سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو | xeroseo

ولی این ربات یه ربات دائمیه و هزینه های خودش رو خیلی سریع جبران میکنه و در نهایت بعد از مدتی میبینید از اون صفحاتی که رشد کرده توی گوگل شما بهره بیشتری نسبت به هزینه ای که برای این ربات کردید دریافت خواهید کرد. و باقیش، وهر چقدر که در ادامه از این ربات استفاده بکنید برای شما سود خالص هست. اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه Yoast SEO استفاده کنید نیازی به بروز رسانی سایت مپ با انتشار هر مطلب یا بروزرسانی محتوا نخواهید داشتید این افزونه به صورت اتوماتیک تغییرات رو در سایت مپ اعمال خواهد کرد. به احتمال زیاد مشکل شما از هاست و دسترسی فایل هست که اجازه ساخت رو نمیده.شما میتونید طبق آموزشی این فایل رو به صورت دستی بسازید و در هاستتتون آپلود کنید. در این صفحه افزونه Yoast SEO فایل فعلی Robots.txt شمارا نمایش می‌دهد.

مزایای فایل robots.txt چیست؟

علاوه بر این‌ها، حجم زیادی از ترافیک و منابع هاست و سرور ما هم صرف پاسخگویی به ربات‌ها می‌شود که بسیاری از این درخواست‌ها بدون سود و تنها مضر هستند و الکی منابع سایت ما را هدر می‌دهند. برای درک بهتر نقش فایل ربات در سایت، علائم راهنمایی و رانندگی را در ذهنتان تجسم کنید. ربات های گوگل را تحت اختیار خودت بگیر، بهشون دستور بده و بگو چکار کنند. همراه من باش تا بهت بگویم که چه طوری ربات های گوگل را تحت اختیار خودت بگیری. با استفاده از کد allow اجازه مشاهده یک فایل در فولدری که قبلا Disallowed شده را می دهید.

آموزش فایل robots.txt و چیست؟

این مجله خبری زیرو سئو در فایل Robots.txt به این معنی است که ربات‌ها به هیچ محتوایی که در پوشه ذکرشده قرار دارد، دسترسی ندارند. با ترکیب این دو دستور شما قادر خواهید بود قوانین مختلفی برای دسترسی به صفحات داخلی سایت خود وضع کنید. مختصر بخواهیم بگوییم، این فایل به خزنده ها می گوید که چه قسمت هایی را اجازه دارند دنبال کنند و چه قسمت هایی را مجاز نیستند و اجازه ندارند که دنبال کنند. البته که این دستورالعمل ها می تواند بسیار بیشتر از این حرف ها باشد اما نباید جزء به جزء دستور در آن وارد کنیم. هنگامی که فایل robots.txt خود را آپلود و آزمایش کردید، خزنده های گوگل به طور خودکار فایل robots.txt شما را پیدا کرده و شروع به استفاده از آن می‌کنند. اگر فایل robots.txt خود را به‌روزرسانی کردید و باید در اسرع وقت نسخه ذخیره‌شده گوگل را بررسی کنید.

http://atours.ir

شاید تکّیه کردن به این توانمندی برای پنالتی نـشدن کافی باشد اما برای نتیجه گرفتن ربات ارتقاء سئو کافی نیست! گوگل سوابق بازدیدهای سایت شما را بر اساس ip، عباراتی که جستجو می شوند، زمان بین بازدیدها و دیگر پارامترهای مشابه، مورد بررسی قرار می دهد. لذا لازم است خودتان روی این موارد مدیریت داشته و ربات را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین نتیجه را برای شما حاصل کند. در فایل robots.txt شما قادر خواهید بود تا برای ربات‌های مختلف، دستورالعمل‌های مختلفی صادر کنید. فایل Robots.txt یک فایل متنی است که مدیران وب‌سایت‌ها برای آموزش به ربات‌های موتورهای جستجو ایجاد می‌کنند.

  • یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند.
  • نحوه ایجاد فایل ‏Robots.txt داشتن فایل Robots.txt برای هر سایت لازم است.
  • با این دستور شما به یک تصویر خاص در پوشه ای که قفل شده است دسترسی پیدا می کنید.
  • در آخر این رو هم در نظر داشته باشید که شاید شما در همون هفته اول تمام تاثیرات رو ملاحظه نکنید یا نتونید رو تمام کلمات کلیدی کار بکنید.
  • در نهایت پس از پیاده سازی اصلاحات سئویی می‌توانید مجددا اجازه بررسی صفحات اصلاح شده را به ربات موتورهای جستجو بدهید.

درنتیجه اگر شما به صورت تصادفی Googlebot را از خزیدن در سایت خود منع کنید ممکن است برای سئو و رتبه بندی سایت شما خیلی خطرناک باشد. وقتی صحبت از URL های واقعی در فایل Robots.txt می‌شود، آدرس‌ها و دستورهای کاملاً پیچیده‌ای در این فایل استفاده می‌شوند. با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد. موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند.

آموزش CSS 3

مطالب مرتبط