انتخاب نام دامنه گوگل: برندسازی بر روی کلمات کلیدی


در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست «Search Off The Record»، تیم روابط جستجوی Google، متشکل از جان مولر، گری ایلیس، و مارتین اسپلیت، درباره موضوعی که اغلب در بین صاحبان وب‌سایت و متخصصان سئو بحث می‌شود، بررسی کردند: تأثیر کلمات کلیدی در نام دامنه بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو.

بحث کلیدواژه

بحث با این سوال آغاز شد که مولر، “با حرکت به سمت نام دامنه، آیا باید کلمات کلیدی را در نام دامنه خود قرار دهم یا باید یک نام تجاری را انتخاب کنم؟” ایلیز با خنده پاسخ داد و نشان داد که پاسخ ساده نیست.

از دیدگاه گوگل یا جستجو… خوب، نمی توانم بگویم که آیا این یک دیدگاه جستجو است یا خیر. اما از دیدگاه گوگل و استیو، فکر نمی‌کنم مهم باشد.

دیدگاه کاربر

ایلیز توضیح داد که اگرچه وجود کلمات کلیدی ممکن است لزوماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر نداشته باشد، می تواند بر رفتار کاربر تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، اگر من بخواهم عکس پاسپورت بگیرم، سایت های عجیب و غریبی دارم که هر نوع عکسی را هدف قرار می دهند. و پس از آن شما باید passportphoto.com. و من به دلایلی به عنوان یک کاربر به احتمال زیاد روی passportphotos.com کلیک می کنم.» ایلیس توضیح داد.

نقش داش ها و دامنه های تطبیق دقیق

وقتی اسپلیت این سوال را مطرح کرد که آیا وجود خط تیره در نام دامنه یا دامنه‌های تطابق دقیق باعث تفاوت می‌شود، ایلیز پاسخ داد:

“هر چیزی که در URL است می تواند توسط مالک سایت دستکاری فنی شود. بنابراین ما احتمالاً نمی خواهیم به این نوع ورودی ها وزن زیادی بگذاریم. این بدان معنی است که در رتبه بندی، ممکن است آنقدر که مردم فکر می کنند کمکی نکند.”

به عبارت دیگر، از منظر موتور جستجو، وجود خط تیره در نام دامنه مهم نیست.

با این حال، Illyes اضافه کرد که از دیدگاه تجربه کاربر، “داشتن نام دامنه با خط تیره احتمالا خواناتر است.”

نگاهی فراتر از کلمات کلیدی: دیدگاه برندسازی

همانطور که گفتگو به سمت پیامدهای بلندمدت انتخاب نام دامنه هدایت می شد، مولر توصیه کرد که بیشتر بر روی برند تمرکز کنید تا کلمات کلیدی.

او توضیح داد: “وب سایت شما احتمالا در طول زمان تکامل خواهد یافت. و شما می‌توانید پوست‌کن‌های سیب‌زمینی را بفروشید، اما شاید تا یک سال آینده پوست‌کن‌های آووکادو را نیز بفروشید. و اگر وب‌سایت شما bestpotatopeeler2023.com نامیده می‌شود، شروع به فروش پوست‌کن‌های آووکادو ناخوشایند خواهد بود.

در نهایت، تیم Google Search Relations پیشنهاد می‌کند که ترکیب کلمات کلیدی در نام‌های دامنه باید یک تصمیم تجاری باشد تا یک استراتژی SEO.

همانطور که مولر اشاره کرد، “شما باید بلندمدت فکر کنید زیرا تغییر نام دامنه شما همیشه یک دردسر است. و اگر می‌توانید آن را برای مدت طولانی نگه دارید.»

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیوه های انتخاب نام دامنه، قسمت کامل پادکست Google را بررسی کنید.


تصویر ویژه: دیمیتری استریژاکوف/شاتراستاک





منبع

مطالب مرتبط