آیا لینک های داخلی یک عامل رتبه بندی هستند؟


شما همیشه در مورد لینک های داخلی می شنوید. اما چقدر اهمیت دارند؟

آیا لینک‌های داخلی بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند، و اگر چنین است، چگونه می‌توانید آنها را برای سئو بهینه کنید؟

این همان چیزی است که ما با غواصی در مرکز جستجوی Google، پتنت‌ها، توییت‌ها و ویدیوهای ساعت اداری بررسی خواهیم کرد.

ادعا: پیوندهای داخلی به عنوان یک عامل رتبه بندی

لینک های داخلی چیست؟

پیوندهای داخلی به سادگی پیوندهای فرامتن هستند که دو صفحه را در یک دامنه به هم متصل می کنند. مثلا:

  • پیوند از یک مقاله مجله موتور جستجو به مقاله دیگر در دامنه searchenginejournal.com یک پیوند داخلی خواهد بود.
  • پیوندی از یک مقاله مجله موتور جستجو به یک مقاله در مرکز جستجوی گوگل یک پیوند خارجی خواهد بود.

مقالات برترین وبلاگ های سئو و بازاریابان با تجربه را مطالعه کنید. احتمالاً توصیه هایی در مورد بهینه سازی صحیح پیوندهای داخلی برای افزایش دیده شدن صفحات کلیدی خود در نتایج جستجو خواهید یافت. مثلا:

[Recommended Read:] عوامل رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل

شواهدی برای پیوندهای داخلی به عنوان یک عامل رتبه بندی

صفحه Google در مورد نحوه عملکرد جستجو توضیح می دهد که چگونه پیوندها به Google در کشف محتوای جدید کمک می کنند.

«از آنجایی که وب و سایر محتواها دائماً در حال تغییر هستند، فرآیندهای خزیدن ما همیشه در حال اجرا هستند تا به این روند ادامه دهند. آن‌ها یاد می‌گیرند که محتوایی که قبلاً دیده‌اند چقدر تغییر می‌کند و در صورت نیاز دوباره از آن بازدید می‌کنند. آنها همچنین با ظاهر شدن پیوندهای جدید به آن صفحات یا اطلاعات، محتوای جدیدی را کشف می کنند.”

که در 2017، از گری ایلیس، رئیس بخش Sunshine و Happiness در گوگل، پرسیده شد که آیا لینک های پیمایش خرده نان ارزش عبور کرده اند یا خیر. پاسخ او:

“ما آنها را دوست داریم. ما آنها را به عنوان پیوندهای عادی در محاسبه رتبه صفحه در نظر می گیریم.

به نظر می رسد او تأیید کرده است که پیوندهای داخلی می توانند بر عملکرد یک صفحه در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

آیا گوگل به متن لنگر پیوندهای داخلی نگاه می کند؟ جان مولر، مدافع جستجو در گوگل، پاسخی به این سوال بعدا در توییتر منتشر کرد 2017:

“بیشتر پیوندها از طریق متن لنگر خود کمی زمینه اضافی را ارائه می دهند. حداقل باید، درست است”

در طول یک پاتوق ساعات کاری دفتر مرکزی Google Webmaster در سال 2018، از مولر پرسیده شد که آیا به‌روزرسانی متن لنگر پیوندهای داخلی برای کمک به کاربران می‌تواند بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد؟

او پاسخ داد که اگر متن لنگر را برای کاربران مفیدتر کنید، برای خزنده های موتورهای جستجو نیز مفیدتر خواهد بود.

بعداً در 2018مولر در پاسخ به سوالی درباره تغییرات رتبه‌بندی مربوط به نمایه‌سازی اولین موبایل، اظهار داشت: «…اگر سایت تلفن همراه شما تمام محتوای مورد نیاز برای رتبه‌بندی (از جمله پیوندهای داخلی، تصاویر و غیره) را نداشته باشد، می‌تواند یک اثر.”

در توییتر، در پاسخ به سوالی در مورد نتایج ممیزی فانوس دریایی در 2020مولر گفت: “…لینک های داخلی با متن مفید به کاربران کمک می کنند و به موتورهای جستجو کمک می کنند.”

در دفتر مرکزی گوگل وبمستر ساعاتی بعد در سال 2020، از مولر پرسیده شد که چگونه پیوند داخلی برای دو صفحه درباره پنیر در یک وب سایت کار می کند. وی خاطرنشان کرد که نیازی به تغییر در متن لنگر وجود ندارد که یک صفحه را برای خرید پنیر از راهنمای پنیر جدا می کند.

در سال 2021، در طول ساعات اداری سئوی گوگل، مولر در مورد اینکه چگونه گوگل ممکن است صفحه اصلی وب سایت، صفحه دسته بندی یا سایر صفحات را به عنوان مرتبط ترین صفحه برای یک نتیجه جستجوی کلمه کلیدی خاص انتخاب کند، بحث کرد.

