فایل Robots txt تاثیر فایل Robots.txt بر سئو | xeroseo

زمانی که مانند این مثال دستورالعمل سایت به صورت دقیق مشخص نیست آنها سعی می کنند که کمترین محدودیت را برای دسترسی به صفحات مختلف اعمال کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید جلوگیری از ایندکس شدن محتوای تکراری در سایت نیز با استفاده از همین فایل انجام می شود. به همین علت نیز باید قوانینی را تنظیم کنید تا موتورهای جستجو به صفحات تولید شده توسط این فیلتر دسترسی نداشته باشند.

http://atours.ir

بنابراین با استفاده از مجله خبری زیرو سئو Robots.txt می‌توانید از بودجه خزش سایت خود استفاده بهینه داشته باشید و از آن برای ایندکس کردن صفحات مهم وب سایت و مسدود ساختن صفحات غیر ضروری استفاده کنید. در نتیجه، آدرس URL و احتمالاً سایر اطلاعات عمومی در دسترس مانند متن انکرتکست در پیوندهای صفحه همچنان می توانند در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند. برای جلوگیری از نمایش صحیح URL خود در نتایج جستجوی Google، از فایل های سرور خود با رمز عبور محافظت کنید ، باز هم تاکید میکنیم از متای noindex برای حذف کامل استفاده کنید. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند. قبل از اینکه ربات‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحات وب را کراول کنند ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می‌کنند و اگر این فایل موجود باشد مطابق با اطلاعات مندرج در آن اقدام به ایندکس کردن صفحات می‌کنند.

  • بودجه شما، یا همان تعداد صفحاتی که توسط Googlebot مشاهده می شوند، بر اساس حجم وب‌سایت شما (تعداد صفحات)، سلامت آن (عدم بروز خطا) و تعداد بک‌لینک‌های سایت‌تان تعیین می‌شود.
  • و اگه توسط این قابلیت میشه من باید چکار کنم تا از دست این دسته ها و آدرس های قدیمی که ارور هستش راحت شم .
  • فایل robots.txt باید یک فایل متنی ساده با کدگذاریUTF-8باشد و خطوط باید با CR یا CR/LF یا LF از هم جدا شوند.
  • اگر url ای از سایت را با این روش مسدود کرده باشید باز هم در نتایج جستجو خواهد بود این روش برای فایل‌های ویدیویی، فایل‌های PDF و سایر فایل‌های غیر HTML قابل قبول برای گوگل است.
همچنین، شما می‌توانید فایل robots.txt خود را به سایت مپ xml لینک کنید. در صورت مشاهده این تگ در هدر یک صفحه گوگل به‌طورکلی آن را از نتایج جستجوی خود خارج خواهد کرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت eBgroup از دهه 90 بعنوان یکی از آژانس‌های موفق در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و تبلیغات کلیکی در غرب تهران مشغول به فعالیت بوده است. پس از آپلود فایل robots.txt در ریشه سرور، بررسی کنید که آیا برای عموم قابل دسترسی است یا خیر و آیا گوگل می‌تواند آن را بررسی کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که همه زیر دامنه ها به فایل robots.txt خود نیاز دارند. به عنوان مثال، دامنه فایل مخصوص به خود را دارد، همه زیر دامنه های Cloudflare (blog.cloudflare.com، community.cloudflare.com و غیره) نیز به فایل خود نیاز دارند.

سایت شرکت آفر

پروتکل ممانعت از ربات‌ها یک استاندارد وب است که چگونگی خزیدن ربات‌های موتورهای جست‌وجو، دسترسی و ایندکس محتوا و در اختیار گذاشتن محتوا به کاربران را تعیین می‌کند. این پروتکل همچنین شامل راهنمایی‌هایی مانند متا ربات‌ها و همچنین دستورالعمل‌های صفحه‌های اصلی و فرعی وب برای این‌که موتورهای جست‌وجو چگونه با لینک‌ها (مانند لینک‌های فالو یا نوفالو) برخورد کنند، نیز است. در عمل، فایل Robots.txt مشخص می‌کند برخی ربات‌های موتور جست‌وجو می‌توانند یا نمی‌توانند به بخش‌هایی از سایت دسترسی پیدا کنند. همچنین با دستورهای Allow و DisAllow می‌توان مشخص کرد که همه‌ی ربات‌ها یا فقط ربات‌های خاصی، به بخش‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشند یا دسترسی نداشته باشند.

فایل robots.txt در وب سایت های بزرگی که دارای صفحات زیادی می باشند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می باشد چرا که می تواند یک راهنمای کامل برای نحوه جستجو و خزیدن در صفحات وب سایت را برای موتورهای جستجو فراهم کند. ربات های خزنده گوگل یعنی Googlebot از دستورالعمل Crawl-delay پشتیبانی نمی کنند بنابراین اگر به فکر بهینه سازی موتور جستجوی گوگل هستید بهتر است که از این دستورالعمل استفاده نکنید. در این حالت، برای جلوگیری از نمایش صفحات سایتمان در این موتورهای جستجو باید به کمک روش‌های مسدودسازی مثل گذاشتن پسورد بر روی صفحاتی که نمی‌خواهیم به کاربران نمایش داده شوند، دسترسی آن‌ها به این صفحات خاص را از بین ببریم.

Link Velocity چیست؟

مطالب مرتبط