سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین | xeroseo

گوگل صاحبان سایت‌ها را ملزم به رعایت استاندارد‌های سئو، که بر همین اساس طرح ریزی شده‌اند، کرده است و عجیب نیست که منافع کاربران را بر منافع صاحبان سایت مقدم بداند. به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. روش‌های مختلفی برای لینک‌سازی خارجی وجود دارد که برخی از آن‌ها جزو تکنیک‌های کلاه‌سیاه محسوب می‌شوند و برخی دیگر کلاه‌سفید. منظور از سئوی داخلی، بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند. مثلا شما میتوانید محتوایی را بنویسید که به صورت عالی برای موتور جستجو بهینه سازی شده است، اما در صورتی که این محتوا برای انسان ها بی معنی باشد، هیچ فایده ای نصیب کسب و کار شما نمی شود.

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به مجموعه کارهایی که در داخل یا خارج از سایت برای افزایش رتبه صفحات مد نظر با کلماتی خاص انجام می دهیم را سئو می گوییم. یکی از جذاب ترین موارد، قراردادنویسی در سئو هست که اگر حرفه ای نباشید به راحتی سرتون کلاه میره. تو این مرحله شما می تونید کسب و کارهای محلی خودتون رو پیدا کنید و براشون رزومه بفرستید و پیشنهاد همکاری بدید، حتی اگر نزدیک باشن می تونید به صورت حضوری برید برای مذاکره. گاهی اوقات پیش میاد که بهتون پیشنهاد پورسانت در ازای فروش میدن که اگر به توانایی هاتون ایماد دارید می تونید قبول کنید. البته بهتره در این بخش برای برندسازی حضورتون رو توی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام شروع کنید.

Anchor Text چیست و چه انواعی دارد؟

گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! اما آیا این به آن معنی است که Sitewide Links تاثیر منفی روی سئو‌ی سایت ما خواهند گذاشت؟ پاسخ این است که در صورت لینک سازی‌های طبیعی، دیگر نیازی نیست نگران پنالتی شدن از جانب گوگل باشیم. اما مسئله‌ای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینک‌ها می‌کند و اگر‌ این لینک‌ها برای سئو‌ی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود. عنوان یک مطلب را tittle می‌گویند که مهمترین بخش در سئوی آن مطلب به حساب می‌‌‌‌آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت.

http://atours.ir

مجله خبری زیرو سئو صفحه با سئو داخلی ایده آل باید اختصاصی و باکیفیت باشد. همچنین در محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و دارای هدف مشخصی باشد. برای اینکه به کاربران اهمیت بیشتری بدهید استفاده از متن جایگزین در عکس‌ ها یکی از بهترین روش ها می باشد. به این شکل، اگر به هر دلیلی تصاویر، برای کاربر بارگذاری نشدند او می ‌تواند بفهمد که تصویر درباره چیست و منتظر بماند یا نماند.

اسکیما چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

بک لینک فرآیند دریافت لینک از هر وب سایت سازگار با سئو و با کیفیت بالا است. بک لینکی که به دست می آید امتیاز سئوی وب سایت شما را افزایش می دهد و بر رتبه آن در نتیجه جستجو تأثیر می گذارد. بک لینک دریافتی نباید به صورت تصادفی انتخاب شود و بک لینک وب سایت شما باید لینک های دقیق و با کیفیت باشد. بک لینکی که این ویژگی ها را ندارد نمی تواند با سئو همگام شود.

  • این کار سبب می‌شود که کاربر و خواننده حس بهتری نسبت به سایت و محتوا پیدا کند و تعامل بهتری با سایت برقرار کند.
  • تمامی مواردی که آموزش می‌بینید را در وبلاگ‌ها و یا وب سایت هایی که به صورت آزمایشی میسازید تمرین کنید و تاثیر هر روش را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید تا بتوانید بهترین روش انجام سئو را یاد بگیرید.
  • برای اینکه در سئو دچار اشتباه نشوید حتما مقاله 100 کار اشتباه که در سئو انجام می دهیدرا مطالع نمایید.
  • در مرورگرهای مدرن مانند کروم، وب‌سایت‌هایی که از HTTPS استفاده می‌کند با یک علامت قفل علامت‌گذاری می‌شوند.

مطالب مرتبط