گوگل دستورالعمل های داده های ساختار یافته مقاله را به روز می کند


Google دستورالعمل‌های داده ساختار یافته مقاله خود را به‌روزرسانی کرد تا نشان دهد که الزام AMP را حذف کرده و دستورالعمل‌های تصویر را برای واجد شرایط بودن داستان‌های برتر تغییر داده است.

سه تغییر در دستورالعمل‌ها نشان می‌دهد که واجد شرایط بودن برای بخش داستان‌های توقف که می‌تواند بر بالای نتایج جستجو تسلط داشته باشد برای ناشران بیشتری در دسترس‌تر شد.

داده های ساختاری دیگر برای داستان های برتر مورد نیاز نیست

Top Stories راهی برای گوگل است تا محتوای خبری تازه را در نتایج جستجو نشان دهد.

جستجو در موضوعات پرطرفدار در اخبار، بخش داستان‌های برتر را ایجاد می‌کند، که در بالای نتایج جستجو در اندازه‌هایی قرار می‌گیرد که می‌تواند بر صفحه نمایش در جستجوهای موبایل و دسک‌تاپ تسلط داشته باشد.

اسکرین شات از داستان های برتر

داستان‌های برتر همچنین می‌توانند پایین‌تر در وسط صفحه نشان داده شوند.

در نتیجه، نمایش در داستان های برتر برای سایت هایی که اخبار فوری را منتشر می کنند بسیار مهم است.

نکته جالب این است که گوگل عبارتی را به پاراگراف اول دستورالعمل های داده های ساختار یافته مقاله اضافه کرد تا توجه داشته باشد که داده های ساختاریافته برای نمایش در داستان های برتر ضروری نیست.

این هم پاراگراف جدید:

افزودن داده های ساختار یافته مقاله به اخبار، وبلاگ و مقاله ورزشی شما صفحات می توانند به Google کمک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره صفحه وب داشته باشد و متن عنوان، تصاویر و اطلاعات تاریخ مقاله را در نتایج جستجو در جستجوی Google و سایر ویژگی ها (به عنوان مثال، Google News و Google Assistant) بهتر نشان دهد. در حالی که برای واجد شرایط بودن برای ویژگی‌های Google News مانند داستان‌های برتر، نیازی به نشانه‌گذاری وجود ندارد، می‌توانید مقاله را اضافه کنید تا صریح‌تر به Google بگویید محتوای شما در مورد چیست (مثلاً اینکه یک مقاله خبری است، نویسنده کیست یا عنوان آن چیست؟ مقاله است).»

این که آیا همیشه اینطور بوده است که داده های ساختاریافته برای واجد شرایط بودن لازم نبوده است، یا اگر این چیز جدیدی است، قابل توجه است زیرا نشان می دهد که الزامات مستند Google کمتر محدودکننده و فراگیرتر است.

این بدان معناست که منابع خبری که داده های ساختار یافته مقاله را اضافه نمی کنند، می توانند واجد شرایط ظاهر شدن در داستان های برتر باشند.

این مورد در مورد سایر لیست های پیشرفته نیز صادق است. بنابراین طبیعی است که مستندات Google برای داستان های برتر نیز باید از روندی پیروی کند که دیگر نیازی به داده های ساختاریافته برای واجد شرایط شدن نیست.

با این حال، گنجاندن داده‌های ساخت‌یافته، از جمله داده‌های ساختاری Article Schema.org همچنان بهترین روش است، زیرا به ناشران اجازه می‌دهد تا درک صفحات وب را برای Google آسان‌تر کنند.

گوگل ارجاعات به AMP را حذف می کند

AMP که مخفف Accelerated Mobile Pages است، چارچوبی برای توسعه صفحات HTML است که به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند.

استفاده از AMP زمانی برای واجد شرایط بودن برای گنجاندن در داستان های برتر ضروری بود.

این دیگر صدق نمی کند و Google اطلاعات مربوط به AMP را از دستورالعمل های داده ساختار یافته مقاله حذف کرد تا این تغییر را منعکس کند.

گوگل فقط دستورالعمل‌ها را تغییر نداد تا اطلاعات AMP و غیرAMP را شامل شود. Google به طور کامل تمام ارجاعات به AMP را از دستورالعمل های داده های ساخت یافته حذف کرد.

ناشرانی که از AMP استفاده می‌کنند دیگر مرجعی از دستورالعمل‌های داده ساختار یافته مقاله ندارند.

گوگل در سال 2020 در یک پست وبلاگ، اطلاعیه قبلی از این تغییر را منتشر کرد:

«AMP دیگر برای نمایش داستان‌ها در داستان‌های برتر در تلفن همراه ضروری نخواهد بود. برای هر صفحه ای باز خواهد بود.”

دستورالعمل های تصویر تغییر به داستان های برتر

تغییر دیگری که ممکن است مهم‌ترین آن در نظر گرفته شود، ورود به داستان‌های برتر را آسان‌تر می‌کند.

تغییر در اندازه تصویر است. گوگل اندازه تصویر مورد نیاز را کوچکتر کرد،

دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته Google برای تصاویر قبلاً به عکس‌هایی با وضوح بالا با حداقل 800000 پیکسل نیاز داشت که عرض و ارتفاع چند برابر می‌شد.

دستورالعمل های زیر قبل و بعد از تغییر مشخص شده است.

قبل از:

برای بهترین نتایج، چندین تصویر با وضوح بالا (حداقل 800000 پیکسل هنگام ضرب عرض و ارتفاع) با نسبت‌های تصویر زیر ارائه دهید: 16×9، 4×3، و 1×1».

بعد از:

“برای بهترین نتایج، چندین تصویر با وضوح بالا (حداقل 50K پیکسل هنگام ضرب عرض و ارتفاع) با نسبت‌های تصویر زیر ارائه دهید: 16×9، 4×3، و 1×1».

“برای بهترین نتایج، چندین تصویر با وضوح بالا (حداقل 50K پیکسل هنگام ضرب عرض و ارتفاع) با نسبت‌های تصویر زیر ارائه دهید: 16×9، 4×3، و 1×1».

دستورالعمل های داستان های برتر

این تغییرات ممکن است در ظاهر بی اهمیت به نظر برسند. اما قابل توجه هستند.

حذف کامل هر راهنما برای ناشرانی که از AMP استفاده می کنند کمی کنجکاو است. تقریباً مثل این است که گوگل از AMP عقب نشینی می کند.

به‌روزرسانی Google برای دستورالعمل‌های تصویر برای داستان‌های برتر یک تغییر خوشایند است زیرا استفاده از اندازه‌های کوچک‌تر تصویر را تشویق می‌کند که برای کاربران و ناشران خوب است.


استناد

آرشیو دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته مقاله قبلی گوگل

دستورالعمل‌های داده‌های ساختار یافته مقاله فعلی Google

تصویر برجسته توسط Shutterstock/The Faces





منبع

مطالب مرتبط