فایل robots txt چیست؟ بهینه سازی فایل ربات در وردپرس | xeroseo

شناخته می‌شوند را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را مخفی کنید تا کاربران به نوعی مجبور به کلیک روی آن‌ها شوند. به طور خلاصه، فرض کنید که یک قطعه از محتوا را با استفاده از iframe جاسازی کرده ایم. آن قطعه از محتوا اغلب، اگر مربوط به رسانه ای باشد، دستورالعملی برای عدم فهرست بندی خواهد داشت.

بهینه سازی robots.txt برای سئو

در یک فایل Robots.txt با چندین دستورالعمل، می‌توان قوانین مجاز به دسترسی و عدم مجاز به دسترسی را ایجاد کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک Robots.txt مشخص شده است که در آن قواعد مختلف برای ربات‌ها توسط یک کاربر ایجاد شده است. ربات‌ها و خزنده‌ها فقط به مواردی که به آن‌ها دسترسی یا همان کد follow داده شده است می‌توانند مراجعه کنند. برای ایجاد فایل Robots.txt ابتدا شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و این فایل را در ریشه اصلی آن کپی کنید. اگر به هر دلیلی شما به هاست دسترسی نداشته باشید می‌توانید با قرار دادن تگ‌های متا در هدر صفحه دسترسی ربات‌های گوگل را به آن محدود نمایید. نگارش یک فایل robots.txt موتور جستجو رو از گشتن و شاخص گذاری سایت شما باز نمیداره.

http://atours.ir

به عنوان مجله خبری زیرو سئو اگر دامنه شما example.com است به آدرس example.com/robots.txt بروید و فایل robots.txt را مشاهده کنید. در صورتی که نتیجه‌ای در برنداشت باید به پوشه public_html در هاست خود بروید و یک فایل متنی با نام robots.txt ایجاد کنید و محتوای آن را مطابق با نیازهای خود و مطالب ارائه شده در این مقاله اصلاح کنید. هدف این دستور تعیین محدودیت در میزان مصرف منابع سرور با تنظیم میزان تاخیر بین بازدیدهای مختلف ربات‌های خزنده است. در مثال زیر ربات خزنده موظف است بین هر درخواست ۸ میلی ثانیه توقف کند. گوگل از این دستور پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید فرکانس خزش را در گوگل سرچ کنسول تنظیم کنید.

  • با این حال باید توجه داشته باشید که گوگل از امکان تعریف یک crawl rate یا نرخ خزیدن که به آن نرخ درخواست نیز گفته می شود پشتیبانی می کند که شما می توانید از طریق کنسول جستجوی گوگل به آن دسترسی داشته باشید.
  • چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم.
  • می‌توانید فایل را در همین صفحه ویرایش کنید و بعد با زدن دکمه submit صفحه‌ای باز می‌شود.
  • این پروتکل همچنین شامل راهنمایی‌هایی مانند متا ربات‌ها و همچنین دستورالعمل‌های صفحه‌های اصلی و فرعی وب برای این‌که موتورهای جست‌وجو چگونه با لینک‌ها (مانند لینک‌های فالو یا نوفالو) برخورد کنند، نیز است.
  • هدف این ربات‌های مخرب پیدا کردن ایمیل‌های شرکتی است تا هرزنامه و اسپم‌ها را به صورت انبوه برای این ایمیل‌ها ارسال کنند.
  • برای ایندکس نشدن صفحات یک وب سایت روش دیگری به جز فایل Robots.txt وجود دارد که از طریق آن نیز می‌توانید از ایندکس شدن برخی صفحات جلوگیری کنید.

سلام درست می‌فرمایید منظور در کد آخر جای گیری کد سایت مپ بود نه اینکه کد رو توی سایت قرار بدید. با گذشت حدود 15 روز دیروز به صورت ناگهانی توی وبمستر حدود 1000 عدد ایندکسمون حذف شدن. بعد بررسی متوجه شدم همه ایندکس های حذف شده مربوط به tag ها بودن . من کدی که داخل این مطلب نوشتید (غیرفعال کردن Feed وردپرس از ۲ روش مختلف) رو داخل functions.php سایتم گذاشتم که فید سایت کلا غیرفعال بشه. قوانین فهرست شده در فایل robots.txt فقط برای میزبان، پروتکل و شماره پورتی که فایل robots.txt در آن میزبانی می شود اعمال می شود. مثال‌های زیر نشان می‌دهند که خزنده‌های Google کدام قانون را روی یک URL خاص اعمال می‌کنند.

آشنایی با محدودیت های Robots.txt

به عنوان یک فایل متنی، در واقع می توانید با استفاده از دفترچه یادداشت ویندوز یک فایل ایجاد کنید. اگر یک سئو کار حرفه ای نیستید، به هیچ عنوان سمت استفاده از این روش نروید؛ این تکنیک یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه به حساب می آید و حتما باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید. این فایل حجم سنگینی ندارد و در اکثر مواقع نهایتاً چند صد بایت خواهد بود. از رتبه ۲ هزار گوگل به ۵۰ هزار نزول پیدا کردیم و بهتر بگم عین ۱۰ هزار صفحه ما شد ارور ۴۰۴ که طراحان جدید گفتن بعد از مدتی از بین میرن که نرفت تکرار میکنم از بین نرفت و یا اگه رفت بالای ۶ ماه طول کشید.

آزمایش فایل robots.txt در بخش robots.txt tester سرچ کنسول گوگل

مطالب مرتبط