کاربرد فایل Robots txt در سئو؟ قسمت هشتم دیزاینر جوان | xeroseo

و اگه توسط این قابلیت میشه من باید چکار کنم تا از دست این دسته ها و آدرس های قدیمی که ارور هستش راحت شم . با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

تست فایل Robots با ابزار گوگل

در صورتی که شما هم قصد دارید تا سئو سایت خود را به صورت کاملا حرفه ای بهینه سازی کنید بهتر است که با تمامی جنبه های مختلف فایل robots.txt آشنا شوید و از نیروهای متخصص برای پیاده سازی این فایل استفاده کنید. در حال حاضر موتور جستجوی گوگل از حداکثر سایز 500 کیلوبایت برای فایل robots.txt پشتیبانی می کند. در زمان پیاده سازی این قطعه کد در فایل robots.txt توجه داشته باشید که این کار باعث قطع شدن دسترسی تمامی ربات های گوگل می شود. با این حال باید توجه داشت که موتورهای جستجو گوگل و بینگ در این جا اجازه دسترسی خواهند داشت چرا که طول کاراکترهای دستورالعمل بیشتر از Allow می باشد. در مثال بالا هیچ یک از موتورهای جستجو به مسیری که شامل پوشه /wp-admin/ است دسترسی ندارند و همینطور دو نقشه سایت را نیز تعریف کرده ایم که در آدرس های بیان شده موجود می باشند.

اجازه دسترسی کامل

اما سایر مجله خبری زیرو سئو‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها. بنابراین برای تهیه یک فایل robots.txt مناسب و عالی ما نیز باید با این دستورات و نحوه تفسیر آن‌ها توسط ربات‌ها آشنا باشیم. مهم‌تر از همه اینکه ربات‌های گوگل به خوبی با این استاندارد آشنا هستند و از دستورات آن هم پیروی می‌کنند. به کمک متا تگ noindex در هدر یک صفحه می‌توان امیدوار بود که این صفحه به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد.

استفاده از دستور sitemap:

در گام نخست باید بررسی کنید که هیچ محتوایی در این فایل برای بررسی و خزیدن ربات‌ها مسدود نشده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر آدرسی در این فایل برای ربات‌ها مسدود شود هیچ وقت سئو و ایندکس نمی‌شود. همان‌طور که قبلاً هم گفته شد Robots.txt در پوشه اصلی سایت قرار می‌گیرد. این محلی پیش‌فرض است که ربات‌ها و خزنده‌ها آن را بررسی می‌کنند تا به دنبال این فایل باشند.

  • مطمئناً شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند.
  • بعد از این که فایل را ساختید آن را باید در سرور میزبان سایت آپلود کنید.
  • درنهایت، پس از واردکردن دستورات، بر روی گزینه Test که در پایین صفحه در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.اگر نوشته دکمه از Test به Allowed تغییر یافت به این معنی است که فایل robots.txt شما معتبر است.
  • به کمک فایل robots.txt می‌توانیم دقیقا مشخص کنیم که کدام یک از این ربات‌ها به کدام بخش‌های سایت اجازه دسترسی دارند و کدام یک باید دارای محدودیت‌هایی برای بررسی سایت‌مان باشند.
  • البته باید این را در نظر داشت که برخی از قالب ها با تکتولوژی های مختلفی محتوا را نشان می دهند که اگر این ها مسدود شوند، روبات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری نمی تواند آن را کرال کند.

هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود. به این ترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم با جزئیات کامل درباره همین فایل مهم صحبت کنیم.

http://atours.ir

مطالب مرتبط