بیانیه Google درباره پشتیبانی از Canonical Cross-Domain Canonical


گوگل بیانیه ای را برای شفاف سازی حمایت خود از عنصر پیوند متعارف بین دامنه ای (rel=”canonical) ارائه کرد، و به محدودیت هایی در نحوه استفاده از آن اشاره کرد و گفت که آنها “سعی می کنند” از متعارف های متقابل دامنه استفاده کنند و در عین حال اشاره می کند که کجا توصیه نمی شود

گوگل در این هفته قصد داشت به‌روزرسانی‌های چندین صفحه را به‌طور همزمان با راهنمایی در مورد متعارف‌های متقابل دامنه منتشر کند، اما در عوض به‌صورت مبهم منتشر شد، که باعث سردرگمی در مورد اینکه آیا Google همچنان از متعارف‌های متقابل دامنه پشتیبانی می‌کند یا خیر.

دو تغییر وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

1. گوگل راهنمایی های خود را در مورد محتوای تکراری برای ناشران خبری که محتوا را در Google News پخش می کنند، روشن کرد.

این محتوای جدیدی است که به راهنمایی در مورد کارهایی که در مورد پخش محتوا باید انجام دهید اضافه شده است:

نکته: اگر می‌خواهید از تکراری شدن توسط شرکای سندیکایی جلوگیری کنید، عنصر پیوند متعارف توصیه نمی‌شود زیرا مقالات همبسته اغلب از نظر محتوای کلی با مقالات اصلی بسیار متفاوت هستند.

در عوض، شرکا باید از متا تگ ها برای جلوگیری از نمایه سازی محتوای شما استفاده کنند.

درباره عنصر پیوند متعارف بیشتر بدانید.

از تکرار در سایت خود خودداری کنید
اگر یک مقاله را در چندین صفحه در سایت خود منتشر می کنید، می توانید از عنصر پیوند rel=”canonical” استفاده کنید.

یاد بگیرید که چگونه یک متعارف را مشخص کنید.”

این به‌روزرسانی نشان‌دهنده تغییری در خط‌مشی نیست، بلکه فقط به منظور شفاف‌تر کردن راهنمایی‌ها در مورد نحوه جلوگیری از تکراری شدن در هنگام پخش محتوا است.

2. گوگل همچنین راهنمایی در مورد محتوایی که باید از اخبار گوگل مسدود شود را روشن کرد.

این تغییر به‌ویژه برای ناشرینی ایجاد شد که کل محتوا را از قبیل سرویس‌های سیمی، با مشارکت سایر ناشران یا از منابع دامنه عمومی بازنشر می‌کنند.

مهم‌ترین تغییر حذف دستورالعمل‌هایی بود که ناشران را تشویق می‌کرد تا از قوانین متعارف استفاده کنند.

صفحه اصلی حاوی پیشنهاد زیر بود:

«محتوای بازنشر شده را مسدود یا متعارف در نظر بگیرید»

راهنمای به روز شده اکنون این را پیشنهاد می کند:

«محتوای بازنشر شده را مسدود کنید»

همچنین، این قسمت برای حذف پیشنهاد در نظر گرفتن متعارف تغییر یافت.

این پیشنهاد اصلی است (عکس فوری archive.org):

«Google News همچنین کسانی را که مطالبی را بازنشر می‌کنند تشویق می‌کند که به طور فعال این محتوا را مسدود کنند یا از محتوای متعارف استفاده کنند، تا بتوانیم محتوای اصلی را بهتر شناسایی کنیم و به آن اعتبار مناسب دهیم.»

و این راهنمای به روز شده است که اکنون پیشنهاد اضافه کردن یک متعارف را ندارد:

«Google News همچنین ناشران مجدد را تشویق می‌کند که به طور فعال این محتوا را مسدود کنند، بنابراین بهتر می‌توانیم محتوای اصلی را شناسایی کرده و به آن اعتبار مناسبی بدهیم.»

توجه به این نکته ضروری است که صفحات فوق به عنوان راهنما محسوب می شوند و بیانیه خط مشی نیستند.

به همین دلیل است که راهنما از کلمه “در نظر بگیرید” استفاده می کند، که با توصیه به ناشران که “باید” کاری انجام دهند متفاوت است.

گوگل بیانیه ای درباره عنصر پیوند متعارف صادر می کند

گوگل بیانیه زیر را برای موتور جستجوی ژورنال ارائه کرد تا مشخص کند که گوگل همچنان از عنصر پیوند متعارف پشتیبانی می کند.

آنها در ایمیل نوشتند:

ما از عنصر پیوند متعارف پشتیبانی می کنیم، که در اصل برای استفاده در یک سایت طراحی شده است تا تشخیص دهد که چه چیزی باید نسخه متعارف یک صفحه در نظر گرفته شود، در صورتی که ممکن است موارد تکراری یا تقریباً تکراری وجود داشته باشد.

ما همچنین سعی می‌کنیم از canonical در همه دامنه‌ها پشتیبانی کنیم، اما canonical برای کسانی که می‌خواهند از تکرار توسط شرکای syndication اجتناب کنند، توصیه نمی‌شود، زیرا صفحات اغلب بسیار متفاوت هستند.

ما برخی از راهنمایی‌های خود را در این مورد به‌روزرسانی کرده‌ایم تا به کسانی که محتوا را سندیکا می‌کنند توصیه کنیم.»

اکنون واضح است که گوگل همچنان از عناصر پیوند متعارف بین دامنه ای پشتیبانی می کند.

آنها همچنین روشن می کنند که این یک عمل توصیه شده برای ناشرانی نیست که می خواهند از تکراری شدن محتوا جلوگیری کنند.





منبع

مطالب مرتبط