چرا باید کلمه کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار دهید؟


بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را نادیده می‌گیرند، زیرا فکر می‌کنند کسی آن عبارت را جستجو نمی‌کند.

در حالی که ممکن است این درست باشد که حجم جستجو حداقل است، کسب و کارهای آنلاین در بازارهای اشباع شده به راحتی می توانند این کلمات کلیدی را هدف قرار دهند و بدون رقابت زیاد بر فضای جستجو تسلط پیدا کنند.

کلمات کلیدی با حجم صفر جستجو چیست؟

کلمات کلیدی حجم جستجوی صفر عبارت‌اند از جست‌وجوهای دنباله‌دار بیش از حد متمرکز که ابزارها نمی‌توانند داده‌هایی را در مورد تاریخچه جستجو ارائه کنند یا حجم جستجوی کمی دارند.

این پرس و جوها معمولا طولانی تر از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا هستند و بسیار خاص هستند.

کلمه کلیدی “لینک سازی” صدها هزار جستجو دارد.

اگر عبارت جستجو را محدود کنید (یعنی در جستجوی خود دقیق تر شوید)، رقابت سبک تر و سبک تر می شود.

به عنوان مثال، پرس و جو “لینک سازی برای سالن زیبایی” حجم جستجوی صفر دارد – اما این سوالی است که ممکن است توسط کاربرانی که سئو یک سالن زیبایی را انجام می دهند پرسیده شود و بنابراین ارزش بهینه سازی را دارد.

داده های Ahrefs برای اسکرین شات از Ahrefs، آگوست 2022

تفاوت بین کلمات کلیدی Long Tail و Zero Search Volume چیست؟

کلمات کلیدی حجم جستجوی صفر همان عبارت‌های جستجوی طولانی هستند که معمولاً حداقل شامل چهار کلمه هستند.

کاربران می توانند این پرسش ها را به روش های مختلف بیان کنند. بنابراین، در حالی که هر سؤالی که به طور جداگانه پرسیده می شود، تقریباً حجم جستجوی صفر دارد – همه آنها با هم حجم جستجوی قابل توجهی دارند.

مثال بالا را در نظر بگیرید. کاربران می‌توانند همان سؤال را با انواع مختلف جستجو کنند، مانند «چگونه لینک بیلدینگ برای سالن زیبایی انجام دهیم» یا «لینک‌سازی برای سالن زیبایی».

هر دو اساساً نسخه‌های متفاوتی از یک سؤال هستند، که هر کدام ممکن است به تنهایی حجم جستجوی آنها تقریباً صفر باشد. اما در صورت ترکیب، ممکن است حجم جستجوی قابل توجهی داشته باشند.

بنابراین هنگام بهینه سازی، باید این کار را با در نظر گرفتن هدف جستجوی کاربر انجام داد.

اگر برای یک نوع سوال (و پاسخ) مورد نظر آن کاربر بهینه سازی کنید، احتمالاً صفحه وب شما در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) برای دیگران ظاهر می شود.

به این دلیل که الگوریتم‌های یادگیری ماشین Google می‌توانند با کمک BERT یا MUM متوجه شوند که این پرس‌و‌جوهای مختلف احتمالاً هدف یکسانی دارند. و به همین دلیل کار می کند!

شرکت های بزرگ این کلمات کلیدی کم حجم را هدف قرار نمی دهند.

این فضای کلیدواژه فضایی است که کسب‌وکارهای کوچک‌تر می‌توانند با رقابت کم یا بدون رقابت بر آن مسلط شوند.

آیا می توانید به برنامه ریزان ابزار کلمات کلیدی اعتماد کنید؟

البته، شما می توانید – تا حدی.

ممکن است متوجه شوید که این ابزارها می توانند از نظر حجم جستجو بسیار متفاوت باشند.

این به این دلیل است که ابزارهای کلیدواژه بسته به اطلاعاتی که به آنها دسترسی دارند “بهترین حدس” خود را برای حجم جستجو انجام می دهند.

بنابراین، برای مثال، در حالی که یک ابزار ممکن است حجم جستجوی کلمه کلیدی را 2900 نشان دهد، ابزار دیگر ممکن است کلمه کلیدی را با حجم جستجوی 9900 نشان دهد.

