وقتی هوش مصنوعی سئو را تغییر می‌دهد، چگونه یک استراتژی سئوی آینده‌نگر بسازیم


از زمانی که Open AI ChatGPT را راه اندازی کرد و در عصر بعدی هوش مصنوعی زنگ زد، کمی بیش از شش ماه می گذرد.

از آن به بعد:

  • Google Search Generative Experience (یا SGE) را معرفی کرده است، یک بتا جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی.
  • ChatGPT قابلیت های جستجوی قدرتمندی را با افزونه بینگ اضافه کرد.
  • گوگل چت ربات هوش مصنوعی خود با نام Bard را راه اندازی و بهبود بخشید.

همه همیشه در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنند. خسته شدن از آن آسان است.

اما همه در مورد آن صحبت می کنند زیرا پتانسیل عظیمی دارد و از قبل کاربردی نشان می دهد.

هرچند اخیراً متوجه شده ام که بحث ها کمی سرد شده است.

نه به طور کامل، مانند “یخ زده”، اما “خنک” زیرا ما اکنون توانایی های هوش مصنوعی را پس از مرحله اولیه تبلیغات بسیار بهتر درک می کنیم. ما بهتر می توانیم تشخیص دهیم که امروزه ابزارهای هوش مصنوعی چقدر خوب هستند.

ماه می اولین ماه بود که تعداد جستجوها برای “chat gpt” کاهش یافت (-14.2٪، طبق Similarweb)، اما کل ترافیک به chat.openai.com همچنان در حال افزایش است. به نظر می رسد ترافیک موبایل کاهش یافته است، اما به یاد داشته باشید که ChatGPT یک برنامه تلفن همراه راه اندازی کرد.

طبق Similarweb، ترافیک به Chat GPT (chat.openai.com).تصویر از Similarweb، ژوئن 2023

بسیاری از متخصصان سئو به یاد دارند که CNET چگونه محتوای هوش مصنوعی را با اطلاعات اشتباه در آن منتشر کرد.

اما creditcard.com و Bankrate نیز محتوای هوش مصنوعی را منتشر کردند.

و در پایان روز، محتوای هوش مصنوعی در این سه سایت درست مانند محتوای تولید شده توسط انسان عمل کرد. فاجعه روابط عمومی بزرگ بود زیرا CNET قبل از انتشار محتوا را بررسی نکرد.

اما این دقیقاً نکته است: ما متوجه می‌شویم که هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بتوان محتوای هوش مصنوعی را سرد منتشر کرد. هوش مصنوعی فقط می‌تواند پیش‌نویس‌های کثیف ایجاد کند، زوایای هیجان‌انگیز را به ما نشان دهد و بلاک نویسنده را حذف کند (شاید برخی از مراحل ویرایش مانند اصلاح دستور زبان بد). در حال حاضر.

ما می توانیم ببینیم که جاده به کجا می رود: به سمت بالا. مدل‌های جدید با تعداد نمایی بالاتر از پارامترهای آموزشی در همه جا جوانه می‌زنند.

تعداد پارامترها در سیستم های هوش مصنوعی قابل توجهتصویر از ourworldindata.org، ژوئن 2023

به مقیاس لگاریتمی توجه کنید. ما موجی از ابزارهای هوش مصنوعی را می بینیم که محتوای همه فرمت ها را ویرایش، خلاصه و ایجاد می کنند.

برای ما اجتناب ناپذیر است که به سمت آینده ای برویم که در آن هوش مصنوعی در همه نرم افزارها زندگی می کند و بازاریابی را به طور اساسی تغییر می دهد.

حتی بزرگترین منتقدان هوش مصنوعی اذعان می‌کنند که ما به سمت آینده‌ای می‌رویم که در آن هوش مصنوعی سهم جدول است.

همه – بله، همه – در فضای فناوری در حال حاضر به سه سوال فکر می کنند:

  • آینده هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟
  • قرار است چه تاثیری بر ما بگذارد؟
  • در مورد آن جه می توانیم انجام دهیم؟

اجازه دهید سعی کنم به این سه سوال برای سئو پاسخ دهم:

پیامدهای تجربه مولد جستجو (SGE)

توصیه هایی برای محافظت از آینده کسب و کار شما بدون درک مفاهیم SGE منطقی نیست.

به خاطر داشته باشید که SGE هنوز در مرحله بتا است. نسخه عمومی که قرار است در ماه دسامبر عرضه شود ممکن است بسیار متفاوت به نظر برسد و ما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد ترافیک SGE نداریم.

تمام عبارات این قطعه بر اساس آنچه در نسخه بتا می بینم، فرضیاتی هستند. گفتنی است، من در 13 سال گذشته زمان زیادی را با SGE و با موتورهای جستجو گذراندم.

SGE احتمالاً در مقایسه با نسخه فعلی جستجو، ترافیک کمتری را برای اکثر سایت‌هایی که برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند، هدایت می‌کند، زیرا SGE پاسخ یک پرس و جو را می‌دهد و می‌تواند جستجوگران را به جای گفتگو با وب‌سایت‌ها، عمیق‌تر به مکالمه با Bard سوق دهد.

SGE مانند یک قطعه ویژه روی استروئیدها است که فضای کمی برای نتایج ارگانیک دارداسکرین شات از جستجو برای [best mattress for back pain]، گوگل، ژوئن 2023

SGE مانند یک قطعه ویژه روی استروئیدها است که فضای کمی برای نتایج ارگانیک دارد. اگر می‌خواهید تصوری از میزان ترافیک موجود در خطر داشته باشید، همه سؤالات و رتبه‌های PAA را از ترافیک ارگانیک فعلی خود کم کنید.

به عنوان مثال، جستجوهای کنسول جستجوی خود را با regex “چه | چرا | کجا| چه زمانی | چگونه” فیلتر کنید و سهم ترافیک غیر مارک را محاسبه کنید. این همان چیزی است که شما می توانید از دست بدهید.

استثنا سایت هایی است که در چرخ فلک کناری رتبه بندی می شوند. سوال میلیون دلاری این است که آیا کاربران روی سایت ها کلیک خواهند کرد یا خیر؟ احساس درونی من می گوید بله.

حتی با پاسخ‌های خوب به سؤال جستجوگر، ممکن است باز هم بخواهند روی سایت‌ها کلیک کنند تا تصویر کامل، بررسی انسانی یا پاسخی بهتر را دریافت کنند. این احتمال وجود دارد که اکثر سایت‌هایی که برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند، ترافیک کمتری ببینند، اما سایت‌هایی که در چرخ فلک قرار دارند، تعداد بیشتری را مشاهده می‌کنند.

درست مانند زمانی که کاربران گوگل را برای بینگ رها نکردند، زمانی که برای اولین بار پاسخ‌های هوش مصنوعی را نشان داد، کاربران نیز در طول سال‌ها اعتماد و عادات خود را با وب‌سایت‌های خاصی ایجاد کردند.

بنابراین، یک فرضی که باید تایید شود این است که آیا جستجوگران از پاسخ SGE راضی هستند یا برای اطلاعات بیشتر به سایت‌ها مراجعه می‌کنند.

کلمات کلیدی مختلف فرمت ها و درجات مختلفی از جزئیات را در پاسخ هوش مصنوعی نشان می دهند، که منجر به این سوال می شود که کدام صنایع بیشترین ضربه را از SGE خواهند دید.

قبل از هوش مصنوعی، گوگل برای پاسخگویی به سوالات طولانی تلاش کرد. مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و هوش مصنوعی مولد این مشکل را حل می‌کنند.

آنها نتایج را با نتایج جستجوی وب کلاسیک تطبیق می دهند تا توهم را کاهش دهند و پاسخ های هوش مصنوعی را بررسی کنند، که به ویژه برای پرس و جوهای آموزنده خوب عمل می کند. در نتیجه، شرکت‌هایی که از حجم ترافیک در تمام مراحل سفر کاربر کسب درآمد می‌کنند، بیشترین ضربه را خواهند دید: ناشران و شرکت‌های وابسته.

خرده‌فروشان، مارک‌های مستقیم به مشتری (DTC) و کسب‌وکارهای محلی ممکن است کار را سخت‌تر کنند زیرا Google مستقیماً به فهرستی از محصولات/کسب‌وکارها می‌رود، مگر اینکه عبارت جستجو حاوی سؤالی باشد (غیر از «بهترین»).

Google به همراه GoogleTest برای اتصال مستقیم مرکز تجاری Google به پرداخت شما، احتمالاً بازاری را برای رقابت رودررو با آمازون ایجاد می کند.

برای اولین بار، فضای YMYL (پول یا زندگی شما) ممکن است راحت تر از سایرین ترافیک ارگانیک را هدایت کند. چرا؟ بیشتر فضاهای YMYL به شدت تحت نظارت هستند و پاسخ‌های هوش مصنوعی ممکن است به مشاوره تبدیل شوند که بدون مجوز ممنوع است.

فکر نمی‌کنم گوگل بخواهد این ریسک را بپذیرد و ممکن است به طور کامل از آنها دور بماند یا تا زمانی که راه‌حل بهتری پیدا کند. حتی با وجود اینکه نمونه‌هایی از پاسخ SGE به سؤالات حساس YMYL در نسخه بتا دیده‌ایم، اما مطمئن نیستم که در نسخه عمومی این کار را انجام دهد.

از آنجایی که SGE بسیار متفاوت از نسخه فعلی جستجو به نظر می رسد و کار می کند، داده هایی که ما در سئو با آنها کار می کنیم دیگر چندان مفید نخواهند بود.

این احتمال وجود دارد که Google GSC را با داده های مربوط به SGE به روز کند یا کلاً یک ابزار جدید در اختیار ما قرار دهد. اما در غیر این صورت، تعداد زیادی از داده‌های رتبه‌بندی را از دست خواهیم داد که به ما کمک می‌کنند تا نحوه جمع‌آوری نتایج را در حال حاضر مهندسی معکوس کنیم.

چگونه کسب و کارها می توانند خود را برای موفقیت آماده کنند

هنگامی که SGE از نسخه بتا خارج شد، راه حل های بهتر ظاهر می شوند و همه ما زمان بیشتری برای هضم تأثیر و نسخه نهایی آن داریم. تا آن زمان، می‌توانیم بر اساس آنچه تاکنون مشاهده کرده‌ایم، در مورد اثبات آینده فرضیاتی داشته باشیم.

1. ساخت اختیاری با ترافیک مستقیم

ترافیک مستقیم قوی‌ترین نشانه محبوبیت است – اغلب ترافیکی که بهترین تبدیل را دارد – و می‌تواند زمانی که ترافیک ارگانیک از بین می‌رود، اختیاری را فراهم کند.

چندین راه برای ایجاد ترافیک مستقیم وجود دارد:

  • یک تجربه عالی با محصول شما: خدمات مشتری برجسته، ورود سریع و تعامل بالا.
  • موقعیت یابی و پیام رسانی قوی
  • تبلیغات.
  • محتوا.

2. راه های جدیدی را برای یادگیری آنچه که مشتریان شما در جستجوی آن هستند، تهیه کنید

حجم جستجو یک نفرین و یک نعمت است. خیلی وقته که ایراد داره.

بهتر است آزمایش‌ها را در جستجوی پولی اجرا کنید تا ببینید یک کلمه کلیدی چقدر می‌تواند تبدیل شود.

از آنجایی که مشخص نیست که آیا همچنان معیارهای تقاضا مانند حجم جستجو را دریافت می‌کنیم یا معیارهای قابل مشاهده مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی برای یادگیری آنچه که کاربران می‌خواهند و چه چیزی در سئو کار می‌کند، ما به روش‌های دیگری نیاز داریم تا آنچه را که مشتریان به دنبال آن هستند، تهیه کنیم.

یکی از بهترین ها این است که با مشتریان درباره سفرهای کاربر و جستجوی آنها صحبت کنید.

به عنوان مثال، شخصی که در بازار تشک دارد ممکن است نیازهای خاصی مانند کاهش کمردرد داشته باشد. بنابراین، آنها ممکن است برای “بهترین تشک برای کمردرد”، “بهترین تشک برای کمردرد و آپنه خواب” یا “آیا تشک می تواند به کمردرد کمک کند” جستجو کنند.

اگر نمی توانید مستقیماً با مشتریان و مشتریان احتمالی صحبت کنید، از فروش پرس و جو کنید یا از رونوشت تماس ها با هوش مصنوعی پشتیبانی کنید (ابزارهایی مانند Humata به شما این امکان را می دهد).

3. ایجاد محتوا، ماشین‌ها نمی‌توانند تکرار شوند

دو چیز که هوش مصنوعی نمی تواند تکرار کند، تجربه و تخصص است. مورد دوم ممکن است بعداً برای هوش مصنوعی قابل انجام باشد، اما در حال حاضر نه.

حتی اگر ماشین‌ها بتوانند تجربیات را در برخی نقاط تکرار کنند، انسان‌ها ممکن است به تجربیات انسان‌های دیگر علاقه بیشتری داشته باشند.

