گوگل برای فرستادن کاربران به وب مرددتر است


ماریسا مایر، کارمند سابق گوگل در پادکستی با موضوع چرا جستجوی گوگل اینقدر بد است توضیح داد که گوگل بد نبود بلکه اینترنت بود. سپس او اظهار داشت که یکی از دلایل ماندن کاربران در گوگل این است که وب همیشه تجربه خوبی نیست.

کارمند سابق گوگل ماریسا مایر

ماریسا مایر کارمند شماره 20 گوگل بود. او تقریباً در تمام محصولات اصلی گوگل، از جمله جستجوی گوگل، محلی، تصاویر و ادوردز، نقش های کلیدی ایفا کرد.

او گوگل را ترک کرد تا رئیس و مدیرعامل یاهو شود! برای پنج سال.

مایر نه تنها در ابتدای راه‌اندازی گوگل حضور داشت، بلکه در شکل‌دهی شرکت نیز نقشی ایفا کرد، که به او دیدگاه منحصربه‌فردی نسبت به شرکت و تفکر آن می‌دهد.

دلیل SERP های صفر کلیک چیست؟

ماریسا مایر در پادکست اخیر Freakonomics با موضوع آیا گوگل بدتر می شود ظاهر شد؟

او در بخشی از پادکست تاکید کرد که جستجوی گوگل تنها یک آینه است و کیفیت پایین نتایج جستجو را ایجاد نمی کند.

او اظهار داشت که اگر نتایج جستجو بدتر است، تنها به این دلیل است که اینترنت بدتر است.

سپس پادکست به بحث در مورد تکه‌های برجسته می‌پردازد، چیزی که برخی در جامعه بازاریابی جستجو نتایج جستجوی صفر کلیک می‌نامند.

آنها صفر کلیک نامیده می شوند زیرا گوگل اطلاعات مورد نیاز کاربر را در صفحه نتایج جستجو نشان می دهد تا کاربران پاسخ خود را بدون نیاز به کلیک بر روی یک وب سایت دریافت کنند.

گوگل رسما می گوید که این ویژگی های جستجو برای مفید بودن طراحی شده اند.

ماریسا مایر معتقد بود که یکی دیگر از انگیزه‌های جلوگیری از کلیک کردن افراد بر روی یک وب‌سایت این است که کیفیت اینترنت بسیار بد است.

مجری پادکست گفت و گو را با تفسیر خود از آنچه که بریده های برگزیده عبارتند از:

یکی از راه‌هایی که گوگل برای مبارزه با کاهش کیفیت کلی تلاش کرده است، تکمیل فهرست یک تریلیون صفحه وب با محتوای خاص خود است.

اگر یک سوال ساده در مورد آشپزی یا سن یک سیاستمدار یا بازیگر بپرسید، یا حتی بهترین پادکست کدام است، ممکن است ببینید که مایر چه چیزی را “نتیجه درون خطی” می نامد، یا “گوگل” آن را “ویژه” می نامد.

قطعه.’

این متنی است که دقیقاً در صفحه نتایج جستجو به سؤال شما پاسخ می دهد، بدون نیاز به کلیک بر روی پیوند.

مایر نظر خود را ارائه کرد که ممکن است گوگل در ارجاع کاربران به وب‌سایت‌ها «تردید» داشته باشد.

او توضیح داد:

“من فکر می کنم که گوگل در ارسال کاربران به وب مردد تر است.

و برای من، می دانید، این به یک تنش طبیعی اشاره می کند که می گویند: “صبر کنید، ما می بینیم که وب گاهی اوقات تجربه خوبی برای جستجوگران ما نیست که به آن ادامه دهند.”

ما آنها را در صفحه خود نگه می داریم.’

مردم ممکن است این را درک کنند و بگویند، “خب، آنها را در صفحه نگه می دارند، زیرا این به آنها کمک می کند پول بیشتری کسب کنند، کنترل بیشتری به آنها می دهد.”

اما احساس من این است که افزایش اخیر در تعداد نتایج درون خطی به این دلیل است که آنها نگران برخی از تجربیات با کیفیت پایین در وب هستند.

من فکر می کنم که مشکل واقعا سخت است.

ممکن است در حال حاضر روشی را که گوگل آن را حل می کند دوست نداشته باشید، اما با توجه به اینکه چگونه وب در حال تغییر و تحول است، مطمئن نیستم که رویکرد قدیمی، در صورت اعمال مجدد، آنطور که شما می خواهید انجام دهد.

انگیزه پشت قطعه های ویژه چیست؟

دلیلی که گوگل برای ارائه قطعه های ویژه در نتایج جستجو ارائه می دهد این است که آنها برای کاربران راحت هستند.

اسناد راهنمای Google توضیح می دهد:

زمانی که سیستم‌های ما این قالب را تعیین می‌کنند، قطعه‌های برجسته را نمایش می‌دهیم که به افراد کمک می‌کند راحت‌تر آنچه را که به دنبال آن هستند، هم از توضیحات مربوط به صفحه و هم زمانی که برای خواندن خود صفحه روی پیوند کلیک می‌کنند، کشف کنند. آنها به ویژه برای کسانی که در تلفن همراه یا جستجوی صوتی هستند مفید هستند.”

نظر ماریسا مایر مهم است زیرا او نقشی کلیدی در شکل‌دهی به گوگل، از جستجو گرفته تا AdWords و جیمیل داشت.

بدیهی است که او فقط نظر خود را ارائه می دهد و این واقعیت را بیان نمی کند که گوگل در ارسال ترافیک به وب سایت ها مردد است زیرا اینترنت بسیار بد است.

اما آیا می تواند چیزی در مشاهدات او وجود داشته باشد که وب سایت ها خیلی خوب نیستند؟

در نظر بگیرید که در سال 2022، 8 به‌روزرسانی رسمی گوگل وجود داشت.

از این هشت به‌روزرسانی، شش مورد از آنها به‌روزرسانی‌های هرزنامه، به‌روزرسانی محتوای مفید و به‌روزرسانی‌های بررسی محصول بود.

اکثر به‌روزرسانی‌های Google در سال 2022 برای حذف محتوای اینترنتی با کیفیت پایین از نتایج جستجو طراحی شده‌اند.

تمرکز بر حذف وب‌سایت‌های با کیفیت پایین با دیدگاه ماریسا مایر که اینترنت امروز مملو از محتوای با کیفیت پایین است، مطابقت دارد.

بنابراین تاریخچه به‌روزرسانی‌های 2022 به نوعی دیدگاه ماریسا مایر را تأیید می‌کند که محتوای وب بد است و تنها راه برای بهبود جستجو، بهبود محتوای وب است.

با توجه به آنچه ماریسا مایر می‌گوید احساس می‌کند، که ممکن است گوگل «نگران برخی از تجربه‌های بی‌کیفیت در وب باشد»، می‌تواند نقش کوچکی در برخی از تصمیم‌گیری‌های Google در رابطه با قطعه‌های برجسته داشته باشد. ?

سخت است باور کنیم که این ممکن است انگیزه ای برای قطعه های برجسته باشد.

اما شاید مایر با صدای بلند آنچه را که گوگل در خلوت می گویند می گوید.

نقل قول

پادکست Freakonomics را اینجا بشنوید

آیا گوگل بدتر می شود؟

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Koldunov





منبع

مطالب مرتبط