او به شما پیشنهاد می‌کند از پیوندهای داخلی استفاده کنید تا گوگل از مهم‌ترین صفحات یک وب‌سایت مطلع شود. برای مثال، اگر یک محصول مهم‌تر از محصولات دیگر برای کسب‌وکار خود دارید، به طور خاص از صفحه اصلی خود و سایر صفحات ضروری در سراسر وب‌سایت خود به آن محصول پیوند دهید.

این به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد که یک محصول از سایر محصولات در سایت مهم تر است.

مولر به سؤال دیگری در مورد پیوندهای داخلی در سال 2021 پاسخ داد. آیا در صورت استفاده بیش از حد در یک صفحه از پیوندهای داخلی رقیق می شود؟

پاسخ مولر در نهایت به ساختار سایت خلاصه شد. اگر گوگل هنوز بتواند ساختار سایت را درک کند و تفاوت اهمیت برخی از صفحات را نسبت به سایرین ببیند، تعداد لینک های داخلی قابل قبول است. او دوباره در سال 2022 پاسخی مشابه به این سوال می دهد.

در سال 2022، از مولر پرسیده شد که آیا قرار دادن پیوند در سرصفحه، پاورقی یا محتوا تفاوتی ایجاد می کند؟ او پاسخ داد که هیچ معنایی ندارد. او در ساعات اداری آینده به سوالات مشابه پاسخ داد.

بعداً، در مارس 2022، از مولر پرسیده شد که آیا در صورت وجود داده‌های ساختاریافته برای خرده‌های نان، پیوندهای داخلی هنوز برای سئو بسیار مهم هستند. او بیان می کند که “… پیوند داخلی برای سئو بسیار مهم است.” او آن را یکی از بزرگترین کارهایی می‌داند که می‌توانید در یک وب‌سایت انجام دهید تا گوگل را به مهم‌ترین محتوای خود راهنمایی کنید.

شواهد بسیار سرراست است. لینک های داخلی به افراد و موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را درک کنند. گوگل به لینک‌های داخلی وزن می‌دهد و از آنها برای کمک به تعیین اینکه کدام صفحات مهم‌تر هستند استفاده می‌کند.

بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد یک لینک داخلی خوب می شود؟

[Learn More:] بینش فاکتورهای رتبه بندی گوگل

توصیه های گوگل برای پیوندهای داخلی موثر

بسیاری از پاسخ های کارمندان Google بر بهبود تجربه کاربران و کمک به موتورهای جستجو برای درک سایت شما متمرکز بود. موثرترین راه برای نشان دادن صفحات ضروری با استفاده از پیوندهای داخلی چیست؟

اسناد گوگل پاسخ های روشنی را ارائه می دهد.

توضیح گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو برای صاحبان سایت، نقشی را که پیوندها در کمک به گوگل برای کشف محتوای جدید بازی می کنند، تکرار می کند.

“مرحله اول این است که بدانید چه صفحاتی در وب وجود دارد. یک رجیستری مرکزی برای همه صفحات وب وجود ندارد، بنابراین گوگل باید دائماً به دنبال صفحات جدید و به روز شده باشد و آنها را به لیست صفحات شناخته شده خود اضافه کند. این فرآیند “کشف URL” نامیده می شود.

برخی از صفحات به این دلیل شناخته شده اند که گوگل قبلاً از آنها بازدید کرده است. صفحات دیگر زمانی کشف می شوند که گوگل پیوندی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید دنبال می کند: برای مثال، یک صفحه هاب، مانند صفحه دسته، به یک پست وبلاگ جدید پیوند می دهد.

آنها توصیه می کنند که سازندگان از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنند تا یاد بگیرند که چگونه سایت خود را برای خزنده ها در دسترس تر کنند. GSC گزارش هایی ارائه می دهد که به صاحبان وب سایت کمک می کند تا صفحات و صفحات با لینک بالای خود را با بیشترین پیوندهای داخلی شناسایی کنند.

راهنمای شروع رسمی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) گوگل، پیوندهای داخلی را مورد بحث قرار می‌دهد که با استفاده از پودر سوخاری آغاز می‌شود.

«Bancrumb ردیفی از پیوندهای داخلی در بالا یا پایین صفحه است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت به بخش قبلی یا صفحه اصلی برگردند. بسیاری از breadcrumb ها عمومی ترین صفحه (معمولاً صفحه اصلی) را به عنوان اولین و سمت چپ ترین پیوند دارند و بخش های خاص تر را در سمت راست فهرست می کنند. توصیه می‌کنیم هنگام نمایش پودرهای سوخاری از نشانه‌گذاری داده‌های ساختار یافته استفاده کنید.»

این راهنما همچنین به پیوندهای داخلی به عنوان بخشی از یک سلسله مراتب طبیعی اشاره می کند.

«این کار را تا حد امکان برای کاربران آسان کنید تا از محتوای عمومی به محتوای خاص تر در سایت شما بروند. صفحات ناوبری را زمانی که منطقی است اضافه کنید و به طور موثر آنها را در ساختار پیوند داخلی خود کار کنید. مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما از طریق پیوندها قابل دسترسی هستند و برای یافتن آنها نیازی به جستجوی داخلی ندارند. در صورت لزوم، به صفحات مرتبط پیوند دهید تا به کاربران اجازه دهید محتوای مشابه را کشف کنند.”

