راه اندازی شیرآلات تخلیه مقالات اخبار و مقالات بازرگانی سیال کنترل | kasrasaran

حال ممکن است به علت عدم توجه به پارامترهای ذکر شده و یا هر علت دیگری شیرها دچار اشکال در عملکرد شوند. انبارش، نصب و راه اندازی صحیح، کلید دستیابی به حداکثر کارکرد و طولانی شدن عمر شیر و تجهیزات آن می باشد. در تست هوا می توان از هوا و یا گاز خنثی مثل نیتروژن، به عنوان سیال تست استفاده کرد. اگر سیال تست فشار، گاز یا هوای فشرده باشد، تست انجام شده را تست هوا یا Air Test و یا Low Pressure Test می نامند.

در سال 1945 یک شرکت آمریکایی با قرار دادن نشیمنگاه (سیت) تِفلُنی در این شیرها، باعث افزایش کیفیت این شیرها شد. احتمال اینکه شیرهای ربع گرد باعث ایجاد شوک به خط لوله شوند، بسیار زیاد می باشد. در گذر زمان میزان استفاده از شیرهای دروازه ای کاهش پیدا کرد و شیرهای توپی جایگزین آن ها شدند. به مجموعه قطعات داخلی شیر که وظیفه آب بندی در شیر را بر عهده دارند، تریم گفته می شود. نشیمنگاه ها بسته به نوع شیر می توانند از جنس فلزی و یا غیر فلزی (مانند تِفلُن، لاستیک و غیره) باشند. مجرابند ها می توانند به شکل های مختلفی از جمله دیسک، توپی، مخروط ناقص و غیره ساخته شوند.

انبارش، نصب و راه اندازی شیرآلات صنعتی (Warehousing & Installation)

راه اندازی شیرآلات تخلیه مقالات اخبار و مقالات بازرگانی سیال کنترل | kasrasaran شیر کشویی در حالت باز کمترین افت فشار را ایجاد می کند از شیر دروازه ای بدلیل ایجاد آشفتگی و عدم آببندی در حالت نیمه باز نمی توان برای کنترل سیال استفاده کرد. شیر کروی که به آن شیر سوزنی یا شیر بشقابی هم گفته می شود برای قطع و وصل و کنترل جریان استفاده می شود. مجرابند این شیر مخروطی، کوتاه و استوانه ای شکل است که قسمت پایین آن دارای زاویه نشیمنگاه می باشد که با نشستن روی سیت آب بندی را به طور کامل انجام می دهد. شیر سوزنی در دو مدل شیر سوزنی 90 و شیر سوزنی 180 درجه تولید می شود. طراحی شیر سوزنی 90 درجه به گونه ای می باشد که سیال با چرخش 90 درجه ای از بین مجرابند و سیت خروج می کند و در شیر سوزنی 180 درجه، سیال از لحظه ورود تا خروج با 180 درجه چرخش عبور می کند.

آب‌بندی در شیرهای متال-سیت که معمولاً به صورت فلز بر روی فلز است دشوارتر بوده و نیاز به داشتن دو سطح کاملاً صیقلی از این فرم تماس فلز است. در این نوع مکانیزم آب‌بندی معمولاً توسط استانداردها میزانی نشتی به عنوان نشتی مجاز در نظر گرفته می‌شود. از مزیت‌های این نوع آب‌بندی توان تحمل دما و فشارهای کاری بسیار بالا و همچنین عدم تخریب توسط مواد ساینده است. در این سیستم وقتی که تغذیه در بوبین برقرار می گردد، یک ورودی به دهانه مشترک وصل می شود و فشاری برای منبسط شدن سیلندر پنوماتیک ایجاد می گردد. با قطع شدن پاور، ورودی دیگر به درگاه متصل می گردد و با تخلیه شدن فشار، سیلندر به حالت اولیه خود باز می گردد.

  • در گذشته شیرهای دروازه ای بیشترین استفاده در صنعت را داشتند به طوری کهتقریبا 56 درصد از شیرهای مورد استفاده در صنعت، شیرهای دروازه ای بودند.
  • پس برای خرید این شیرآلات شما باید توجه ویژه‌ای به برندی که قصد خرید از آن را دارید داشته باشید.
  • شیر با عملگر برقی از اجزای شیر و عملگر برقی تشکیل می شود که به آن MOV یا Motor Operated Valve می گویند که با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی و انتقال نیرو موجب باز و بسته شدن شیر می شود.
  • برای عیب یابی و حل مشکلات ایجاد شده درون شیرآلات صنعتی می توان به استاندارد های IGS و IPS که متناسب با شرایط ایران تدوین شده اند رجوع کرد وبه صورت دسته بندی شده عیب مورد نظر و راه حل آن را پیدا کرد.
  • عملگرهای دستی همانطورکه از نام آن ها مشخص می باشد با نیروی دست کار می کنند.
برای مطالعه بیشتر انواع ولو به لینک های درج شده در جدول ذیل مراجعه بفرمایید.

شیر مونل

مطالب مرتبط