گوگل آپدیت جدید الگوریتم اسپم را منتشر کرد


گوگل تأیید می کند که یک به روز رسانی الگوریتم با هدف مبارزه با هرزنامه ها در حال انتشار در نتایج جستجو در سراسر جهان و به همه زبان ها است.

گوگل تخمین می زند که به روز رسانی هرزنامه اکتبر 2022 چند روز طول می کشد تا عرضه شود.

جزئیات دقیق در مورد به‌روزرسانی‌های هرزنامه به ندرت ارائه می‌شود، مگر در مواردی که انواع خاصی از هرزنامه‌ها را هدف قرار می‌دهند، مانند به‌روزرسانی هرزنامه لینک سال گذشته.

گوگل مرتباً به‌روزرسانی‌های هرزنامه را برای حفظ کیفیت نتایج جستجوی خود منتشر می‌کند. به‌روزرسانی‌های هرزنامه برای بهبود سیستم‌های خودکار Google که دائماً در پس‌زمینه برای شناسایی هرزنامه در نتایج جستجو در حال اجرا هستند، طراحی شده‌اند.

اگر از Google Search Essentials پیروی می‌کنید، که قبلاً به عنوان دستورالعمل‌های Google Webmaster شناخته می‌شد، احتمالاً با توجه به به‌روزرسانی هرزنامه اکتبر 2022 چندان نگران آن نباشید.

بر اساس تعریف گوگل، بدون اطلاع از هرزنامه، مقصر بودن در مورد هرزنامه دشوار است. گوگل تعریف دقیقی از آنچه که هرزنامه می‌داند دارد، و در درجه اول شامل سایت‌هایی با کیفیت پایین می‌شود که کاربران را فریب می‌دهند تا اطلاعات شخصی را ارائه کنند یا بدافزار نصب کنند.

به‌روزرسانی‌های هرزنامه همچنین کلاهبرداری‌های فیشینگ و دیگر بازیگران بد در وب را هدف قرار می‌دهند که سعی می‌کنند با ظاهر شدن به عنوان صفحات بسیار مرتبط، در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنند.

در حالی که صفحات وب با محتوای نازک که ارزش کمی اضافه می کنند ممکن است هرزنامه در نظر گرفته شوند، اما با تعریف گوگل از هرزنامه مطابقت ندارند. محتوای نازک به احتمال زیاد توسط الگوریتم محتوای مفید گوگل ضربه می خورد.

اگر مطمئن نیستید که گوگل چه چیزی را به‌عنوان هرزنامه تعریف می‌کند، ارزش آن را دارد که Google Search Essentials جدید را مرور کنید.

با این اوصاف، حتی سایت‌هایی که از جستجوی ضروری گوگل پیروی می‌کنند، در برابر هرزنامه‌های هک شده آسیب‌پذیر هستند. اگر سایتی به اندازه کافی ایمن نباشد، ممکن است بدون اطلاع از آن، هرزنامه را به کاربران ارائه دهد.

اگر رتبه‌بندی سایت شما به‌دنبال به‌روزرسانی هرزنامه اکتبر ۲۰۲۲ ناگهان سقوط کرد، عاقلانه است که امنیت سایت خود را بررسی کنید و به دنبال نشانه‌هایی از حمله احتمالی باشید.

هنگامی که سایتی با به روز رسانی هرزنامه مواجه می شود، محتوای آن یا در نتایج جستجو کاهش می یابد یا از فهرست گوگل حذف می شود.

گوگل می گوید که ممکن است ماه ها طول بکشد تا از تاثیر منفی به روز رسانی هرزنامه بازیابی شود، مشروط بر اینکه وب سایت تغییرات لازم را برای مطابقت با سیاست های هرزنامه گوگل انجام دهد.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: TarikVision/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط