مالیات بر ارث چیست؟ قانون جدید مالیات بر ارث | تکس مپ

توجه داشته باشید که معمولا فعالیت های وکیل مالیات بر ارث در جریان قانونی و روند دادرسی پرونده های مختلف بسیار ارزشمند است و از بوجود آمدن بسیاری از خسارات جلوگیری می کند. وکیل مالیات بر ارث با تمامی وکلای پایه یک دادگستری تفاوت دارد و نباید انتظار داشت که این وکیل حرفه ای و متخصص همانند دیگر وکلایی باشد که دارای مدرک پایه یک دادگستری هستند. بنا بر نظر وکیل مالیات بر ارث در مشهد اموال مشمول مالیات بر ارث، همچنین نسبت به انواع وسایل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی به نرخ ۲ درصد بهای اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث.

. مشاوره تلفنی

محمد مومن زاده محمد مومن زاده وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز متخصص در پرونده های کیفری،ملکی،قراردادها،ارث وخانواده،مواد مخدرو… علاوه بر این، وکیل مالیات بر ارث توصیه‌هایی را به موکل خود ارائه می‌دهد تا در هنگام تقسیم دارایی از هرگونه درگیری احتمالی بین اعضای خانواده جلوگیری کند. در بسیاری از پرونده ها و به خصوص در پرونده های مالیات بر ارث، با توجه به شرایط پرونده و موکل، ترجیح موکلن عزیز بر آن است که با وکیل مرد متخصص در زمینه مالیات بر ارث فعالیت داشته باشند چرا که بر این باورند که همراه داشتن وکیل مرد مالیات بر ارث می تواند مناسب تر باشد.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیات بر ارث :

مالیات بر ارث چیست؟ قانون جدید مالیات بر ارث | تکس مپ در هر امری نیاز به دریافت تجربه از سوی یک متخصص است چرا که متخصصان به واسطه ی تجربیات خود به راه و چاه حوزه تخصص خود اشراف کامل دارند در نتیجه استفاده از یک وکیل پایه یک دادگستری در اوامر حقوقی، درصد موفقیت در پرونده های حقوقی‌تان را تا ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد. لازم به ذکر است که حل مسائل مالیاتی مربوط به ارث می تواند بدون مراجعه به محاکم قضایی باشد یا بدون طرح دعوا و به صورت صلح آمیز باشد. وکیل مالیات بر ارث با بر عهده گرفتن تنظیم اظهارنامه تمام پروسه‌های قانونی را انجام داده و اظهارنامه تنظیمی را تسلیم امور مالیاتی می‌کند. وکیل مالیات بر ارث علاوه بر دوندگی در زمینه مالیاتی باید در دادگاه‌های رسیدگی نیز حضور یابد تا دستورات قضایی لازم درباره سهم‌الارث وراث دریافت نماید. به علت دشواری این مباحث افراد به یک فرد خبره به عنوان وکیل مالیات بر ارث نیاز دارند.

وکیل مالیات بر ارث + تهران

طبق قانون مالیات بر ارث جدید، مالیات براساس نوع اموال متوفی محاسبه می شود و نرخ مالیات برای انواع مختلف اموال و دارایی متفاوت است؛ اما طبق قانون قدیم، مالیات بر ارث براساس میزان ارزش ترکه محاسبه می شد و هر چه ارزش و بهای ترکه بیشتر باشد، نرخ مالیات بر ارث نیز افزایش پیدا می کرد. در سال 1395 قوانین مالیات بر ارث دستخوش تغییراتی شده است؛ به طوری که در قانون جدید نرخ مالیات بر ارث تعدیل شده و در بسیاری از موارد کاهش یافته است. چنانچه متوفی، قبل از سال 1395 فوت کرده باشد، ورثه مشمول پرداخت مالیات بر ارث بر مبنای قانون قدیم می شوند و اگر تاریخ فوت متوفی از سال 1395 به بعد باشد؛ مشمول قانون مالیات بر ارث جدید می شوند.

تقسيم ارث بين اولاد اولاد بر حسب نسل بعمل ميآيد يعني هر نسل حصه كسي را مي برد كه توسط او ميت مي رسد بنابراين اولاد پسر دو برابر‌اولاد دختر ميبرند. در صورتي كه قتل عمدی مورث به حکم قانون يا براي دفاع باشد، مفاد ماده فوق مجري نخواهد بود. كافر از مسلم ارث نمي برد و اگر در بين ورثه متوفي كافري مسلم باشد وراث كافر ارث نمي برند اگرچه از لحاظ طبقه و درجه مقدم بر مسلم باشند. هزینه وکیــــــل انحصار وراثت از دو میلیون به بالا براورد می شود. دولت در مقابل تمامی خدمات که به شهروندان و جامعه می‌دهد مالیات تعیین می‌کند و البته هدف از مالیات برای اغلب دولت ها جبران هزینه نمی باشد. چنانچه باز مؤدی به رأی قطعی هیئت تجدیدنظر معترض باشد می‌تواند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ به شورای عالی مالیاتی مراجعه و مدارک را تحویل داده و مجدداً تقاضای رسیدگی نماید.

  • تیم دادسو، مجموعه‌ای متشکل از وکلای پایه یک و کارشناسان حقوقی است که به ایرانیان داخل و خارج از کشور خدمات وکالتی و‌ حقوقی ارائه می‌کند.
  • یک وکیل با تجربه به خوبی می داند که کدام مسیرهای قانونی لازم و کدام ها غیر ضروری است.
  • چنانچه متوفی، قبل از سال 1395 فوت کرده باشد، ورثه مشمول پرداخت مالیات بر ارث بر مبنای قانون قدیم می شوند و اگر تاریخ فوت متوفی از سال 1395 به بعد باشد؛ مشمول قانون مالیات بر ارث جدید می شوند.
  • از این رو سعی کنید بسته به نیاز خودتان از یک وکیل با تجربه در این زمینه بهره ببرید.
  • به طور کلی شما برای موارد زیر می توانید از یک وکیل مالیات بر ارث کمک بگیرید.
  • وکالت آنلاین با توجه به پتانسیل ذاتی خود خدمات مشاوره حقوقی، وکالت دعاوی حقوقی را توسط بهترین و متخصص ترین ارائه می نماید.

مطالب مرتبط