یک سیستم رتبه بندی SEO برای سایت های خبری


گوگل اطلاعات جدیدی در مورد یک سیستم رتبه بندی به نام «مقامات موضوعی» منتشر کرده است.

هدف این سیستم ارائه محتوای مرتبط‌تر، تخصصی‌تر و آگاه‌تر در جستجوی Google و اخبار برای درخواست‌های مربوط به موضوعات تخصصی است.

چرا موضوع مرجع؟

راه اندازی موضوع مرجع تلاشی برای مقابله با چالش رایجی است که کاربران Google هنگام جستجوی پوشش معتبر در مورد موضوعات خاص با آن روبرو هستند.

به عنوان مثال، کاربرانی که به دنبال تفسیر تخصصی در مورد یک گزارش اقتصادی یا اخبار محلی در مورد یک فاجعه در منطقه خود هستند، اغلب ترکیبی از پوشش عمومی را پیدا می‌کنند که به طور بالقوه آثار علمی بیشتری توسط نشریات با تخصص خاص در این زمینه‌ها را پنهان می‌کند.

سیستم Topic Authority به Google اجازه می دهد تا نتایج اخبار محلی بیشتری را ارائه دهد. این به Google کمک می کند تا محتوای نشریات محلی و منطقه ای را در اولویت قرار دهد و پوشش مناسب تری را برای خوانندگان فراهم کند.

به عنوان مثال، در یک سیل در منطقه کاربر، سیگنال مرجع موضوع محتوای نشریات محلی را که به طور منظم موضوعات آن منطقه را پوشش می‌دهند، اولویت‌بندی می‌کند.

علاوه بر این، تأکید بر موضوع مرجع به این معنی است که گزارش‌های اصلی از تیم‌های خبری آشنا با مکان و موضوع، احتمالاً ظاهر می‌شوند.

گوگل می گوید ناشران محلی بیشتر دیده می شوند برای رویدادهای خبری تحت پوشش در منطقه خود.

ناشران با تخصص خاص می تواند همین انتظار را داشته باشد زمانی که محتوای آنها به یک خبر در مورد یک زمینه تخصصی مرتبط باشد.

با وجود نداشتن فهرست خاص خود در راهنمای رسمی گوگل برای سیستم های رتبه بندی، رابط جستجوی این شرکت می گوید Topic Authority چندین سال است که استفاده می شود.

بازکردن نحوه عملکرد موضوع مرجع

سیستم Topic Authority از طیف وسیعی از سیگنال ها برای سنجش سطح تخصص یک نشریه در زمینه های خاص استفاده می کند. سیگنال های اولیه عبارتند از:

  1. قابل توجه بودن برای یک موضوع یا مکان: سیستم‌های Google می‌توانند بفهمند که آیا یک نشریه به موضوعات یا حوزه‌های خاصی مرتبط است یا خیر.
  2. نفوذ و گزارش اصلی: سیستم Google نحوه استناد ناشران دیگر به گزارش اصلی یک وب سایت را در نظر می گیرد.
  3. شهرت منبع: Google تاریخچه یک منبع از گزارش های با کیفیت بالا و توصیه های منابع خبره، مانند انجمن های حرفه ای را ارزیابی می کند.

توصیه هایی برای ناشران

Google به ناشرانی که قصد موفقیت با موضوع مرجع را دارند توصیه می‌کند به ارائه پوشش عالی در زمینه‌ها و موضوعاتی که به خوبی می‌دانند ادامه دهند.

همانطور که Topic Authority بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد، مشاهده تغییرات در پویایی کشف و توزیع اخبار جالب بوده است.

با تاکید بر پوشش محلی و تخصصی، موضوع مرجع به تمرکز مجدد بر گزارشات عمیق و تجدید حیات روزنامه نگاری تخصصی منجر شده است.

تاثیر بالقوه بر استراتژی های سئو

Topic Authority لایه دیگری را به ترکیب استراتژیک برای متخصصان سئو اضافه می کند.

این بر اهمیت تخصص، نفوذ و شهرت یک نشریه تاکید می کند و با تلاش های مداوم Google برای ارتقای محتوای با کیفیت هماهنگ است.

واضح است که روزهای استراتژی های محتوای عمومی و یکسان به سر آمده است و کسانی که در زمینه تولید محتوای معتبر در حوزه تخصصی خود سرمایه گذاری می کنند، موقعیت خوبی برای بهره مندی از مزایای این سیستم رتبه بندی جدید خواهند داشت.


منبع: گوگل

تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.





منبع

مطالب مرتبط