تلویزیون های صنعتی یا ویدئو وال

دات پیچ (dot pich) به فاصله پیکسل های ماژول اس ام دی یا LED گفته می شود. در بین انواع ماژول ها، مدل های SMD دارای پیسکل های با تراکم بیشتر و فاصله کم تری از یکدیگر در مقایسه با مدل ال ای دی هستند. اما با استفاده از یک تلویزیون شهری می توان در لحظه انواع تبلیغات، و هر آنچه که نیاز را به نمایش گذاشت. همچنین او در سال ۱۹۲۵ تلویزیون رنگی ماکنیکی را عرضه کرد. را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت همراه با 24 ماه گارانتی از مجموعه روشنایی سیزال دریافت نمایید. چرا که به دلیل ابعاد گسترده این نمایشگر، می توان چندین تبلیغ را به شکل همزمان انجام داد. و در صورت نیاز به انجام تبلیغ جدید باید آن ها نیز به کلی تغییر کنند. به تلویزیون هایی اطلاق می شود برای نمایش فیلم یا هر گونه آگهی تبلیغاتی در مکان هایی چون اتوبان، خیابان وصل می شود. به همین دلیل است او که به عنوان مخترع اصلی تلویزیون یاد میشود. چرا که با توجه به کاربردهای یکسان، اما به منظور همخوانی با محیط های مختلف و شرایط گونگون، دارای مدل های مختلفی است. در این مقاله قصد داریم که دربارهی مدلهای مختلف ویدیو وال، تاریخچه این دستگاهها، دیجیتال ساینیچ و کاربردهای آن، تفاوتهای ویدیو وال با تلویزیونپهای معمولی و ابعاد این دستگاهها، توضیح مختصری ارائه دهیم.

به همین جهت از این وسایل در مراکز اصلی شهر، پارک ها و یا حتی میادین اصلی ویدئو وال استفاده می کنند. این تلویزیون های شهری دو نوع هستند آف لاین و آن لاین که مدل آنلاین برای راه اندازی از کامپیوتر استفاده می شود در مدل آفلاین اگر بخواهیم راه اندازی کنیم از برد کنترل استفاده می شود و به شکل مستقل کار می کند.در مدل آفلاین از تلویزیون صفحه نمایش کوچک و در مدل آنلاین صفحه نمایش بزرگتر انتخاب می شود. در سال ۲۹۲۵ شانزده شرکت در آمریکا شروع به ساخت و طراحی برای ساخت تلویزیون های الکترونیکی کردند. تیم ویدیو وال شرکت ویرا سرویس، جزو محدود تیمهایی است که نصب و تعمیر ویدیو وال را به طور استاندارد انجام میدهند و تا به امروز در اکثر پروژههای بزرگ ایران، حضور داشتند. تا علاوه بر مقاومت، کیفیت مناسبی نیز داشته و با محیط اطراف خود سازگار باشد. از همین رو در مقایسه با سایر دیگر المان ها همچون نخل ها علاوه بر قابلیت پخش نور و یا ارائه تصاویر رنگی، نمایشگر شهری قادر به پخش ویدیوهای مختلف نیز می تواند می باشد.

تلویزیون های رنگی سال ۹۱۲۵ از راه رسیدند و همچنین اولین برنامه ی رنگی تلویزیون در سال ۹۱۲۵ از شبکهی NBC پخش شد. این نمایشگرهای دیواری برای برنامه های کاربردی که قابلیت طمینان مطلوب آن بسیار مهم است فراهم می کند. دانشمندان زیادی در پیشرفت تلویزیونهای ابتدایی نقش داشتند، تا اینکه سرانجام جان لوگی برد که دانشمند اسکاتلندی برای نخستین بار توانست تلویزیونی ضد نور را در سال ۱۹۲۵ در لندن منتقل کند، یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۲۵ جان لوگی برد توانست تصاویر سیاه و سفید متحرک را در لندن منتقل کند. فریم های باریک روی صفحه نمایش دیجیتال که فاصله بین بزل تا بزل آن ها نزدیک به 9/. میلی متر است و هنگام نزدیک شدن، مرزهای صفحه نمایش تقریبا غیر قابل تشخیص هستند که باعث می شوند تصاویر با وضوح عالی به نظر برسند. میزان ولتاژ ورودی این محصول 185 تا 230 ولت بوده و دارای 4500 گرم وزن می باشد. میزان زاویه تابش این تلویزیون های تزئینی یا نمایشگر شهری 280 درجه بوده و دارای ماژول از نوع اس ام دی پیکسلی می باشد. همچنین اگر در یک تلویزیون میزان دات پیچ کم تر باشد، موجب نزدیکی مرکز پیکسل های ماژول شده که این امر سبب افزایش کیفیت و وضوح تصویر می شود.

البته به دلیل هزینه های زیاد تولید، پخش گستردهای از تلویزیون های رنگی صورت نگرفت تا اینکه در سال ۱۱۲۵ تولید و عرضه ی گسترده تلویزیون های رنگی در بازار شروع شد. اولین سیستم تلویزیون الکترونیکی در سال ۱۹۲۵ توسط شرکت EMI تشریح شد. پروژههایی همچون ویدیو والهای فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، برنامهی تلویزیونی نود، پروژههای شرکت ایران خودرو، همایشهای بینالمللی شرکت هیمالیا و… در سال ۵۹۲۵ کمیتهی بینالمللی سیستمهای تلویزیونی NTSC یک مجموعه راهنما برای مخابرهی تلویزیون الکترونیکی ارائه داد. البته جهت عدم مزاحمت برای افراد و یا ساکنین نزدیک، همواره تنها تصویر این تلویزیون ها نمایش داده می شود. یکی از ضعف های بزرگ در تبلیغات شهری، عدم امکان بروزرسانی آن ها بدون هزینه است. این دو هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند به فرض مثال مدل OUT DOOR ضد آب هست و حتی ضربه نیز به آن راه ندارد. ویدئو وال، تلویزیونهای صنعتی هستند که در همایشها، برنامههای تلویزیونی و جاهای مختلف دیگری کاربرد منحصر به فرد خودشان را دارند. اما این محصول قابلیت ها و ویژگی های زیاد دیگری نیز دارد، که در ادامه به آن ها می پردازیم. مگر اینکه در رویدادهای مهم مثلا برای پخش فوتبال اقدام به باز کردن صدا آن کنند.

مطالب مرتبط