در مورد مشاوره در مورد چگونگی کمک به سئوی وب سایت خود، گوگل نوشتن متن لینک خوب را توصیه می کند.

پیوندهای موجود در صفحه شما ممکن است داخلی باشند – به صفحات دیگر در سایت شما اشاره می کنند – یا خارجی – منجر به محتوای سایت های دیگر می شوند. در هر یک از این موارد، هرچه انکر تکست شما بهتر باشد، برای کاربران آسان‌تر می‌شود که پیمایش کنند و گوگل متوجه می‌شود که صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید چیست.”

ادامه می دهد:

معمولاً ممکن است به پیوند دادن از نظر اشاره به وب‌سایت‌های خارجی فکر کنید، اما توجه بیشتر به متن لنگر مورد استفاده برای لینک‌های داخلی می‌تواند به کاربران کمک کند و Google بهتر در سایت شما حرکت کند.»

البته، گوگل همچنین هشدار می‌دهد که از «متن انکر مملو از کلمات کلیدی یا طولانی فقط برای موتورهای جستجو» یا پیوندهایی که به کاربران در جهت‌یابی در سرتاسر وب‌سایت کمک نمی‌کنند، استفاده نکنید.

در یک مقاله Google Search Central Blog در سال 2008، گوگل اهمیت معماری لینک را مورد بحث قرار می دهد.

“معماری لینک – روش لینک دهی داخلی در سایت شما – یک گام مهم در طراحی سایت است اگر می خواهید سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس شود. این نقش مهمی در توانایی Googlebot برای یافتن صفحات سایت شما ایفا می کند و تضمین می کند که بازدیدکنندگان شما می توانند در سایت شما حرکت کنند و از آن لذت ببرند.”

در ادامه مقاله به سوالاتی در مورد پیوند داخلی پاسخ داده می شود. پاسخ ها به طور خلاصه:

  • گوگل استفاده از nofollow را با پیوندهای داخلی برای مجسمه سازی یا سیلو کردن PageRank توصیه نمی کند.
  • گوگل با پیوندهای داخلی با مضمون متقابل، مانند وب سایتی که در مورد دوچرخه سواری و کمپینگ بحث می کند، مشکلی ندارد.

تحت اسناد سئوی پیشرفته، گوگل اهمیت لینک های داخلی برای لینک های سایت وب سایت شما در نتایج جستجو را مورد بحث قرار می دهد.

“مطمئن شوید که متن لنگر پیوندهای داخلی شما مختصر و مرتبط با صفحه ای است که به آن اشاره می کنند.”

در یکی دیگر از مقاله‌های Google Search Central Blog در سال 2010 که مشاوره وب‌سایتی را برای غیرانتفاعی ارائه می‌کرد، گوگل اشاره کرد که:

20 درصد از ارسال‌های ما می‌توانند سایت‌های خود را با بهبود متن لنگر مورد استفاده در برخی از پیوندهای داخلی خود بهبود بخشند. هنگام نوشتن متن لنگر، دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • توصیفی باشد: از کلمات مرتبط با صفحه مقصد استفاده کنید، از عبارات کلی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «مقاله» اجتناب کنید. مطمئن شوید که کاربر می تواند با خواندن متن لنگر، یک عکس فوری از محتوا و عملکرد کلی صفحه مقصد دریافت کند.
  • آن را مختصر نگه دارید: متن لنگر حاوی چند کلمه یا یک عبارت کوتاه برای کاربران جذاب تر و راحت تر از یک جمله یا لینک طولانی است.

آیا تعداد لینک های داخلی مهم است؟

Matt Cutts، رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل، در سال 2013 در یک ویدیوی Google Search Central به این سوال پاسخ داد. او پاسخ داد که لینک های داخلی مشکلی ایجاد نمی کنند. قالب ها و معماری وب سایت به طور طبیعی منجر به بسیاری از پیوندهای داخلی با متن لنگر منطبق می شود. تا زمانی که طبیعی و برای تجربه کاربر باشد، اشکالی ندارد.

[Deep Dive:] راهنمای کامل شما برای فاکتورهای رتبه بندی گوگل

حکم ما: پیوندهای داخلی یک عامل رتبه بندی هستند

عوامل رتبه بندی: تایید شده است

مستندات Google در مورد نحوه عملکرد جستجو و راهنمای شروع آن در مورد اینکه چگونه صاحبان سایت می توانند به Google در درک محتوای آنها کمک کنند اهمیت پیوندهای داخلی را توضیح می دهد.

همچنین می‌توانید در توییتر و یوتیوب توصیه‌هایی را از نمایندگان Google در مورد بهینه‌سازی پیوندهای داخلی برای کمک به Google در تعیین حیاتی‌ترین صفحات در وب‌سایت خود بیابید.

لینک های داخلی بخشی از فاکتورهای رتبه بندی هستند که به تعیین رتبه صفحات وب شما در نتایج جستجو کمک می کنند.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]





منبع

مطالب مرتبط