با نام های دامنه اضافی چه کاری باید انجام دهید؟


سئوی امروز Ask An SEO از Elisa از هاید پارک می آید که می پرسد:

من مشتری دارم که حدود 20 دامنه با کلمات کلیدی نزدیک به محصول او دارد. در حال حاضر همه آنها به یک وب سایت او منتقل می شوند.

آیا او باید این اسامی را حفظ کند؟ آیا انجام این کار یا حتی داشتن آنها مزیتی دارد؟ آیا کاری هست که باید با آنها انجام دهیم؟

من هیچ استراتژی برای استفاده از بیش از یک دامنه نمی شناسم، با این حال بسیاری از افراد مالک چندین دامنه هستند، بنابراین هیچ کس دیگری مالک آن نخواهد بود. با این همه نام دامنه اضافی چه باید بکنیم؟

اخیراً جان مولر از گوگل اظهار داشت که “کلمات کلیدی در نام دامنه بیش از حد ارزیابی می شوند.”

با این حال، ما هنوز افرادی را داریم که کل مدل کسب و کارشان خرید دامنه‌های غنی از کلمات کلیدی، ساخت یک سایت ساده که رتبه‌بندی می‌کند، و سپس فروش یا اجاره دامنه به یک کسب‌وکار کوچک ناآگاه است.

و مشکل بزرگتر؟

به گفته برخی از کارشناسان معتبر سئو – و من – به نظر می رسد صفحات نتایج موتورهای جستجو با فرمان آقای مولر، به ویژه در موارد خاص و رقابتی، در تضاد هستند.

بنابراین، یک متخصص سئو سردرگم چه کاری باید انجام دهد؟

بلند مدت: آنچه گوگل می گوید را انجام دهید

بهترین توصیه من – و این بسیار فراتر از چندین نام دامنه برای یک برند واحد است – این است که آنچه گوگل می گوید را انجام دهید.

یک هشدار: آنچه را که گوگل می گوید در ملاء عام انجام دهید.

و همه ما می دانیم که وقتی به نظر می رسد شواهد به ظاهر غیرقابل انکار عمل دیگری را تضمین می کند، انجام آنچه گوگل می گوید دشوار است.

اما تا زمانی که مولر یا یکی از امثال او نباشید، نمی‌دانید گوگل در آینده نزدیک چه چیزی را در تابلوی طراحی دارد.

تجربه من این است که وقتی گوگل چیزی را به وب‌مسترها می‌گوید، ممکن است در حال حاضر درست نباشد، اما بهترین توصیه برای آنچه گوگل در آینده نزدیک منتشر می‌کند خواهد بود.

بنابراین، اگر نگران منابعی هستید که برای به روز کردن سایت خود بر اساس آخرین توصیه‌های مدیران وب‌سایت گوگل نیاز است، ادامه دهید و به هر حال برنامه‌ریزی پروژه را شروع کنید.

به احتمال زیاد، اگر می خواهید موفق شوید، باید به زودی روی تغییرات سرمایه گذاری کنید.

کوتاه مدت: به دنبال فرصت ها باشید

وظیفه ما به عنوان بازاریاب موتورهای جستجو این است که به دنبال فرصت هایی برای کمک به وب سایت ها در ارائه اطلاعات مورد نیاز و مورد نیاز مشتریان نهایی خود باشیم.

اگر از این منظر به جستجو نگاه کنید، فرصت هایی برای تبلیغ محتوا، برند و وب سایت خود خواهید یافت.

وقتی یک سازمان زمان و پول زیادی را صرف تحقیق در مورد اینکه چه فناوری برای وب سایت ساده آنها کار می کند، صرف می کند، فرصت های از دست رفته می تواند بسیار زیاد باشد.

و از صدها فریمورک موجود، تنها چهار یا پنج فریمورک وجود دارند که به نظر من جریان اصلی و بالغ هستند.

مگر اینکه سایت شما مشکل خاصی داشته باشد که توسط یک فناوری خاص حل شده باشد، و/یا منابع داخلی برای نگهداری سایتی با ویژگی های پیشرفته داشته باشید که ممکن است همیشه به درستی کار نکنند، بهتر است از یکی از فناوری های اصلی و بالغ استفاده کنید. .

نمونه هایی از این فریم ورک ها عبارتند از وردپرس و دروپال.

البته حتی این پلتفرم های بالغ نیز مشکلات خاص خود را دارند.

اما، تقریباً برای هر مشکلی که در یک پلتفرم بالغ با آن مواجه خواهید شد، اصلاحات مستندی وجود دارد.

اگر آماده نیستید و پلت فرم کمتر بالغی را انتخاب می کنید، شما اراده در نهایت فرصت‌ها را از دست می‌دهید، زیرا بیش از حد مشغول مبارزه با فناوری هستید.

دلایل دیگر برای تعداد زیادی دامنه

در بیشتر موارد، داشتن چندین دامنه برای یک کسب و کار ایده بدی است.

برای اینکه چندین دامنه رتبه بندی شوند، باید در هر سایتی که یک دامنه در آن اشاره می کند، کار قرار دهید.

شما باید سایت را بسازید.

شما باید محتوای قانع کننده و قابل رتبه بندی برای سایت ایجاد کنید.

شما باید از سایت های دیگر استفاده کنید تا به هر سایتی که می سازید لینک دهند.

به طور خلاصه: شما باید به تعداد سایت هایی که دارید کمپین سئو را اجرا کنید.

این می تواند زمان بر، پرهزینه و نیازمند تلاش غیرضروری باشد.

داشتن یک دامنه معتبر با معماری سایت که به همه مخاطبان شما خدمات می دهد بهترین گزینه است.

اما، اگر تبلیغات یا برنامه های خاصی دارید، ایجاد یک میکروسایت کوچک برای تبلیغ آن موارد معمول است.

فقط انتظار نداشته باشید که آن میکروسایت به صورت ارگانیک رتبه بندی کند.

شما در واقع نمی خواهید آن سایت ها به صورت ارگانیک رتبه بندی شوند، زیرا تبلیغات معمولاً قبل از شروع رتبه بندی بهینه تمام می شود.

همچنین ممکن است اشتباهات تایپی رایجی داشته باشید که افراد به دنبال سایت شما وارد می کنند.

اگر اینطور است، من توصیه می کنم آن اشتباهات تایپی را بخرید و آنها را از طریق یک تغییر مسیر دائمی 301 به سایت اصلی خود هدایت کنید.

اگر نگران این هستید که مردم نام های دامنه ای را بخرند که شما مالک آن نیستید و ترافیک را از شما بدزدند، ممکن است مشکلات بزرگتری داشته باشید.

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید به هر تغییری که ممکن است به برند شما آسیب برساند فکر کنید.

فقط دامنه هایی را خریداری کنید که افراد سازمان شما نگران آن هستند.

اگر کسی متوجه شود که دامنه ای از قبل خریداری شده است، این امر مانع از کار او برای آسیب رساندن به اعتبار شرکت شما نمی شود.

شما باید برای واکنش به مشتریان ناراضی آماده باشید.

خرید نام دامنه واکنشی نشان نمی دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Tero Vesalainen/Shutterstock

یادداشت ویراستار: از یک SEO بپرسید یک ستون مشاوره هفتگی سئو است که توسط برخی از کارشناسان برتر سئو صنعت نوشته شده است که توسط ژورنال موتور جستجو انتخاب شده اند. سوالی در مورد سئو دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!





منبع

مطالب مرتبط