جان مولر گوگل در پیوندهای سایت های خبری


جان مولر از گوگل در یک بحث توییتری در مورد قدرت رتبه بندی فرضی لینک ها از سایت های خبری اظهار نظر کرد و طرز تفکر متفاوتی در مورد نحوه برخورد گوگل با این لینک ها ارائه کرد.

پیوندهایی از کمپین های روابط عمومی ویروسی

بحث در توییتر با توییتی توسط پاتریک استاکس شروع شد که در مورد مقاله ای که برای AHREFS نوشته بود (آیا ویروسی شدن به سئو کمک می کند؟ نه واقعاً) نوشته بود.

او توییت کرد:

من به ده‌ها نمونه از سایت‌هایی که ویروسی شدند، برندگان جوایز، مطالعات موردی و غیره نگاه کردم.

من فکر می‌کردم مطمئناً همه آن پیوندها از سایت‌های خبری اصلی به رتبه‌بندی سایت‌ها برای اصطلاحات دیگر کمک می‌کنند.

هشدار اسپویلر: اشتباه کردم.

پاتریک نوشت که بسیاری از سئوکاران به طور خصوصی با او تماس گرفتند تا مطالعات موردی در مورد موفقیت کمپین های خبری روابط عمومی خود و نحوه کار آنها برای سئو را به اشتراک بگذارند.

اما پاتریک گفت که هیچ یک از آنها شواهد واضحی مبنی بر اینکه کمپین پیوند روابط عمومی مسئول هر گونه بهبود رتبه‌بندی است، نشان ندادند، و اظهار داشت که در برخی موارد افزایش رتبه‌بندی با به‌روزرسانی گوگل تلاقی می‌کند.

او توییت کرد این مشاهده:

بسیاری از مطالعات در الگوهای مشابهی قرار می‌گیرند، مانند اینکه در طول به‌روزرسانی‌های اصلی اتفاق می‌افتند، تغییرات عمده سایت مانند طراحی مجدد، در طی تنظیمات فصلی اتفاق می‌افتند، یا دیگر کمپین‌های لینک‌سازی و محتوا (معمولاً نامرتبط) وجود دارند که به نظر می‌رسد اعتبار آنها را به خود اختصاص می‌دهند. “

پاتریک ارزش کمپین های خبری روابط عمومی را تأیید کرد اما گفت که نشان می دهد او در مورد تأثیر آن بر سئو شک دارد.

کمپین های روابط عمومی ویروسی و سئو

من برای تقریباً پانزده سال متذکر شده‌ام که بسیاری دوست داشتند درباره همه پیوندهایی که کمپین‌هایشان ایجاد می‌کردند حرف بزنند، اما مرتباً هیچ افزایشی در رتبه‌بندی کلمات کلیدی ذکر نکردند.

گویی لینک سازان منحصراً روی به دست آوردن تعداد لینک های وعده داده شده متمرکز شده اند و ارتباط خود را با ردیابی اثرات سئوی لینک ها کاملا قطع کرده اند.

در برخی از کمپین های ویروسی مشکلات زیادی وجود دارد، به ویژه آنهایی که در مورد چیزی مانند یک شیرین کاری یا مسابقه هستند.

مشکل اصلی این است که آنها برای شیرین کاری رتبه بندی می کنند، اما همه پیوندها در مورد شیرین کاری هستند، و هیچ ارتباطی با کلمات کلیدی مهم آنها ندارند.

به عنوان مثال، یک کمپین برای چیزی مانند “بهترین نماینده املاک و مستغلات جهان” ممکن است به رتبه بندی وب سایت املاک برای عبارت کلید واژه کمک کند. بهترین هد شات نماینده املاک جهان، اما هیچ قدرت رتبه بندی پایینی وجود ندارد که به سایر صفحات وب سایت سرایت کند.

درست مثل این است که نشان دادن همه پیوندها به صفحه اصلی، لذت پیوند را به تمام صفحات داخلی کاهش نمی دهد. اگر اینطور بود، ده صفحه اول برای همه عبارات کلیدی تحت سلطه صفحات با رتبه صفحه اصلی بالا قرار می گرفت. و اینطور نیست.

بنابراین، چه اتفاقی می افتد ویروسی کمپین های پیوند اخبار روابط عمومی این است که پیوندهای زیادی وجود دارد اما رتبه بندی کلمات کلیدی افزایش نمی یابد.

من افرادی را در کنفرانس‌های جستجو داشتم که در طول ارائه من ایستاده بودند و به آنها توضیح می‌دادند که چگونه کمپین‌هایشان منجر به صدها پیوند شده است، اما هیچ افزایشی در فروش نداشتند.

بحث توییتر درباره ارزش پیوندهای خبری

بحثی پر جنب و جوش همراه با نظریه‌پردازی‌های کلی در مورد اینکه چگونه گوگل ممکن است لینک‌هایی را که از یک سایت خبری می‌آیند مدیریت کند، آغاز شد.

یک نفر بیان کرد که خوب است اگر گوگل توضیح دهد که چگونه لینک های سایت های خبری را مدیریت می کند.

او توییت کرد:

“اما بله… خوب است برای تایید برخی موارد حتی در امتداد این جمله که “ما سیستم هایی داریم که زمینه پیوندها را فراتر از رتبه صفحه ارزیابی می کنند، و برخی از آن ها برای پیوندهای سایت های خبری قابل استفاده است” ممکن است به روشن شدن همه چیز کمک کند! “

نظرات جان مولر در مورد پیوندهای سایت خبری

این زمانی بود که مولر گوگل پاسخی در توییتر منتشر کرد.

او توییت کرد:

چرا با پیوندهای سایت‌های خبری متفاوت رفتار می‌شود؟ وب همان وب است.»

جان مولر پیگیری کرد:

اگرچه تمرکز بر روی نوع سایت یک تعمیم کلی است.

مطمئناً با پیوندها متفاوت رفتار می شود، اما بیشتر به نوع صفحه فعلی و نحوه قرار گرفتن آن در صفحه مربوط می شود.

مثل این است که بگوییم «همه آلمانی‌ها…» – خیلی گسترده است.

مولر به فکر خود ادامه داد یک توییت دیگر:

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که انواع مختلف سایت ها دارای معماری داخلی بسیار متفاوتی هستند.

سایتی که دائماً محتوای جدید را منتشر می کند با یک سایت مرجع پایدار بسیار متفاوت است.

اگر می خواهید فنی باشید، به نحوه عملکرد صفحه رنک فکر کنید.

آیا وب سایت های خبری سایت های مرجع هستند؟

این تصور وجود دارد که برخی از سایت ها “سایت های معتبر” هستند و لینک های آن سایت ها قدرت رتبه بندی بیشتری را ارائه می دهند.

زمانی بیست سال پیش بود که ممکن بود این درست باشد.

اما این به طور قطعی سال ها پیش به پایان رسید، زمانی که سایت های پیج رنک بالا ارتباط خود را با رتبه های بالا متوقف کردند.

مشاهدات جان مولر مبنی بر اینکه معماری سایت و میزان انتشار موارد مهمی هستند که باید با توجه به رتبه صفحه در نظر گرفته شوند.

دیدگاه جالب دیگری که او به اشتراک گذاشت این است که سایت ها فقط سایت هستند و با آنها متفاوت رفتار نمی شود.

این، به نظر من، چیزی است که واقعاً باید در مورد آن فکر کرد.

بحث توییتر را اینجا ببینید:





منبع

مطالب مرتبط