علاوه بر این، ابزارهای کلیدواژه کلمات کلیدی کم حجم را به خوبی جذب نمی کنند.

این ممکن است به این دلیل باشد که ابزارها قبل از اینکه کلمه کلیدی بتواند در پایگاه داده خود ثبت شود به مقدار مشخصی داده نیاز دارند.

این کلمات کلیدی کم حجم کنار گذاشته می‌شوند، زیرا به نظر می‌رسد که حجم جستجوی آن‌ها کم است.

پس چه می توانیم بکنیم؟

به‌جای اینکه برنامه‌ریزان کلیدواژه خود را در نظر بگیریم، می‌توانیم از آنها به عنوان راهنما استفاده کنیم.

از این ابزارها برای کشف کلمات کلیدی جدید استفاده کنید، اما فراموش نکنید که تحقیقات بیشتری را انجام دهید تا بدانید آیا این کلمات کلیدی به شما در رسیدن به اهداف سئو کمک می کنند یا خیر.

مزایای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم صفر

رقابت کمتر

همانطور که قبلاً گفته شد، بسیاری از متخصصان سئو کلمات کلیدی با حجم صفر را نادیده می گیرند زیرا فکر می کنند هیچ کس به دنبال آنها نیست.

بنابراین، شما اکنون نسبت به رقبای خود برتری دارید زیرا آنها این کلمات کلیدی را هدف قرار نمی دهند.

رقابت کمتر برای کلمات کلیدی به این معنی است که شانس بیشتری برای رتبه بندی آن عبارت با محتوای منحصر به فرد، متفکرانه و بهینه وجود دارد.

مخاطب مناسب را هدف قرار دهید

کلمات کلیدی حجم صفر معمولاً بیش از حد متمرکز هستند، به این معنی که آنها بسیار مرتبط با مخاطبان شما هستند.

متأسفانه، این پرسش‌ها اغلب با محتوای منحصربه‌فرد و متفکرانه پاسخ داده نمی‌شوند.

بنابراین، سایت شما می تواند اولین کسی باشد که به این سوالات پاسخ می دهد و رتبه بندی می کند. در حالت ایده آل، شما می توانید در این موضوع به یک مرجع تبدیل شوید.

در حالی که هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که این کلمات کلیدی را جستجو می کنند وجود ندارد، شما می توانید بر اساس صفحات فرود فهرست شده توسط Google و خود پرس و جو، ایده خوبی از آنچه آنها به دنبال آن هستند به دست آورید.

علاوه بر این، تحقیقات بیشتر در مورد رقبا می تواند نشان دهد که چه اطلاعاتی ممکن است در محتوای نوشته شده قبلی وجود نداشته باشد اما می تواند به دانش جستجوگر مربوط باشد.

در حالی که ممکن است هزاران مشتری جدید به دست نیاورید، ممکن است چند مشتری بسیار واجد شرایط را آماده تبدیل کنید.

ایجاد ترافیک

اگر کسب و کار شما رتبه خوبی برای کلمات کلیدی با حجم بالا دارد، ممکن است بخواهید استراتژی سئوی خود را به سمت کلمات کلیدی با حجم صفر هدایت کنید.

به همه مشتریانی فکر کنید که هنوز به آنها نرسیده اید! 15% سوالاتی در گوگل هرگز پرسیده نشده است.

این بدان معناست که ممکن است تا 15 درصد از ترافیک بالقوه خود را از دست بدهید!

علاوه بر این، فرض کنید یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی صفر یا حداقل را هدف قرار داده اید. در این صورت، کاربرانی که روی صفحه شما کلیک می‌کنند، احتمالاً از پرس‌و‌جوهای طولانی‌تری می‌آیند که سایر کسب‌وکارها آن را هدف قرار نمی‌دهند.

این به شما این امکان را می‌دهد که تعداد کلیک‌ها و سرنخ‌های ارگانیک بیشتری را از پرس‌و‌جوهای طولانی‌مدت نسبت به زمانی که حجم بیشتری از جستجوها را هدف قرار می‌دادید، به دست آورید.

چگونه بهترین کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را پیدا کنیم

تحقیق کلمات کلیدی SEO

اولین قدم برای یافتن کلمات کلیدی مناسب این است که بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند.

بنابراین، شما باید برای تعیین کلمات کلیدی که افراد هنگام جستجوی وب سایت، محصولات یا خدمات شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند، تحقیق کنید.

به دنبال کلمات کلیدی دقیق و بلند باشید. این کلمات کلیدی رقابتی کمتری دارند و حجم جستجوی کمتری دارند اما می توان به راحتی با محتوای مناسب بر آنها تسلط یافت.

در اینجا چند راه برای یافتن این کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد:

از بخش «مردم نیز سؤال می‌کنند» SERP استفاده کنید، که پرس‌و‌جوهای مرتبط را نشان می‌دهد.

تصویری از "مردم نیز می پرسند" بخش SERP گوگل (صفحات نتایج موتور جستجو)اسکرین شات از Google SERP برای «پیوند بیلدینگ»، آگوست 2022

این ابزار می تواند به شما کمک کند تا در مورد موضوعات دیگری که ممکن است به درخواست اصلی شما مرتبط باشد، فکر کنید.

این در نتایج جستجوی موبایل و دسکتاپ موجود است، بنابراین می‌توانید چند کلمه کلیدی خوب را در آنجا پیدا کنید.

تکمیل خودکار گوگل راه عالی دیگری برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر است. می توانید افزونه رایگان مرورگر کلمه کلیدی surfer را نصب کنید که کلمات کلیدی پیشنهادی و حجم جستجوی آنها را نمایش می دهد.

تصویری از پرسش‌های پیشنهادی گوگل در پی کلمات "نحوه انجام سئو"اسکرین شات از Google SERP، آگوست 2022

پیشنهادات تکمیل خودکار پس از تایپ چند حرف در نوار جستجو، بر اساس آنچه دیگران جستجو می‌کنند، ظاهر می‌شوند.

درک ارتباط

وقتی چیزی را جستجو می کنید، به دنبال مرتبط بودن هستید. بنابراین، می‌خواهید ببینید چه چیزی بیشتر به درخواست شما مرتبط است.

اما زمانی که شما کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار می دهید، هیچ داده ای ندارید.

چگونه می دانید که آنها مرتبط هستند؟

اینجاست که تجربه خودتان به میان می آید.

درک عبارت مورد نظر به شما کمک می‌کند کاربرد آن و آنچه افراد در جستجوی آن هستند را بشناسید – که می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا این عبارت به تجارت شما مرتبط است یا خیر.

به دنبال کلمات کلیدی خود در بحث های انجمن، رسانه های اجتماعی و SERP باشید.

اگر کسی قبلاً در مورد موضوع شما سؤال کرده است، به احتمال زیاد به آن علاقه مند است.

همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند Semrush یا Moz برای مشاهده آنچه که مردم در انجمن‌ها و رسانه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند استفاده کنید (فقط فراموش نکنید که نام‌های تجاری را حذف کنید).

کلمات کلیدی مرتبط

هرچه افراد بیشتر به دنبال اصطلاحات مرتبط باشند، بهتر است.

این بدان معناست که کلمه کلیدی و تغییرات آن مورد علاقه است.

می توانید با مشاهده محتوای سایر وب سایت ها یا جستجوی کلمه کلیدی اصلی خود در گوگل، کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

اگر در گوگل جستجو می کنید و توصیه هایی در مورد موضوعات مشابه مشاهده می کنید، مکان های خوبی برای شروع جستجوی کلمات کلیدی جدید هستند.

علاوه بر این، گوگل اغلب زمانی که پرس و جوی را در نوار جستجوی آن تایپ می کنید، جستجوهای مرتبط را پیشنهاد می کند، بنابراین سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید چه پیشنهاداتی ارائه می شود.

استراتژی هایی برای افزایش ترافیک با کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر

تنوع گسترده ای از اصطلاحات را هدف بگیرید

عبارات مختلفی را هدف قرار دهید تا هدف همه بازدیدکنندگانی که در سایت شما قرار می گیرند را به تصویر بکشید.

نمونه سوال سالن زیبایی قبلی را به خاطر دارید؟ به طور مشابه، اگر شخصی برای «خدمات لینک بیلدینگ» جستجو کند، احتمالاً به دنبال خرید یک سرویس خاص است، نه فقط خدمات سئوی عمومی.

با افزودن کلمات کلیدی مرتبط به استراتژی خود، به طور موثر ترافیک بیشتری را با همان هدف هدف قرار می دهید.

به عنوان مثال، اگر «خدمات لینک‌سازی» را هدف قرار می‌دهید، این احتمال وجود دارد که برخی افراد مواردی مانند «چرا لینک‌سازی»، «مزایای لینک‌سازی» یا «استراتژی‌های لینک‌سازی» را جستجو کنند.

این عبارات ممکن است حجم جستجوی کمتری داشته باشند، اما زمانی که به استراتژی شما اضافه می شوند همچنان می توانند ارزشمند باشند.

در خرید کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید

کلمات کلیدی خرید عبارتند از: «بهترین»، «برترین» یا «در مقابل».

هدف این کلمات کلیدی خوانندگانی است که ممکن است آماده خرید باشند. اغلب، این کلمات کلیدی حجم کمتری دارند زیرا بسیار خاص هستند.

اگر در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید، دانستن اینکه افراد چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند ضروری است. می توانید از این اطلاعات برای کمک به افزایش تبدیل فروش خود استفاده کنید.

این نوع کلمات کلیدی می توانند به شما کمک کنند افرادی را که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند هدف قرار دهید.

اگر بتوانید این عبارات را هدف قرار دهید، می توانید به مشتریان بالقوه ای دست پیدا کنید که هنوز شروع به تحقیق نکرده اند، اما به زودی به دنبال اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات شما خواهند بود.

با بررسی نتایج جستجو در گوگل یا بینگ (یا هر موتور جستجویی که استفاده می کنید) به راحتی می توانید ببینید که مردم به دنبال چه چیزی هستند.

این نتایج جستجو محبوب‌ترین جستجوهای مرتبط با صنعت، محصولات یا خدماتی را که ارائه می‌دهید نشان می‌دهد.

کلمات کلیدی مرتبطی را انتخاب کنید که سودآور هستند

کلمات کلیدی شما پایه و اساس استراتژی سئو شما هستند.

شما باید کلمات کلیدی مرتبط را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود انتخاب کنید.

شما می‌خواهید عباراتی را که معمولاً توسط مشتریان بالقوه جستجو می‌شوند و مرتبط با جایگاه شما هستند، هدف قرار دهید. سپس، در مورد مشکلاتی که محصول/خدمت شما حل می کند فکر کنید و آن نوع عبارات را جستجو کنید.

این ممکن است منطقی به نظر برسد، اما ذکر آن خالی از لطف نیست، زیرا به راحتی می‌توان درگیر رتبه‌بندی برای بیشترین تعداد کلمات کلیدی ممکن شد.

از کلمات کلیدی کم حجم برای ایجاد آگاهی در یک طاقچه جدید استفاده کنید

هنگام شروع با یک جایگاه منحصر به فرد، وسوسه انگیز است که کلمات کلیدی با حجم بالا را برای دریافت ترافیک بیشتر هدف قرار دهید.

اما اگر در آن فضا هیچ اختیاری نداشته باشید و محتوای شما درجه یک نباشد، هرگز نمی‌توانید آن بازدیدکنندگان را به مشتریان پولی تبدیل کنید.

در عوض، کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار دهید که مختص این صنعت هستند.

به این ترتیب، می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و شروع به کسب اعتماد در میان مشتریانی کنید که به دنبال چیز جدیدی هستند.

هنگامی که محتوای کافی پیرامون کلمه کلیدی مورد نظر خود ایجاد کردید، در صفحه 1 نتایج گوگل رتبه بندی می شود – و تا زمانی که محتوا مرتبط و به روز باشد در آنجا باقی می ماند.

در نتیجه، از نظر مشتریان بالقوه ای که به دنبال چیز جدیدی در صنعت خود هستند، اما مطمئن نیستند که کجا باید جستجو کنند، اعتبار بیشتری خواهید داشت.

کلمات کلیدی با حجم صفر می توانند به طور عمده بر سایت شما از نظر ترافیک و رتبه بندی ارگانیک تأثیر بگذارند.

با درک نحوه استفاده از این کلمات کلیدی به نفع خود، آنها می توانند به هدف قرار دادن مخاطب جدیدی که قبلاً از آنها بی اطلاع بودید کمک کنند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: بازیگران هزاران نفر/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط