ژنرال Z چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده می کند


نسل Z (Gen Z) که بین سال‌های 1997 تا 2012 متولد شد، اولین نسلی است که با اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود بزرگ شده‌اند.

و به عنوان بزرگترین نسل در تاریخ، ژنرال Z به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نیروی قدرتمند در اقتصاد جهانی است.

با این حال، وقتی نوبت به بازاریابی برای این نسل می‌رسد، به‌ویژه در سطح محلی، قوانین قدیمی بازاریابی دیجیتال اول که با هزاره‌ها کار می‌کردند، به طور فزاینده‌ای اعمال نمی‌شوند.

ژنرال Z اغلب نگرش های بسیار متفاوتی نسبت به مصرف دارد که بر اساس واقعیت بزرگ شدن مزمن آنلاین و بلوغ از راه دور در هجوم یک بیماری همه گیر جهانی شکل گرفته است.

برای گام برداشتن با Gen Z، وقت آن است که کتاب بازی قدیمی را بازنشسته کنید.

به‌عنوان بازاریاب، باید بفهمیم چه چیزی آنها را هدایت می‌کند و در رویکرد خود برای رسیدن به جایی که بیشتر وقت خود را آنلاین می‌گذرانند، تجدید نظر کنیم: در رسانه‌های اجتماعی.

ژنرال Z کیست؟

ژنرال Z در میان نسل‌های کنونی منحصربه‌فرد است – نه فقط به خاطر ساختار اجتماعی که در آن شکل گرفته‌اند، بلکه به خاطر عادت‌های خرج کردنشان که با نسل‌های دیگر متفاوت است.

طبق گزارش بلومبرگ در سال 2021، آنها مجموعاً حدود 360 میلیارد دلار درآمد قابل تصرف دارند.

آنها بیشتر پس انداز می کنند، صرفه جویی می کنند و قطعاً از شرکت هایی که ارزش های آنها را منعکس نمی کنند، خرید نمی کنند.

علاوه بر این، طبق Credit Karma، تقریباً یک سوم ژنرال زرهای آمریکایی بین سنین 18 تا 25 سال در خانه با والدین یا سایر بستگان خود زندگی می کنند، به این معنی که کمتر از پول آنها در اجاره، خواربار فروشی و خدمات آب و برق صرف می شود.

رسانه های اجتماعی در بافت زندگی آنها تعبیه شده است.

یک نظرسنجی در سال 2022 توسط Morning Consult نشان داد که 54٪ از Gen Zers گفتند که حداقل چهار ساعت در روز در رسانه های اجتماعی می گذرانند و 38٪ حتی بیشتر از این زمان می گذرانند. پرکاربردترین پلتفرم های اجتماعی آنها یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت هستند.

علاوه بر این، داده‌های Statista در سال 2022 نشان می‌دهد که تقریباً 80 درصد از نسل Zers و هزاره‌ها چیزی را که در رسانه‌های اجتماعی دیده‌اند خریداری کرده‌اند.

وقتی صحبت از خرید آنلاین در مقابل خرید حضوری به میان می‌آید، بیشتر یک ضایعات است. ژنرال Z به راحتی خرید آنلاین عادت کرده است، اما به تجربیات زندگی واقعی و همچنین سهولت دریافت در همان روز اهمیت می دهد.

یک مطالعه Deloitte در سال 2023 همچنین یک شکاف 50/50 را بین ژن Zers و هزاره‌ها که تعاملات آنلاین را جایگزین معناداری برای تجربیات حضوری می‌دانند و کسانی که چیز واقعی را ترجیح می‌دهند، نشان داد.

همه اینها نشان می دهد که رویکرد همه کاناله به تجربه مشتری برای Gen Z بهترین است، اما همچنان یک معمای جالب برای بازاریابان ایجاد می کند.

ما می دانیم که ژنرال زر زمان خود را کجا می گذراند و چگونه به آنها دسترسی پیدا می کند، اما برای برقراری ارتباط واقعی با آنها چه چیزی لازم است؟ و چه چیزی آنها را به خروج از سیستم و خرید حضوری سوق می دهد؟

در اینجا پنج روش رسانه های اجتماعی را که باید در نظر بگیرید آورده شده است.

