نکاتی برای استفاده از قدرت بهینه سازی جستجوی صوتی


دو کسب و کار را تصور کنید که برای مشتریان یکسان رقابت می کنند.

بیایید آنها را فروشگاه A و فروشگاه B بنامیم.

آنها یکسان هستند به جز یک چیز: فروشگاه A مکانی دارد که دسترسی به آن برای 7 مشتری از هر 10 مشتری آسان تر است.

کدام شرکت تجارت بیشتری انجام خواهد داد؟

برای فهمیدن این موضوع نیازی به MBA ندارید – فروشگاه A راحتی بیشتری را ارائه می دهد و بنابراین سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهد.

اکنون، یک راحتی را که می‌توانید به وب‌سایت خود اضافه کنید در نظر بگیرید که تأثیر مشابهی خواهد داشت: جستجوی صوتی.

طبق آمار Statista، تا سال 2024، 8 میلیارد دستیار صوتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تعداد زیادی از مردم با تلفن یا بلندگوهای هوشمند خود صحبت می کنند.

و اگر محتوای وب خود را برای محاسبه آن بهینه سازی نکنید، فرصت های زیادی را روی میز باقی می گذارید.

چرا افراد زیادی از این قابلیت استفاده می کنند؟ چرا برای بهینه سازی موتور جستجو مهم است؟ و مهمتر از آن، چگونه سهم خود را مطالبه می کنید؟

برای پاسخ به این سوالات و موارد دیگر به ادامه مطلب بروید.

جستجوی صوتی چقدر محبوب است؟

ما قبلاً مشخص کرده‌ایم که چند نفر ترجیح می‌دهند از قابلیت‌های جستجوی صوتی در دستگاه‌های خود استفاده کنند، اما بیایید به برخی آمارهای مرتبط دیگر نگاهی بیندازیم تا اهمیت استفاده از این روند را مشخص کنیم:

  • در سال 2022، 35 درصد از آمریکایی های بالای 18 سال صاحب یک بلندگوی هوشمند هستند (در مقایسه با 32 درصد در سال 2021).
  • 62 درصد از آمریکایی های بالای 18 سال از دستیار صوتی در دستگاه های خود استفاده می کنند.
  • یکی از سه دلیل اصلی که مصرف‌کنندگان به بلندگوی هوشمند می‌خواهند، پرسیدن سوال بدون نیاز به تایپ است.
  • 80 درصد از صاحبان بلندگوهای هوشمند استفاده از آن را برای کشف محتوا و رویدادهای جدید آسان تر می دانند.
  • 57 درصد از کاربران دستیار صوتی حداقل یک بار در روز از آن استفاده می کنند.

همانطور که می بینید، استفاده از بلندگوی هوشمند و دستیار صوتی در رقابت برای ترافیک جستجو محبوبیت بیشتری پیدا می کند و تنها انتظار می رود افزایش یابد.

و دو چیز کلیدی وجود دارد که ما هنوز به آنها اشاره نکرده ایم – دسترسی و UX (تجربه کاربر).

جستجوی صوتی دسترسی را بهبود می بخشد

وزارت دادگستری ایالات متحده به صراحت گفته است: وب سایت ها تحت قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) قرار می گیرند.

و عدم رعایت می تواند بیشتر از ترافیک احتمالی برای شما هزینه داشته باشد – برای اولین تخلف می توانید تا 75000 دلار جریمه شوید.

جستجوی صوتی نقش مهمی در حصول اطمینان از اینکه وب سایت شما می تواند برای همه قابل دسترسی باشد بازی می کند.

این شامل کسانی می شود که محدودیت های فیزیکی دارند که آنها را از استفاده از صفحه کلید و ماوس محدود می کند، کسانی که دچار آسیب های استرس مکرر هستند که باید زمان خود را با استفاده از صفحه کلید و ماوس محدود کنند، و افرادی با مشکلات شناختی که ترجیح می دهند از جستجوی صوتی استفاده کنند.

بسیاری از این عملکرد به فناوری تشخیص گفتار متکی است، اما ممکن است متوجه نباشید که نحوه کدگذاری وب سایت شما نیز می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

با توجه به WAI (ابتکار دسترسی به وب)، چندین روش وجود دارد که سایت شما باید به منظور اطمینان از قابلیت دسترسی، از جمله خواندن ترتیب متناظر با ترتیب کد، استفاده از تگ‌های alt برای تصاویر، و اضافه کردن نشانه‌گذاری برای انتقال معنا و زمینه، از آنها پیروی کند. .

برای لیست کامل توصیه های WAI و اطلاعات مربوط به اجرای آنها، اینجا را کلیک کنید.

نتایج جستجوی صوتی UX برای کاربران

ارتباط بین UX خوب و نتایج موتورهای جستجو بهبود یافته به خوبی نشان داده شده است. و رشد جستجوی صوتی به این معنی است که طراحی UX شما بر اساس تعامل صوتی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نحوه تعامل برند شما با دستگاه های مختلف دارای جستجوی صوتی می تواند به طور قابل توجهی تعیین کند که آیا کاربران تجربه مثبت یا منفی دارند.

اما قبل از پرداختن به این موضوع، باید بدانید که مردم چگونه از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

یکی از کاربردهای اصلی آن اطلاع رسانی است.

فرض کنید که در خمیر ماکارونی فرو رفته اید و در حالی که سس قرمز در قابلمه ای روی اجاق گاز می جوشد، تورتلینی درست می کنید.

شما نمی توانید به یاد بیاورید که قرار است سس چقدر بماند، بنابراین بدون اینکه وقت بگذارید و دستان خود را بشویید و خشک کنید، به بلندگوی هوشمند خود می گویید: “Hey Google، سس گوجه فرنگی تا کی باید بپزد؟”

یا در حال معاشرت با دوستانتان هستید که یکی از دوستانتان باور نمی کند که ویلی میز برای گروه متس بازی کرده است.

یک جستجوی سریع صوتی می تواند به شما کمک کند، یک بار دیگر، دانش برتر بیسبال خود را نشان دهید.

علاوه بر حل و فصل مشاجرات، بسیاری از افراد برای بررسی اخبار و آب و هوا نیز از آن استفاده می کنند.

یکی دیگر از کاربردهای رایج جستجوهای “نزدیک من” است.

به عنوان مثال، شما در یک سفر جاده ای در ایالتی هستید که هرگز در آن نرفته اید. ماشین شما در حال دود است و باید هر چه زودتر یک پمپ بنزین پیدا کنید.

بدون اینکه چشم خود را از جاده بردارید، جستجوی صوتی می تواند شما را به نزدیکترین مکان برای پر کردن مخزن هدایت کند.

و البته، خرید صوتی وجود دارد که قبلاً به طور خلاصه به آن پرداخته شد.

از تهیه لیست خرید گرفته تا سفارش پیتزا گرفته تا خرید محصولات تنها با صدا، افراد بیشتری بدون نگاه کردن به صفحه نمایش، خرید را آغاز کرده و تکمیل می کنند.

کاربردهای جستجوی صوتی همزمان با افزایش محبوبیت آن در حال افزایش است.

بنابراین، این سؤال را ایجاد می کند: چگونه می توانید وارد آن شوید؟

تلاش های جستجوی صوتی خود را بر اساس کانال و مخاطبان اولویت بندی کنید

هنگام توسعه استراتژی سئو صوتی خود، باید قابلیت ها و محدودیت های پلتفرمی را که برای آن طراحی می کنید، درک کنید. در اینجا دو رویکرد وجود دارد:

  • دستگاه های اولین صفحه نمایش مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند.
  • دستگاه های اول صدا مانند بلندگوهای هوشمند

هر کدام از اینها نقاط قوت متفاوتی را ارائه می دهند.

دستگاه های صفحه اول (زمانی که صفحه نمایش در حال استفاده است) خروجی کارآمدی برای اطلاعات ارائه می دهند.

اسکن بصری سریعتر از گوش دادن است و می توان از آن برای انتقال اطلاعات بیشتر در زمان کمتر استفاده کرد. به قول معروف، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد.

از سوی دیگر، دستگاه‌های Voice-First ورودی کارآمدی را ارائه می‌کنند.

کاربران می توانند به سرعت و به راحتی دستورات را بر اساس شرایط خود ارائه دهند.

البته، این به درک زبان طبیعی توسط دستگاه متکی است، فناوری که از زمانی که دستورات صوتی در مراحل ابتدایی خود بودند، بسیار بهبود یافته است.

بسته به محتوای وب سایت شما، جمعیت شناسی کاربر و تعداد زیادی از عوامل دیگر، کاربران شما ممکن است تمایل بیشتری به ترجیح یک نوع دستگاه بر دیگری داشته باشند.

همچنین باید بدانید که در کدام مرحله از جستجوی صوتی سفر خریدار استفاده می شود.

افراد بیشتری از دستیارهای صوتی برای تحقیق در مورد محصولات استفاده می کنند تا خرید آنها، به طوری که 44.4٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده از آنها برای مرور محصولات جدید استفاده می کنند، اما تنها 24.2٪ از آنها برای تکمیل خرید استفاده می کنند.

بیشتر این خریدها اقلام کوچکی هستند که نیازی به نگاه کردن ندارند، مانند دستمال توالت یا غذای سگ.

همه این عوامل را در نظر بگیرید، سپس استراتژی صوتی خود را برای مخاطبان و کانال خاص خود تنظیم کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، زمان آن رسیده است که به مراحل بهینه سازی محتوای خود بپردازید.

بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی

اگر تجربه زیادی در طراحی تجربه های کاربری صوتی یا VUI (واسط های کاربری صوتی) ندارید، نگران نباشید – این زمینه نسبتاً جدیدی است.

در حالی که اینها با رابط کاربری گرافیکی (رابط کاربری گرافیکی) متفاوت هستند، اصول UX/UI همچنان اعمال می شود، همانطور که تجربه کاربر بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر می گذارد.

در اینجا چند عنصر مهم وجود دارد که هنگام طراحی VUI یا تبدیل محتوای موجود برای بهینه سازی آن برای جستجوی صوتی باید در نظر بگیرید:

با یک برنامه شروع کنید

به جای پرداختن به VUI و/یا بهینه سازی جستجوی صوتی تکه تکه، باید زمان خود را صرف ایجاد فلوچارتی کنید که توضیح دهد کاربران جستجوی صوتی چگونه در سایت شما حرکت خواهند کرد.

انجام برخی برنامه ریزی های اولیه از سردرد، دردسر و کارهای تکراری در قسمت پشتی شما جلوگیری می کند.

تعامل را طبیعی کنید

جستجوگرهای صوتی از زبان طبیعی برای یافتن چیزها استفاده می کنند و اغلب از کلمات بیشتری استفاده می کنند.

در حالی که یک جستجوگر دسکتاپ ممکن است تایپ کند [Chinese delivery nearby]، شخصی که از جستجوی صوتی استفاده می کند بیشتر می گوید: “یک محل تحویل چینی خوب در نزدیکی من کجاست؟”

همان کلمات کلیدی دم بلندی که برای اهداف معمولی سئو استفاده می شود، در جستجوی صوتی نیز به کار خواهند رفت.

سعی کنید از عبارات و پرس و جوهای کامل استفاده کنید، که حتی بهتر از کلمات کلیدی دم بلند هستند. و مطمئن شوید که همیشه به هدف کاربر فکر می کنید.

طراحی برای جریان

قبلاً اشاره کردیم که چگونه HTML، CSS و سایر کدهای شما باید به همان شکلی که یک شخص سایت شما را می خواند ساختار داشته باشد، بنابراین در جستجوی صوتی همان داستان را بیان می کند.

شما همچنین باید از این رویکرد متوالی برای ساختار محتوای خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که محتوا از یک مسیر منطقی پیروی می کند.

برچسب‌های شفاهی ایجاد کنید که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تنها با صدا پیمایش کرد (به عنوان مثال، «گزینه شماره ۲» را انتخاب کنید).

اعتبار دامنه خود را بهبود بخشید

اینجا جایی است که تلاش‌های منظم شما در سئو می‌تواند سودی برای سئو صوتی داشته باشد.

جستجوی صوتی تقریباً همیشه اولین نتیجه جستجو را برای پاسخ به سؤال انتخاب می کند.

این امر باعث می شود که سایت شما به طور کامل برای جستجوی معمولی بهینه شود.

بک لینک های خود را بررسی کنید، کلمات کلیدی خود را به حداکثر برسانید، جستجوی محلی خود را تقویت کنید، و سایر کارهای مرتبط با سئو را انجام دهید، و همچنین در جستجوی صوتی پاداش دریافت خواهید کرد.

برداشتن قطعه های ویژه

قطعه های ویژه فقط برای جستجوی موبایل و دسکتاپ عالی نیستند – آنها همچنین برای پاسخ دادن به نتایج جستجوی صوتی استفاده می شوند.

در واقع، 60٪ از تمام پاسخ های جستجوی صوتی از قطعه های برجسته می آیند.

بنابراین، اگر محتوای شما ادعای این املاک با ارزش را برای یک پرس و جو داشته باشد، سهم بزرگی از ترافیک صوتی را دریافت خواهید کرد.

دریافت محلی

از آنجایی که بسیاری از جستجوگران صوتی به دنبال پاسخ های محلی هستند، محتوای شما باید برای آن بهینه شود.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، در رتبه‌بندی محلی Google فهرست شوید.

اگر قبلاً آنجا هستید، برای بهبود نتایج خود تلاش کنید.

هدف بودن است را هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند تا به سوالاتی مانند، پاسخ دهد، [Where can I get a dress altered near me?]

جستجوی صوتی فقط در حال رشد است

برخی از فناوری ها برای چند سال روشن می شوند و سپس کاملاً محو می شوند – HD DVD را به خاطر دارید؟

بعید است جستجوی صوتی یکی از آنها باشد.

در عوض، با پیشرفته‌تر شدن فناوری، کاربردهای جدید و جایگاه بزرگ‌تری پیدا می‌کند.

در هر صورت، این مدل کیبورد و ماوس است که ما آن را می شناسیم و دوست داریم که به احتمال زیاد منسوخ می شود، به خصوص اگر Neuralink آینده نگر ایلان ماسک به آن توجه کند.

مهمترین چیز در این دنیای علمی تخیلی، تجربه کاربری خواهد بود.

تصور اینکه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال یادگیری علایق و ناپسندهای ما و ارائه پاسخ های سفارشی شده با هدف منحصر به فرد ما باشد، دور از ذهن نیست.

بهترین راه برای اطمینان از آمادگی شما برای این دنیای جدید شجاع این است که از فن آوری های پیشرفته موجود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که موقعیت خود را تا حد امکان در آینده اثبات کرده اید.

و این به معنای استفاده از قدرت جستجوی صوتی است.

این پایه‌ای است که بیشتر آینده‌ی جستجو بر روی آن ساخته می‌شود، و همین امر باعث می‌شود که شما وارد آن شوید.

اهداف شما صحبت می کنند. مطمئن شوید که وب سایت شما گوش می دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Prostock-studio/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط