فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022 | xeroseo

یعنی موتور جستجو طبق عادت همیشه سایت شما رو کامل بررسی میکنه و اینکه کدوم صفخه رو تو نتایج جستجو به کاربرا نشون بده یا نه رو میتونین داخل این فایل مشخص کنین. روش های مختلفی وجود دارد که شما با پیاده سازی آنها در فایل robots.txt می توانید دسترسی موتورهای جستجو به بخش های مختلف سایت خود را فراهم کنید. در صورتی که فایل robots.txt وب سایت شما با تنظیمات کنسول جستجوی گوگل تناقض داشته باشد گاهی اوقات گوگل ترجیح می دهد که از تنظیمات تعریف شده در کنسول جستجوی گوگل به جای دستورالعمل های فایل robots.txt وب سایت شما استفاده کند. شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که به فایل ها، صفحات یا لینک های خاصی از وب سایت شما دسترسی نداشته باشند.

سایت فروشگاهی بتیس

جمع آوری این اطلاعات به طور روزانه، سرعت مجله خبری زیرو سئو سایت و عملکرد بهینه آن را تحت تاثیر قرار داده و همین موضوع نیز به طور مستقیم بر سئو سایت و رتبه آن در صفحه نتایج جستجو تاثیر خواهد داشت. در اینجاست که ساخت فایل Robots.txt به کمک شما می‌آید و این مشکل را به راحتی برطرف می‌سازد. با ایجاد یک فایل robots.txt می‌توانید فعالیت ربات‌ها و خزنده‌های وب را برای ایندکس کردن صفحات سایت خود محدود سازید. اما چطور و چگونه؟ در ادامه این مطلب ماهیت و کارکرد فایل ربات ساز را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نحوه ساخت فایل Robots.txt را نیز به شما آموزش خواهیم داد. حال که فایل robots.txt خود را ایجاد کرده‌اید، زمان آن است که از درستی عملکرد آن اطمینان یابید.

به روز رسانی robots.txt برای موتورهای جستجو

این ربات ها شامل ربات هایی می شوند که به دنبال اخبار یا تصاویر در وب سایت های مختلف هستند. در این بخش قصد دارم برخی از مهم ترین مثال های فایل robots.txt را در اختیار شما قرار بدم. دلیل دیگر این است که موتورهای جستجوی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به اندازه گوگل در این خصوص بخشنده نباشند. BOM در واقع مخفف عبارت byte order mark است که در واقع یک کاراکتر غیر قابل مشاهده در ابتدای فایل robots.txt می باشد و برای رمزگذاری منحصر به فرد یک فایل متنی مورد استفاده قرار می گیرد.

http://atours.ir

تجربه شما در استفاده و تنظیم این فایل چگونه است؟ آیا robots.txt سایت خود را بررسی کرده‌اید؟ چه مشکلاتی داشته اید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما بنویسید. تمایلی به دسترسی ربات‌ها به صفحات برچسب و نویسندگان سایت ندارید. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. یکی از مواردی که متخصصین بایستی در نظر بگیرند بررسی چک لیست کلیک پذیری یکی… در مقاله پیشرو به بررسی کامل موضوع مهمی در بخش سئو به نام راهنمای سئو…

ثبت نظر

خوشبختانه برای بررسی صحت فایل Robots.txt می‌توانید از ابزار تست سرچ کنسول کوگل استفاده نمایید تا از درستی اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید. توسط این فایل شما می‌توانید مشخص کنید که گوگل چه قسمت‌هایی از سایت شما را ایندکس کند و درواقع می‌توانید گوگل را کنترل کنید. توسط این فایل قسمت‌های محدود و مشخص از سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شود. درواقع توسط این قسمت مشخص می‌شود که گوگل به چه قسمت‌هایی دسترسی داشته باشد و سراغ محتوای غیر مرتبط نرود. یکی از دلایل استفاده از فایل Robots.txt، بهود عملکرد سئوی سایت هست. بهتره بدونین سایت های بزرگ و پر مخاطب روزانه توسط ربات های زیادی مورد بررسی و آنالیز میشن.

  • موتورهای جستجو معمولاً اطلاعات قرار داده شده در Robots.txt را برای چند روز در حافظه خود نگه می‌دارند.
  • ما مطمئنیمربات ارتقاء سئوما از نظر قیمتی کاملا رقابتیه و از خیلی روش های دیگه ارزون تره.
  • این ربات نیز همانند ربات افزایش ورودی گوگل، قابلیت تعویض IP و User-Agent را دارا بوده و ویژگی های خاص برای کاهش درصد خروج نیز در آن لحاظ شده است.
  • حالا مگر برای گوگل اصلا اهمیت دارد که تو به ربات اش گفته ای که چکار کند.

مطالب مرتبط