مشارکت با سازندگان را در آغوش بگیرید

مفهوم «اینفلوئنسر» سنتی – که معاملات اسپانسری انجام می‌دهد، به سفرهای تجاری می‌رود و سبک زندگی آرمانی را که از طریق خرید محصولات به پیروان خود می‌فروشد – در دهه ۲۰۱۰ غالب بود.

اما برای ژنرال Z، آن دوران اوج ثابت می کند که پشت سر ماست. همانطور که آنها در مورد زمان و نحوه فروخته شدن به آنها آگاه تر می شوند، اقتصاد سازنده پادشاه است.

در این پارادایم جدید، اصالت و اصالت بر آرزو ستایش می شود.

خالق TikTok، آلیکس ارل، به عنوان مثالی بارز به ذهن می‌رسد. ارل تنها در چند ماه کوتاه به شهرت سریعی دست یافته است و امروزه به بیش از 5 میلیون دنبال کننده رسیده است.

او تمام نشانه‌های یک تأثیرگذار سنتی را دارد – سفر، محصولات گران‌قیمت، و سبک زندگی آرمان‌آمیز – اما لحن صیقل‌نشده و قابل ربط او احتمالاً همان چیزی است که مخاطبان انبوهی را برای او به ارمغان می‌آورد، و چیزی است که به نظر می‌رسد سبک زندگی‌اش کمتر قابل دستیابی است.

هنگامی که او محصولی را به مخاطبان توصیه می کند، مانند توصیه یک دوست، احساس ارگانیک می کند.

به عنوان یک برند، تشویق، درگیر شدن با و پلتفرم کردن این نوع محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) – که در آن محصول شما ممکن است ستاره یک ویدیوی متنی نباشد، بلکه جزئیاتی در یک داستان بزرگتر باشد – می تواند با Gen Z بسیار موثر باشد. .

به برند یک شخصیت آنلاین بدهید

علاوه بر برون سپاری محتوا به سازندگان با مخاطبان خاص خود، ما همچنین شاهد ظهور برندهایی هستیم که به خودی خود تأثیرگذار می شوند.

برخی این کار را با آوردن یک خالق شناخته شده برای نشان دادن حضور اجتماعی برندشان انجام می دهند. به عنوان مثال، Kyle Prue، خالق TikTok با بیش از 1.1 میلیون دنبال کننده، به طور مشترک برای برند مالی شخصی، Fizz شناخته شده است.

از نظر سبک، محتوای Fizz عملاً از محتوای شخصی او قابل تشخیص نیست – به جز این واقعیت که در مورد امور مالی شخصی است.

برخی دیگر از یک شخصیت یا یک کارمند برای تبدیل شدن به چهره آنلاین برند استفاده می کنند. برنامه محبوب یادگیری زبان، Duolingo، بیش از 6.5 میلیون دنبال کننده TikTok جمع آوری کرده است که ویدیوهایی را با طلسم خود، جغد Duolingo ساخته اند (و اکثر این ویدیوها هیچ ارتباطی با یادگیری زبان ندارند).

نمونه دیگری با پیچیدگی متفاوت، برند کیف، Baboon to the Moon است که از چند نفر از اعضای تیم Gen Z خود برای تولید محتوایی استفاده می‌کند که اغلب محصولات را به‌طور برجسته نشان می‌دهد، اما احساس بدی و بی‌بهره‌ای دارد – لحنی که تمایل دارد به خوبی با آن طنین‌اندازی کند. مخاطبان Gen Z

تمرکز بر تعامل بیش از تعداد فالوور

Gen Z نسبت به پیشینیان خود به برند بسیار کمتر وفادار است.

اغلب محتوایی از صفحات اصلی رسانه های اجتماعی مانند صفحه برای شما TikTok، برگه Discover اینستاگرام و صفحه توصیه شده YouTube به آنها ارائه می شود.

توجه به تعامل و دیده شدن پست فردی می تواند نشانگر موفقیت بهتری نسبت به تعداد دنبال کنندگان بر اساس نمایه باشد.

از دیدگاه تجربه محلی (LX)، این همچنین به این معنی است که ایجاد پروفایل برای فروشگاه های محلی برای ایجاد ارتباط شخصی تر با آن مکان ها می تواند ارزش داشته باشد.

نشان دادن مکان، پیشنهادها یا رویدادهای خاص آن فروشگاه و افرادی که در آنجا کار می‌کنند می‌تواند مشارکت بیشتری را تشویق کند.

به عنوان مثال، نمایه TikTok برای یک مکان Barnes and Noble در کانتون، کانکتیکات، 16000 دنبال کننده و نزدیک به 682000 لایک در پست های خود دارد.

دموکراتیک ساختن محتوا به این روش می‌تواند راهی عالی برای ایجاد تعامل کلی بیشتر، به‌ویژه در سطح جامعه، و تقویت حس مالکیت با کارکنان شما باشد.

از Trends به نفع خود استفاده کنید

محتوای ویروسی دست یافتنی تر و در عین حال زودگذرتر از همیشه شده است.

مارک‌های نام خانوادگی که هزاران دلار برای محتوای رسانه‌های اجتماعی بسیار تولید شده هزینه می‌کنند، می‌توانند در نهایت با طیف گسترده‌ای از دسترسی و تعامل مواجه شوند، در حالی که شعبه‌های کتابخانه‌های محلی، موزه‌ها و کسب‌وکارها میلیون‌ها بازدید و تعامل را با پرش به آخرین الگوی پرطرفدار CapCut به دست می‌آورند (نگاه کنید به: پدرو. پاسکال و نیکلاس کیج.)

همگام شدن با روندهای لحظه ای و اقدام سریع در پلتفرم هایی مانند TikTok، Reels، و YouTube Shorts می تواند سود بسیار زیادی در کسب آگاهی و ارتباط مثبت داشته باشد.

و ساده نگه داشتن آن در واقع یک نکته مثبت است – بر خلاف پلتفرمی مانند اینستاگرام که انتظار می رود پست های فید با کیفیت بالا و از نظر زیبایی شناسی جذاب باشند.

نمایه کسب و کار گوگل خود را بهینه کنید

بیایید بگوییم که شما با موفقیت ارتباط معتبر و ارتباط مثبت لازم برای جذب یک خریدار Gen Z را ایجاد کردید.

در سطح محلی، تجربه آن‌ها زمانی شروع می‌شود که یک برگه جدید در رایانه خود باز می‌کنند یا برنامه‌های عکس خود را برای جستجوی نام تجاری شما تغییر می‌دهند – و احتمال زیادی وجود دارد که برای انجام این کار به Google مراجعه کنند.

در یک مطالعه در سال 2022 در مورد رفتار جستجوی مصرف کننده محلی (افشا: من برای Rio SEO کار می کنم)، متوجه شدیم که:

  • 47٪ از Gen Zers گفتند که اغلب از جستجوی Google و Google Maps برای یافتن اطلاعات در مورد مشاغل در منطقه خود استفاده می کنند.
  • 65 درصد از اطلاعاتی که اغلب در فهرست‌های کسب‌وکار محلی جستجو می‌شوند، آدرس/جهت‌های کسب‌وکار هستند – پس از آن مرورها (56 درصد)، ساعات کار (54 درصد) و وب‌سایت (54 درصد) قرار دارند.
  • 68٪ از Gen Zers چند بار در روز جستجوهای آنلاین انجام می دهند.
  • 65 درصد از Gen Zers می خواهند 10 مایل یا کمتر را برای محصولات یا خدمات یک کسب و کار سفر کنند.

برای پیشبرد سرنخ های Gen Z از بازاریابی رسانه های اجتماعی به تبدیل، مدیریت LX و بهینه سازی با نمایه کسب و کار Google (GBP) کلیدی است.

GBP شما باید برای تلفن همراه و به‌روز، با ساعات کاری فروشگاه و آدرس‌های صحیح با مسیرهای GPS، و همچنین مشاهده سریع موجودی در فروشگاه، گزینه‌های پرداخت، و سایر موارد برجسته فروشگاه، بهینه شود.

در نتیجه

نکته کلیدی این است: بازاریابی شبکه های اجتماعی Gen Z نیازمند ایجاد تعادل بین سازگاری رسانه و یکنواختی صدا برای جذب مخاطب است.

بهینه سازی آنلاین، رسانه های اجتماعی و تجربه محلی، برندها را برای تبدیل آن مخاطبان به مشتری تجهیز می کند.

برندهایی که هر دو طرف را در اولویت قرار می‌دهند، بهترین گزینه‌ها برای عبور از این نسل به‌شدت گریزان خواهند بود.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: CarlosBarquero/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط