فایل robots txt چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ 2023 | xeroseo

من امیر جوان میر هستم در ابتدا گرافیست بودم و ۲ سالی به عنوان طراح مشغول شدم، از همون موقع به برنامه‌نویسی علاقمند بودم و الان بیشتر از ۱۰ ساله که عاشق مجله خبری زیرو سئوزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس کردن علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. برخی از افراد فکر می کنند وجود ربات به ضرر سایتشان است در صورتی که کاملا اشتباه فکر می کنند. یکی از ربات های معروف گوگل Googlebot است که وظیفه آن پیدا کردن صفحه‌های جدید در اینترنت و بررسی آنها می باشد. اگه هم شما این فایلو تو دایرکتوری ریشه سایتتون ندارین خیلی ساده میتونین اونو ایجاد کنین. فقط باید یه فایل متنی جدید روی کامپیوترتون ایجاد کنین و با عنوان robots.txt ذخیره کنین.

http://atours.ir

در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید. جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. با بازخوانی صفحه در مرورگر خود برای به روز رسانی ویرایشگر ابزار و دیدن کد robots.txt زنده خود، بررسی کنید که جدیدترین نسخه شما با موفقیت توسط Google خزیده شده است. پس از بازخوانی صفحه، همچنین می‌توانید روی منوی کشویی کلیک کنید تا مُهر زمانی را که Google برای اولین بار آخرین نسخه فایل robots.txt شما را مشاهده کرده است، مشاهده کنید. Google از مقدار مسیر در دستورالعمل‌ها allow و disallow به‌عنوان مبنایی برای تعیین اینکه آیا یک قانون برای یک URL خاص در یک سایت اعمال می‌شود یا خیر، استفاده می‌کند.

سایت شرکت دارو سلامت

به طور کلی بهترین مکان قرار دادن نقشه سایت در انتهای فایل Robots.txt تان است. ربات‌هایی مانند ربات‌های مخرب یا ربات‌های زداینده آدرس ایمیل این کار را ممکن است انجام دهند. یک User-agent می‌تواند تنها با یک مجموعه قوانین مطابقت داشته باشد، که اولین و خاص ترین گروهی است که با یک User-agent مشخص مطابقت دارد.

  • Robot.txt یک فایل متنی است که برای بهبود سئو سایت از طریق مدیریت ایندکس گوگل، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پروتکل سایت مپ (نقشه سایت) به ربات‌ها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب سایت قرار دهند.
  • با اینکار خزنده‌های موتور جستجو گوگل حتی اگر فایل robots.txt سایت شما را هم نادیده بگیرند چون در داخل صفحه صراحتا از ربات‌ها خواسته شده که این صفحه را ایندکس نکنند، به این درخواست احترام می‌گذارند.
  • فایل robots.txt گوگل به صورت شگفت آوری انعطاف پذیر است و همین مسئله کار را برای خزیدن در وب سایت شما راحت تر می کند.
  • گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از دستورات قرار داده شده در Robots.txt از تاریخ 1 سپتامبر 2019 به بعد کارایی ندارند و باید از دستورات جایگزین برای آن‌ها استفاده کرد.

دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل کند. البته ربات‌های دیگری متعلق به سرویس ‌دهنده‌های مختلف اینترنتی هستند. بعد از خواندن این مقاله می‌توانید هر نوع رباتی را فقط با دانستن نامش محدود و کنترل کنید. ربات‌ها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که به صورت خودکار صفحه‌های مختلف را باز و بررسی می‌کنند.

تایید به عنوان یک انسان توسط خود گوگل

اگر نسبت به این موضوع هیچ اطلاعاتی ندارید ویا علاقه‌مند آشنایی و درک بهتر موضوع فوق العاده مهم بودجه خزش هستید حتما مقاله “بودجه خزش سایت چیست” را با دقت مطالعه کنید. با این دستور شما به یک تصویر خاص در پوشه ای که قفل شده است دسترسی پیدا می کنید. اگر نیاز به تعلیق موقت خزیدن دارید، توصیه می‌کنیم برای هر URL در سایت یک کد وضعیت 503 HTTP ارائه دهید. کد robots.txt خود را از صفحه robots.txt تستر با کلیک روی دانلود در کادر گفتگوی ارسال دانلود کنید. هنگامی که فایل robots.txt خود را دارید، وقت آن است که آن را زنده کنید. این قانون به Googlebot می‌گوید که پوشه تصویر وب‌سایت شما را ایندکس نکند.

آنالیز تخصصی سئوکار

مطالب مرتبط