فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022 | xeroseo

در اینصورت فایل مربوط به هر سایت مپ باید در یک فایل ایندکس نقشه سایت لیست شود. پروتکل دیگری که برای فایل‌های robots.txt استفاده می‌شود، پروتکل Sitemaps است. نقشه‌های سایت به خزنده وب نشان می‌دهند که در کدام صفحات می‌توانند بخزند. این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد. این اتفاق قبلا با استفاده از فایل Robots.txt و با دستور noindex قابل انجام بود اما اخیر تنها می توان تصاویر، ویدیو یا صدا را از نتایج جستجو حذف کرد.

  • هفته اول تعداد بازدید سایت عالی بود ولی بصورت ناگهانی افت کرد و الان به صفر رسیده.
  • کاربرد و فایده اصلی آن این است که به افراد متخصص در زمینه سئو این دسترسی را می دهد که به طور همزمان و بدون اینکه نیاز به تغییرات در سورس باشد به راحتی تغییرات لازم را اعمال نمایند و از ایندکس صفحه جلوگیری کنند.
  • فرض کنین تا به مناسبی در سایت خودتون جشنواره برگزار می کنین و لازم نیست تا این بخش ایندکس بشه، چون بعد مدتی این صفحه رو حذف می کنین.
  • برای مثال موتور جستجوی یاندکس، این دستور را به عنوان زمان تاخیر در بین مشاهده و بررسی هر وب سایت تعبیر می کند.
  • پس ربات‌ها نه تنها ضرری برای سایت شما ندارند، بلکه باید خیلی هم از آنها استقبال کرد.
  • مشخص کنید و از این طریق مقدار بودجه ی خزش سایت خود را بهینه کنید.

در بخش بعد توضیح می‌دهیم که چطور یک مجله خبری زیرو سئو Robots.txt بسازیم، آن را در جای درستش قرار دهیم و تست کنیم تا ربات‌های گوگل به آن دسترسی داشته باشند. دستور Disallow به ربات‌ها می‌گوید که چه فولدرهایی از وب‌سایت شما را نباید بررسی کنند. درواقع این دستور، بیانگر آدرس‌هایی است که می‌خواهید از ربات‌های جستجو پنهان بماند.

http://atours.ir

اگر این افراد راهنما و نگهبان نباشند، کل سازمان دچار هرج و مرج می‌شود. هرکسی برای انجام کارهایش راهروها را بالا و پایین می‌‌کند و کارمندان هم نمی‌توانند کارها را به درستی انجام دهند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این مثال نشان می‌دهد که چطور کامنت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه کنید که همه فایل‌های دیگر در این دایرکتوری، پیموده می‌شوند.

در استفاده از Nofollow‌ و Disallow به طور همزمان مراقب باشید.

در نهایت، ما با بررسی Crawl Rate و Crawl Demand، مقدار Crawl Budget یک وب‌سایت را تعریف می‌کنیم. در واقع Crawl Budget، تعداد URLهایی است که ربات گوگل می‌خواهد و می‌تواند ایندکس کند. Crawl Stats وجود دارد که دفعات بررسی صفحه‌های سایت به صورت روزانه را نمایش می‌دهد. در همین صفحه، حجم دانلود شده توسط ربات‌ها و همینطور زمان بارگذاری صفحه‌ها را می‌توانید ببینید. Robots.txt در حقیقت جزو مهارت‌های اولیه‌ای است که متخصصین سئو آن را یاد می‌گیرند و یکی از صدها بخش سئو سایت می‌باشد.

فایل robots.txt چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

اما برای حذف صفحات با این فایل قابل انجام نیست اما راهکار حذف این صفحات از نتایج موتورهای جستجوگر را به شما آموزش می دهیم. فایل robots.txt نقش مهمی رو در سراسر عملکرد سئوی سایت شما به عهده داره. بطور اساسی به شما اجازه میده که با موتور جستجو ازتباط برقرار کنید و به اون اجازه بدین که چه قسمت هایی از سایت شما رو باید شاخص گذاری یا index کنه.

خطر کپی کردن سئو رقبا

مطالب مرتبط