فایل Robots txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت-سئو خاکستری سئو خاکستری | xeroseo

در واقع اگر example.com یک robots.txt داشته باشد اما a.example.com نداشته باشد قوانینی که بر روی example.com اعمال می‌شود روی a.example.com اعمال نخواهد شد همچنین هر پروتکل و پورت به robots.txt خودش نیاز دارد. لینک‌ها به صفحه‌هایی که در robots.txt لیست شده‌اند اگر به صفحه‌های دیگری که پیمایش شده‌اند لینک باشند هنوز هم می‌توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند. تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد. در سئورب، مقالات آموزشی سئو و بررسی و تحلیل برخی از سایت ها را از نظر سئو انجام می‌دهیم. ما با سئورب، سایتی که در زمینه آموزش سئو است، از سال 96 کار خودمان رو شروع کردیم. اگر مطمئن نیستید که Robots.txt را دارید یا نه می‌توانید به سادگی در انتهای آدرس سایت خود یک Robots.txt را تایپ کنید تا مشخص شود که سایت شما دارای این فایل است یا خیر.

  • بنابراین فایل ربات ساز از ورود ربات‌ها به صفحات موردنظر شما جلوگیری کرده و ایندکس شدن آنها را ممنوع خواهد کرد.
  • یک فایلی هست به نام robots.txt، می گذاری اش در روت هاستت و این جوری به آنها دستور می دهی.
  • پس برای این‌که به آن‌ها بگویید صفحه‌ای را ایندکس نکنند باید از دستور Disallow و برای این‌که بگویید بعدا این صفحه را کراول کنند از دستور Crawl-delay باید استفاده کنید.
  • هر حالت دیگری که فایل ربات در ریشه سایت نباشد آن را از دسترس ربات‌های گوگل خارج می‌کند.
  • بنابراین برای جلوگیری از ایندکس صفحات سایت، فایل ربات ساز نسبت به متا تگ noindex انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.
  • دستورالعمل Crawl-delay یک دستورالعمل غیررسمی است که برای جلوگیری از overload شدن سرورها با درخواست های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. راه‌های دیگر جایگزین برای حذف صفحه از نتایج جستجئی گوگل را در ادامه معرفی می‌کنیم. اجازه دهید برای درک آسان‌تر فایل Robots.txt از یک مثال ساده شروع کنیم. ولی احتمالا نمی‌دانید واقعا چه قدرتی در این فایل به ظاهر ساده نهفته است.

http://atours.ir

به خاطر داشته باشید هر سایت نیازمند فایل robots.txt خاص خودش است. Robots.txt هر سایت مختص همان سایت است و ممکن است برای سایت شما عملکرد مناسبی نداشته باشد و فرایند ایندکس شدن صفحات سایت را دچار اختلال کند. در این مقاله به طور کامل با فایل ربات سایت و نحوه ساخت و بررسی آن آشنا شدیم.

آیا واقعا به فایل robots.txt نیاز داریم؟

بنابراین نتایجی که کاربران اغلب روی آنها کلیک می کنند رتبه بالاتری را کسب می کنند. اگر به‌طور پیش‌فرض، دستوری در باکس موردنظر وجود دارد، آن را پاک‌کرده و دستورات جدید را وارد نمایید. اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می‌کنید، پس می‌توانید از تولیدکننده فایل Robots.txt این افزونه نیز استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از ادیتور Robotx.txt این افزونه، فایل Robots.txt برای سایت خود ایجاد کرده و آن را ویرایش کنید. هر زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی باید فایل Robots.txt اختصاصی و جداگانه داشته باشند.

این موضوع را به عنوان هشداری در مجله خبری زیرو سئو در مورد جایگذاری شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا سایر تصاویر و مشکلات سئو که می توانید ایجاد کنید موثر خواهد بود. مدیریت ربات‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت یا برنامه ضروری است، زیرا حتی فعالیت خوب ربات‌ها می‌تواند بر سرور مبدا بار اضافه وارد کند و سرعت وب را کند یا از بین ببرد. یک فایل robots.txt که به خوبی ساخته شده باشد، یک وب سایت را برای سئو بهینه نگه می‌دارد و فعالیت خوب ربات را تحت کنترل نگه می‌دارد. هنگامی که فایل robots.txt خود را در رایانه خود ذخیره کردید، آماده است تا آن را در اختیار خزنده های موتورهای جستجو قرار دهید.

فایل Robots.txt برای وردپرس

مطالب مرتبط