارات کلیدی) به شما گزارش دهد. و با انجام همه روزه این کار فرایند رشد یا افت سایت تان در عبارت کلیدی مختلف را جلوی چشم خواهید داشت. به‌طورکلی توصیه می‌شود که همیشه دستور فرعی ‘Sitemap’ را در کنار URL نقشه سایت در فایل robots.txt قرار دهید. اما در برخی موارد مشاهده‌شده است که این کار باعث بروز خطاهایی می‌شود.

  • چرا؟ ربات خزنده موتور جستجوی گوگل (همان Googlebot خودمان!) دارای ویژگی به نام Crawl Budget است.
  • در صورتی که شما در این فایل ها از دستورالعمل های سردرگم کننده ای استفاده کنید گوگل به صورت کاملا امن بخش های مد نظر خود را محدود می کند.
  • صاحبان وبسایت و وبمسترها می‌توانند ورود ربات‌ها به وبسایت را از راه‌های مختلفی کنترل کنند.
  • علاوه بر این‌ها، گوگل ربات‌های مختلف دیگری را هم دارد که لیست کامل نام و وظیفه آن‌ها را می‌توانید در مقاله “مرور خزنده‌های موتور جستجو گوگل” که توسط خود گوگل منتشر شده است ببینید.

مطالب مرتبط