فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی | xeroseo

درود زیادی شلوغ شده توی سایت ما سرچ کنید ساخت فایل ربات آموزشش هست یه فایل ساده باید بسازید. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل استفاده از فایل Robots.txt بپردازیم. هر خزنده ای ممکن است سینتکس کد شما را متفاوت تفسیر کنداگرچه خزنده‌های وب معتبر دستورالعمل‌های موجود در فایل robots.txt را قبول می‌کنند، اما هر خزنده ممکن است دستورالعمل‌ها را متفاوت تفسیر کند. شما باید سینتکس مناسب برای آدرس دادن به خزنده های وب مختلف را بدانید زیرا ممکن است برخی دستورالعمل های خاصی را درک نکنند.

فایل robots.txt چکار می‌کند؟

لزوم استفاده از فایل Robots.txt خصوصا در سایت های فروشگاهی که تعداد صفحات بی شماری دارند، اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که مطالب قدیمی و بی‌کیفیت وب‌سایت‌تان که به ظاهر هیچ ارزش سئویی ندارد و گوگل هیچ اعتباری برای آن قائل نیست، می‌تواند به رنکینگ سایت‌ شما صدمه بزند؟! بروزرسانی‌های پیاپی این فایل اگرچه در روند فعالیت سایت شما به ظاهر تأثیر زیادی نخواهد گذاشت، اما می‌تواند منجر به پیچیده شدن فرآیند دسترسی خزندگان و ربات‌ها به سایت شما شود.

http://atours.ir

تا جای امکان سعی کنید از استفاده از دستورالعمل crawl-delay در این فایل برای موتورهای جستجو خودداری کنید. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از تگ noindex در هدر همان صفحاتی که علاقه‌ای به حضور آن‌ها در نتایج گوگل ندارید استفاده کنید و یا با گذاشتن رمز و یا سایر روش‌های بلاک کردن، از ایندکس شدن این URLها جلوگیری کنید. به این ترتیب علارقم اینکه شما صراحتا در فایل ربات خود از گوگل خواسته‌اید که این صفحات را بررسی و ایندکس نکند، اما باز هم مشاهده می‌کنید که این صفحات در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند.

بهترین روش‌های تبلیغات در تلگرام در سال 1401

1 هفته با پروکسی های مختلف، از مجله خبری زیرو سئو ارتقاء سئو استفاده کنید تا خودتان شاهد افزایش محسوس رتبه در بعضی کلمات کلیدی باشید. موتورهای جست‌وجو برای خزیدن در سایت‌ها لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از این سایت به سایت‌های دیگر می‌روند تا میلیاردها صفحه و لینک‎‌های دیگر را کشف کنند. برخی این حرکت موتورهای جست‌وجو را به عنکبوت نسبت داده‌اند و نامش را گذاشته‌اند. در همین حال یک ربات کراولر موتورهای جست‌وجو، پس از ورود به سایت و قبل از Spidering، به دنبال فایل Robot.txt سایت می‌گردد. پروتکل نقشه سایت کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ربات های عنکبوتی وب در هنگام خزیدن یک وب سایت چیزی را از دست نمی‌دهند، اما ربات‌ها همچنان روند خزیدن معمول خود را دنبال می‌کنند.

  • موارد خاصی نیز وجود دارد که نمی‌خواهید هیچ بودجه خزشی را برای بازدید گوگل در صفحاتی با تگ noindex هدر دهید.
  • در این مثال هیچ یک از موتورهای جستجو از جمله گوگل مجله خبری سئو و بینگ به تمامی پوشه های موجود در مسیر /about/ directory به جز مسیر sub-directory /about/company/ دسترسی ندارند.
  • در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد.
  • چه‌بسا این دستورات را بسیار ساده بپندارید اما همین دستورات به‌کلی می‌توانند سیاست سئوی سایت شمارا تغییر دهند.
  • برای کاربران انسانی، این شامل اطلاعاتی مانند نوع مرورگر و نسخه سیستم عامل است، اما اطلاعات شخصی ندارد.
وب‌مسترهای موفق همواره عملکرد و تغییرات این ربات‌ها را دنبال کرده و مطابق با استانداردهای آنان پیشروی می‌کنند. اگر نیاز به مشاوره و رفع مشکلات سایت وردپرسی خود داشتید می توانید با کارشناسان یاس وب تماس گرفته و از خدمات سئو و بهینه سازی و خدمات پشتیبانی سایت استفاده کنید. نقش اصلی فایل Robots.txt در محدود کردن دسترسی ربات‌های موتور جستجوی گوگل به محتوای سایت شما است. تمامی این ربات‌ها به‌صورت خودکار عمل می‌کنند به‌طوری‌که قبل از ورود به هر سایت یا صفحه‌ای از وجود فایل Robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتویات اطمینان حاصل می‌کنند. تمام ربات‌های استاندارد در وب به قوانین و محدودیت‌ها پایبند بوده و صفحات شمارا بازدید و ایندکس نخواهند کرد ولی ناگفته نماند که بعضی از ربات‌ها توجهی به این فایل ندارند.

مطالب مرتبط