امروز می‌توانید به این فکر کنید که چه کلمات کلیدی و موضوعاتی قصد بالایی برای تجربه دارند. راهنمای سفر یک مثال واضح است، اما حتی در بررسی محصول یا هنگام توصیف یک مشکل، می‌توانید بر این تجربه تأکید کنید.

اینکه چه کسی محتوا را می نویسد در حال حاضر مهم است، اما ممکن است حتی مهم تر شود. برخی از نویسندگان آنقدر عمیق با موضوعی مرتبط هستند که هیچ ماشین عمومی نمی تواند جایگزین آنها شود.

به این فکر کنید که دکتر اندرو هوبرمن در مورد مکمل ها، تیم فریس در مورد خودسازی، یا هنری کیسینجر در مورد دیپلماسی می نویسد.

شرکت‌ها باید از خود بپرسند که چگونه می‌توانند بهترین نویسنده را برای موضوعات خود وارد کنند – و شاید محتوای خود را در انحصار خود درآورند. اگر شرکت‌ها به طور انحصاری به محتوای برخی کارشناسان مجوز دهند، شوکه نخواهم شد.

4. زاویه مناسب را پیدا کنید

موضوعات دارای زوایای مختلفی هستند، مانند جوانب مثبت و منفی، تفاوت بین موضوعات مشابه، یا اینکه برای چه کسی هستند.

از آنجایی که SGE زوایای خاصی را در مورد موضوعات برجسته می‌کند (ما نمی‌دانیم چرا و منطق پشت این زوایای ممکن است پیچیده‌تر شود)، شرکت‌ها باید در پوشش همه زوایای محتوای خود خوب عمل کنند یا به طور مؤثر پیدا کنند که Google کدام یک را برای یک کلمه کلیدی هدف ترجیح می‌دهد. ، و بر اساس آن محتوا را تنظیم کنید.

زاویه ها با موضوعات فرعی متفاوت است. آنها دیدگاهی درباره موضوع اصلی و موضوعات فرعی تو در تو هستند. شرکت ها باید امروز روی درج زوایایی در محتوای خود کار کنند.

5. کار خود را با هوش مصنوعی تسریع کنید

هوش مصنوعی هر دو طرف را طی می کند. این جستجو را تغییر می دهد، بلکه نحوه کار ما را نیز تغییر می دهد. بزرگترین پیشرفت – تا کنون – در سرعت است.

کارشناسانی که در یکپارچه‌سازها کار می‌کنند – شرکت‌هایی که باید خودشان محتوا ایجاد کنند تا ترافیک ارگانیک را هدایت کنند – می‌توانند اولین پیش‌نویس‌ها را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند و زمان بیشتری را صرف ویرایش و ارائه یک قطعه تجربه و تخصص شخصی خود کنند.

سپس می توانند از هوش مصنوعی برای به چالش کشیدن مقاله، یافتن زوایای جدید و حذف شکاف ها استفاده کنند. حتی ممکن است از اعلان های خوبی برای تازه کردن و تنظیم محتوا به طور منظم استفاده کنند.

کارشناسان جمع‌آوری‌کننده‌ها – شرکت‌هایی که از UGC یا موجودی محصول برای مقیاس‌بندی سئو استفاده می‌کنند – می‌توانند پیام‌های هوشمندانه‌ای ایجاد کنند تا هزاران یا میلیون‌ها صفحه را با اطلاعات کمی بر اساس داده‌های خود یا عمومی پر کنند. داده های API ها را می توان زمینه سازی کرد و به روشی بسیار بهتر ارائه کرد.

نتیجه: هوش مصنوعی هر دو طرف را پیش می‌رود

ظهور هوش مصنوعی به آرامی و سپس به سرعت اتفاق افتاد.

اکنون، ما در حال رسیدن به “ارتفاع کروز” هستیم و شروع به درک بهتری می کنیم که هوش مصنوعی کجا موثر است و کجا نیست.

من با بسیاری از تیم های داخلی و آژانس صحبت می کنم.

وقتی از آنها می پرسم چند بار از هوش مصنوعی استفاده می کنند، خیره های خالی زیادی می بینم. بسیاری هرگز آن را امتحان نکرده اند. این یک اشتباه فاحش است.

پرهیز کامل تضمین می‌کند که بر اساس شنیده‌ها و سرفصل‌خوانی نظرات بسازید.

بهترین راه برای اثبات آینده کسب‌وکارتان این است که با هوش مصنوعی درگیر بمانید، مرزها را کنار بگذارید و چیزهای جدید را امتحان کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: آندری سوسلوف/شاتراستاک





منبع

مطالب مرتبط