اپراتور «سایت:» گوگل هر چیزی را که نمایه شده است به شما نشان نمی دهد


تیم Google’s Search Relations در مورد عملکرد محدود اپراتور “site:” در قسمت اخیر پادکست بحث کرد.

این تیم درگیر بحث روشنگری در مورد ابزاری بود که معمولاً توسط صاحبان وب‌سایت و متخصصان سئو برای بررسی وضعیت نمایه‌سازی سایت استفاده می‌شود.

با این حال، این تیم تاکید کرد که کنسول جستجوی گوگل داده های فهرست بندی بسیار عمیق تری را ارائه می دهد در حالی که اپراتور یک نمای کلی در سطح بالا ارائه می دهد.

محدودیت های اپراتور “سایت:”.

عملگر “site:” که به شما امکان می دهد صفحاتی را در یک وب سایت خاص جستجو کنید، لیست جامعی از صفحات فهرست شده را ارائه نمی دهد.

گری ایلیس، یکی از اعضای تیم روابط جستجوی گوگل، به طور مستقیم به این موضوع پرداخت و اظهار داشت: “نه، سایت برخی از صفحات فهرست شده را به من نشان می دهد.”

Illyes می گوید برای گوگل امکان پذیر نیست که لیست کاملی از هر صفحه فهرست شده را در اختیار کاربران قرار دهد.

موارد استفاده برای اپراتور “سایت:”.

در حالی که ممکن است اپراتور “site:” به عنوان یک بررسی نمایه سازی همه جانبه عمل نکند، تیم چندین هدف مفید را برای این ابزار برجسته کرده است.

همانطور که ایلیز به طور رنگارنگ نشان داد، می توان از آن برای نظارت بر کلمات یا محتوای ناخواسته استفاده کرد، مانند «خرید ویاگرا در کازینو تیمبوکتان بدون نسخه».

این اپراتور همچنین برای یافتن نسخه های محلی صفحات یا بررسی نمایه سازی تصاویر مفید است، که برای وب سایت هایی که محتوای تولید شده توسط کاربر را میزبانی می کنند ارزشمند است.

ایلیز گفت: “در سایت سند جستجوی ما، developers.google.com/search، گاهی اوقات من از آن برای یافتن برخی از نسخه های بومی سازی شده صفحات جداگانه استفاده می کنم…”

“بررسی تصاویر…مانند جستجوی تصویر یا در برگه Images، می توانید از آن برای مشاهده نوع تصاویری که ایندکس کرده ایم استفاده کنید، زیرا گاهی اوقات ممکن است بسیار بد هم شوند.”

در حالی که بحث در برخی مواقع سبک بود، تیم پیام نهایی هشیارکننده را ارائه کرد. کنسول جستجوی گوگل برای تشخیص صحیح و رفع مشکلات نمایه سازی بسیار برتر از اپراتور “site:” است.

به طور خلاصه

بحثی در آخرین قسمت Search Off The Record به بررسی قابلیت‌ها و محدودیت‌های اپراتور “site:” می‌پردازد و از درک دقیق نحوه و زمان استفاده از آن اطمینان می‌دهد.

اگرچه ممکن است دقیق‌ترین راه برای بررسی وضعیت نمایه‌سازی سایت نباشد، اما کاربرد آن در سایر زمینه‌ها آن را به ابزاری ارزشمند برای درک و استقرار مؤثر تبدیل می‌کند.


منبع: جستجوی Google Off The Record

تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.





منبع

مطالب مرتبط