ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک | xeroseo

مجله خبری زیرو سئو Budget در حقیقت تعداد صفحاتی از وب سایت‎تان است که ربات گوگل در یک روز آنها را خزیده و بررسی می‌کند. بودجه شما، یا همان تعداد صفحاتی که توسط Googlebot مشاهده می شوند، بر اساس حجم وب‌سایت شما (تعداد صفحات)، سلامت آن (عدم بروز خطا) و تعداد بک‌لینک‌های سایت‌تان تعیین می‌شود. وقتی ربات‌ها می‌خواهند صفحه‌هایی از سایت را بررسی کنند، اول فایل Robots.txt را می‌خوانند. اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند.

http://atours.ir

درنتیجه اگر این فایل در آنجا نباشد برای ربات‌ها به این معنی است که این سایت فایل Robots.txt ندارد. این ربات برای پیدا کردن جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاربرد دارد. و میتوانید از طریق آن، رشد جایگاه سایت تان را در کلمات کلیدی مختلف ارزیابی نمایید. اگر با پروکسی های مختلف (به کمک ربات ارتقاء سئو ) بر روی ریپوتاژ ها و بک لینک های خودتان در سایت های مقصد کلیک کنید، گوگل خیلی سریعتر توجه اش به این ریپوتاژ ها جلب شده و بک لینک های تان را ایندکس خواهد کرد. گزارش سئو یکی از اصلی‌ترین کارها و وظیفه‌هایی است که باید هر شرکت خدماتی سئو به مشتریان خود ارائه دهد. درواقع در گزارش سئو شما می‌توانید از روند فعالیت‌های انجام‌گرفته و بازخوردهای آن اطلاعاتی به دست بیاورید و البته مهم‌ترین کارها در بهینه سازی سایت است.

  • البته ربات‌های دیگری متعلق به سرویس ‌دهنده‌های مختلف اینترنتی هستند.
  • پس لازم است اطلاعات موجود در این مقاله را دقیقا مطالعه کنید و با آگاهی کامل نسبت به اعمال تغییرات در این فایل اقدام کنید.
  • تغییرات اعمال شده توسط شما در فایل Robots.txt امکان آسیب جدی به سئو سایت شما دارد.
  • بهترین راه برای ارسال یک سیگنال به موتورهای جستجو به منظور این که یک صفحه نباید ایندکس شود این است که از تگ meta robots یا X-Robots-Tag استفاده کنید.
  • کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد.

در این مثال هیچ یک از موتورهای جستجو اجازه دسترسی به لینک هایی که شامل علامت سوال می باشند را ندارند. این کارها تنها می تواند از نمایش داده شدن این صفحات توسط موتورهای جستجو در لیست جستجوی آنها جلوگیری کند. استفاده از یک لینک canonical یا تگ meta robots نمی تواند از خزیدن موتورهای جستجو در این صفحات جلوگیری کند. این فایل به موتورهای جستجو می گوید که چگونه می توانند به بهترین شکل ممکن وب سایت شما را جستجو کنند.

فایل Robots.txt چیست و چکار می‌کند؟

بهترین راه ارائه نقشه سایت به گوگل استفاده از ابزار سرچ کنسول است. هر کدام از این ربات‌ها به صورت مداوم، صفحه‌های وبسایت را بررسی می‌کنند. مثلاً مهم‌ترین ربات گوگل یا همان Googlebot کارش پیدا کردن صفحه‌های جدید در اینترنت و دریافت آن برای بررسی‌های بیشتر توسط الگوریتم‌های رتبه‌بندی کننده است. پس ربات‌ها نه تنها ضرری برای سایت شما ندارند، بلکه باید خیلی هم از آنها استقبال کرد.

آکادمی آموزشی نوین

به عنوان مثال در بسیاری از سایت‌ها بخشی تحت عنوان پروفایل کاربران وجود دارد که نمایش این پروفایل‌های کاربری در نتایج گوگل هیچ ترافیکی برای سایت مورد نظر ایجاد نمی‌کنند. موتور جستجو گوگل به تجربه کاربری سایت‌ها توجه ویژه‌ای دارد، یکی از مواردی که به تجربه کاربری کاربران لطمه زیادی وارد می‌کند بحث از دسترس خارج شدن سایت یا به اصطلاح down شدن آن است. بدین ترتیب و با نوشتن این دستورالعمل‌های ساده می‌توانید فعالیت ربات‌ها در وب سایت خود را محدود کرده و کنترل کاملی بر آن داشته باشید. فقط فراموش نکن من بارها در آموزش سئو وبین سئو گفتم که site map سایت مپ ات را هم داخل robots.txt به گوگل معرفی کن. هدف از این آموزش این است که اگر مدیران سایت دوست نداشته باشند گوگل به تمام قسمت‌های سایتشان نفوذ کند می‌توانند از این فایل استفاده کرده و یک نوع حریم برای سایتشان ایجاد کنند. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ای که در بالا ذکر شد کاری کنید که قسمتی از فایل‌ها مانند readme.html در گوگل ایندکس نشود و یا غیرازاین می‌توانید هر فایل دلخواه دیگری را مشخص کنید تا نمایش داده نشود.

مطالب مرتبط