5 تکنیک SEO برای افزایش ترافیک ارگانیک


حضور آنلاین دیگر یک گزینه نیست. این یک ضرورت است

از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ چند ملیتی، دید آنلاین تأثیر زیادی بر موفقیت یک کسب‌وکار دارد.

به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای هر کسی که می خواهد تجارت خود را به صورت آنلاین توسعه دهد بسیار مهم است.

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و بهترین راه برای جلب توجه بیشتر به وب سایت، محتوا و برند شماست.

با بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو، شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو افزایش می دهید.

جستجوی ارگانیک بسیار موثر است زیرا افرادی که با محتوای شما روبرو می شوند فعالانه آن را جستجو می کنند. این معمولاً به معنای سرنخ های با کیفیت بهتر و در نتیجه تعامل و تبدیل بیشتر است.

سئو روشی مقرون به صرفه برای افزایش دید شماست و پتانسیل طولانی مدت بسیار زیادی دارد.

برخلاف تبلیغات پولی، که معمولاً در ثانیه ای که پرداخت را متوقف می کنید، دسترسی شما کاهش می یابد، یک محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو می تواند ماه ها (یا حتی سال ها) پس از ایجاد اولیه، ترافیک دریافت کند.

تلاش اولیه بیشتری می طلبد و ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج را ببینید، اما قطعا ارزش صبر کردن را دارد.

5 تکنیک استراتژی سئو مبتدی

اگرچه سئو یک استراتژی برای به دست آوردن رتبه بالاتر از الگوریتم موتور جستجو برای محتوای شما است، اما تمرکز شما باید همیشه روی مخاطبان و ارائه محتوای ارزشمند باشد!

دوران پر کردن کلمات کلیدی و سایر تکنیک های سئو کلاه سیاه گذشته است.

روش‌های بد سئو نتیجه معکوس خواهند داشت، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید: محتوای شما باید برای انسان نوشته شود و برای موتورهای جستجو بهینه شود، نه برعکس!

تمرکز بر سئو یک راه عالی برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است.

بیایید به برخی از تکنیک‌های اساسی که امروز می‌توانید برای شروع استراتژی سئوی خود استفاده کنید، عمیق‌تر بپردازیم!

1. روی بخش «مردم هم می پرسند» تمرکز کنید

بخش «مردم هم می پرسند» گوگل معدن طلایی برای استراتژی سئوی شماست.

وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، Google اغلب موضوعات مرتبط دیگر را پیشنهاد می‌کند که ممکن است مفید باشند.

مردم هم می پرسنداسکرین شات از گوگل، مه ۲۰۲۳

این یک راه عالی و رایگان برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و نوشتن در مورد چیزهایی است که مردم به آنها علاقه دارند.

با پرداختن به این سوالات در محتوای خود، به کاربران پاسخ‌هایی را می‌دهید که به دنبال آن هستند و شانس خود را برای حضور در این بخش افزایش می‌دهید.

عالی برای دیده شدن و عالی برای اعتبار. برد – برد.

منبع دیگری برای یافتن سؤالات مخاطبان شما در مورد موضوعات خاص، پاسخ به عموم است.

2. رقابت خود را مطالعه کنید

نگاه کردن به آنچه که رقبای شما انجام می دهند یک راه عالی برای جمع آوری بینش هایی است که بر استراتژی SEO شما تأثیر می گذارد.

کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند را شناسایی کنید و پروفایل بک لینک آنها را مطالعه کنید – برای این کار به یک ابزار SEO مانند Semrush یا Diib نیاز دارید.

قبل از سرمایه گذاری در ابزار سئو، می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید، اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و تعیین کنید که آیا این ابزاری است که می خواهید دوباره در آینده از آن استفاده کنید یا خیر.

راه دیگر برای انجام این کار، تجزیه و تحلیل محتوای رقبا است. مرور کنید که آنها در مورد چه چیزی می نویسند و چه پاسخی از مخاطبان خود دریافت می کنند.

استراتژی آنها را تقلید نکنید، بلکه آنچه را که به نظر می رسد برای آنها مفید است ارزیابی کنید و از آن دانش برای تصمیم گیری در مورد استراتژی خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید عمیق‌تر به این تحلیل بپردازید، این راهنما را بررسی کنید.

3. لینک های داخلی و بک لینک ها

پیوندها واقعاً برای سئو مفید هستند، زیرا اطلاعات بیشتری را برای خوانندگان شما فراهم می کنند. موتورهای جستجو آن را به عنوان یک محتوای مفیدتر می بینند.

پیوند داخلی همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات/پست های مختلف وب سایت شما را درک کنند. همچنین خوانندگان را تشویق می‌کند تا محتوای شما را بیشتر بررسی کنند.

همچنین می‌توانید به منابع خارجی دیگر پیوند دهید، اگر فکر می‌کنید برای خوانندگانتان مفید هستند یا به شما کمک می‌کنند نظر خود را ثابت کنید. همچنین باید هرگونه اشاره به نام تجاری را به پیوند تبدیل کنید.

از سوی دیگر، بک لینک ها یک عامل مهم رتبه بندی هستند.

بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما هستند. حتی اگر کمیت در اینجا کمک کند، کیفیت مهم تر است.

هنگامی که وب سایت های با کیفیت بالا به سایت شما لینک می دهند، به الگوریتم می گوید که محتوای شما دقیق و قابل اعتماد است.

از سوی دیگر، داشتن لینک سایت های مشکوک به سایت شما می تواند به شهرت شما آسیب برساند و رتبه را در رتبه اول دشوارتر کند.

4. محتوای قدیمی را به روز کنید

محتوای سئوی شما تا زمانی که مرتبط باقی بماند در درازمدت موثر باقی خواهد ماند.

به همین دلیل بسیار مهم است که به طور مکرر به محتوای قدیمی‌تر که عملکرد خوبی داشتند نگاهی بیندازید و در صورت لزوم آن را به‌روزرسانی کنید.

ممکن است همیشه لازم نباشد، اما فکر کنید: آیا چیز دیگری وجود دارد که بتوانید برای ارزشمندتر کردن این محتوا اضافه کنید؟

یا چیزی در آن وجود دارد که دیگر درست یا مرتبط نیست؟ به روز رسانی منظم محتوای خود یک تمرین عالی برای سئو است.

گوگل تمایل دارد محتوای به روز و مرتبط را ترجیح دهد. این همچنین می تواند بک لینک های جدیدی را جذب کند، که باید بخشی از استراتژی سئوی شما باشد.

5. Core Web Vitals

یکی دیگر از عوامل مهم سئو، Core Web Vitals است. آنها بخشی از عوامل رتبه بندی هستند که موتورهای جستجو استفاده می کنند و نباید نادیده گرفته شوند.

گزارش Core Web Vitals از طریق داده‌های واقعی کاربر جمع‌آوری می‌شود و این عوامل برای یک تجربه کلی کاربر مهم هستند. اندازه گیری می کند:

  • بزرگترین رنگ محتوا (LCP) – چقدر زمان طول می کشد تا محتوای اصلی صفحه شما به طور کامل بارگذاری شود (برای 2.5 ثانیه یا کمتر هدف قرار دهید).
  • تاخیر ورودی اول (FID) – چقدر زمان طول می کشد تا کاربران بتوانند با محتوای شما تعامل واقعی داشته باشند (هدف 100 میلی ثانیه یا کمتر).
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) – محتوای شما تا زمانی که در جای مناسب قرار بگیرد چقدر در صفحه جابجا می شود (هدف کنید 0.1 یا کمتر).

این می تواند کمی بیش از حد فنی باشد، اما به طور کلی، تجربه کاربر در اولین تماس با وب سایت شما است.

تجربه کاربری خوب بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است، بنابراین باید برای اطمینان از سالم بودن وب سایت خود وقت بگذارید.

برخی عوامل دیگر که باید به آنها توجه کنید:

  • سرعت صفحه – از ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​Insights یا GTmetrix برای تجزیه و تحلیل سرعت سایت خود و دریافت توصیه هایی برای بهبود استفاده کنید.
  • پاسخگویی موبایل – اکثر مردم از تلفن همراه برای مرور استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما در موبایل خوب به نظر می رسد و کاربردی است.
  • بهینه سازی تصویر – این یک اشتباه رایج است که باعث ایجاد یک مشکل بزرگ می شود – تصاویر سنگین وب سایت شما را کند می کنند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از آپلود آن در سایت، هر رسانه ای را بهینه کنید.

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، محتوا ممکن است پادشاه باشد، اما اگر مردم قبل از دیدن محتوای شما را ترک کنند، واقعاً مهم نیست که چقدر خوب است.

نکات کلیدی: تقویت برند خود با سئوی ارگانیک

برای جمع بندی، این پنج نکته به شما کمک می کند سئوی ارگانیک خود را رشد دهید:

  • روی بخش «مردم هم می‌پرسند» در Google تمرکز کنید.
  • رقابت خود را مطالعه کنید
  • از لینک های داخلی و بک لینک استفاده کنید.
  • محتوای منسوخ شده را بازخوانی کنید.
  • به نکات حیاتی وب و تجربه کاربری خود توجه کنید.

به یاد داشته باشید، این استراتژی ها دست به دست هم می دهند، و اجرای آنها با هم اغلب می تواند به نتایج بهتری منجر شود!

کار بر روی ترافیک ارگانیک شما یک راه عالی برای دیده شدن بیشتر و رشد برندتان است.

و یک رویکرد بازاریابی انسان محور به استراتژی محتوای SEO شما نه تنها منجر به ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما می شود، بلکه به طور کلی توجه بیشتری را به محتوای شما جلب می کند.

این یک افزونه عالی برای تلاش های بازاریابی ارگانیک شما است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: iamjohnhult/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط