آنچه باید در پی ماه بزرگ گوگل بدانید [Podcast]


در این قسمت از SEJ Show، ما ابتدا به عواقب ماه مه مهم گوگل، از I/O تا Marketing Live می پردازیم.

به آماندا زانتال وینر، سردبیر SEJ بپیوندید تا در گفتگو با کارشناسان صنعت راجر مونتی و مت ساترن، نکات کلیدی و اطلاعیه‌های پیشگامانه رویدادهای سالانه Google را تشریح کنیم.

از انبوهی از اعلان‌های هوش مصنوعی گرفته تا به‌روزرسانی‌های محصول، برای یادگیری نحوه استفاده و به کارگیری این پیشرفت‌ها برای جلوتر ماندن از منحنی، هماهنگ شوید.

گوگل چیزهای زیادی را اعلام کرد، اما آنها هنوز چیزی را ارسال نمی کنند، بنابراین اینطور نیست که آنها بازار را با این همه چیز جدید که ما باید امتحان کنیم، پر کنند. اعلامیه های زیادی وجود دارد و من متوجه می شوم که ما زمان زیادی برای هضم آنها داریم تا بتوانیم آنها را به دست بگیریم و از آنها استفاده کنیم. -مت ساترن، 2:17

نکته مهمی که من از I/O گرفتم و روشی که گوگل به دنبال تغییر تجربه جستجو است، همچنین با GML که دیروز تجربه تبلیغ کننده را تغییر داد، همه چیز را محاوره ای می کند، که اتفاقاً، من احساس می کنم قبلاً این را دیده ایم. بازاریابی مکالمه با چت بات ها و غیره، واقعاً یک معامله بزرگ بود. تاکید زیادی بر رویکرد مکالمه ای برای همه این موارد وجود دارد. –آماندا زانتال-وینر، 32:22

بنابراین به نظر می رسد که هم هوش مصنوعی باز و هم گوگل از دموکراتیزه شدن هوش مصنوعی می ترسند. در حال حاضر، مردم در حال ساخت یک ربات چت با 500 دلار یا کمتر هستند، بنابراین این فناوری وجود دارد. مردم در حال ساختن چیزهای خود هستند، مانند هوش مصنوعی Jasper با Cerebras که زیرساخت هوش مصنوعی را فراهم می کند، و بسیاری از مردم فکر می کنند Jasper AI فقط یک فید GPT چت می گیرد و آن را اصلاح می کند. نه، آنها مدل های زبان بزرگ خود را با استفاده از زیرساخت Cerebras ساختند، و این برای آنها بسیار منحصر به فرد و بسیار خاص است – چیزی که دامنه خاص نامیده می شود. این برای آنها مشکل ایجاد می کند و به نظر من می خواهند به آن توجه کنند، اما به همین دلیل است که شما اولین اعتصاب گوگل و باز کردن هوش مصنوعی در مورد قانون را می بینید زیرا آنها می خواهند قوانین را کنترل کنند. . –راجر مونتی، 7:17

[00:00] – درباره مت و راجر

[02:04] – آیا کارها در تابستان امسال کند می شود؟

[05:50] – صحبت در مورد کلمه L: قانونگذاری.

[12:33] – کتاب سفید اخلاق و هوش مصنوعی گوگل.

[17:32] – افکار اولیه در مورد تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE)

[22:03] – در مورد بخش 230.

[32:22] – چگونه برای تجربه جستجوی جدید بهینه سازی می کنید؟

[47:15] – تجربه جستجوی جدید چگونه بر دسترسی و KPIها تأثیر می گذارد؟

[52:37] – انگیزه شرکت ها چیست؟

[58:26] – در افق چه خبر است؟

منابع ذکر شده:

Google I/O: https://io.google/2023/

230 باید اصلاح شود تا الگوریتم‌های توصیه‌کننده را در نظر بگیرد که یک چیز نسبتاً جدید است که وجود نداشت. بخش 230 در ابتدا برای تنظیم مقررات، ارائه یک انجمن منصفانه و اجازه دادن به آزادی بیان تدوین شد. بخش 230 در مورد اجازه آزادی بیان است. اما اجازه دهید با آن روبرو شویم: وقتی صحبت از طرفداری از آسیب به میان می آید، ممکن است بحث برانگیز به نظر برسد، اما باید محدودیت هایی برای آزادی بیان وجود داشته باشد زیرا حق آزادی بیان تنها این حق است که باید بتوانید آنچه را که می خواهید بگویید و دولت ندارید. و قوانینی را در آن وضع کنید. آزادی بیان زمانی است که به خانه شما یا خانه مت یا هر کسی که تماشا می کند وارد می شوم. نمیتونم برم اونجا و هر چی دلم میخواد بگم تو حق داری منو بیرون کنی بنابراین وقتی به یک وب‌سایت می‌روید، خواه یوتیوب، توییتر یا برخی از انجمن‌های تصادفی باشد، اگر نمی‌توانید از شرایط خدماتی پیروی کنید که نوع سخنرانی مجاز در آنجا را محدود می‌کند، آنها حق دارند شما را بیرون کنند. –راجر مونتی، 27:22

در مورد تابستان در جستجو، من فکر می‌کنم که ممکن است کند شود، اما گوگل سابقه‌ای دارد که چیزها را بدون اعلام آن‌ها به تابستان پیش ببرد، هرچند به‌روزرسانی‌هایی نیز وجود دارد. اما سابقه ای وجود دارد که گوگل تغییرات مهمی را در رابطه با نحوه عملکرد جستجو در تابستان انجام داده و سپس آن را در پاییز اعلام کرده است. –راجر مونتی، 4:13

من در حال تماشای جلسه با سم آلتمن بودم و در مقایسه با جلسات قبلی کمی دوستانه به نظر می رسید. برای شرکتی مانند آن غیرعادی است که فقط از مقررات استقبال کند، تقریباً همانطور که آنها می پرسند، “لطفاً ما را تنظیم کنید.” -مت ساترن، 10:09

برای مطالب بیشتر مانند این، در کانال یوتیوب ما مشترک شوید: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal

ارتباط با راجر مونتی:

راجر مونتی یک بازاریاب جستجوگر با تجربه است که بیش از 20 سال تجربه در این زمینه دارد. او با ارائه ممیزی سایت، مشاوره تلفنی، و کمک به استراتژی محتوا و پیوند، شهرت خوبی برای تخصص و اثربخشی به دست آورده است.

راجر علاوه بر داوری در جوایز جستجوی ایالات متحده در سال‌های 2020 و 2021، ناشر وب‌سایت‌های برنده جوایز نیز هست و استعدادهای چندوجهی خود را در این صنعت به نمایش می‌گذارد.

راجر به عنوان یک چهره برجسته در بازاریابی جستجو، بینش خود را در کنفرانس‌های مختلفی از جمله SES، SMX East، SMX West، SMX Advanced Seattle، Affiliate Summit NYC، Affiliate Summit West و چندین رویداد PubCon به اشتراک گذاشته است. علاوه بر این، نوشته های او موضوعات مختلفی مانند وردپرس، فیس بوک، گوگل، سئو و بازاریابی جستجو را پوشش می دهد و او را به عنوان یک رهبر فکری معرفی می کند.

با راجر در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/martinibuster/

او را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/martinibuster

ارتباط با مت ساترن:

Matt G. Southern، یک نویسنده ارشد اخبار معتبر، از سال 2013 به تیم جستجوگر ژورنال پیوسته است. او با مدرک لیسانس در ارتباطات، در تفکیک موضوعات پیچیده به محتوای شفاف و جذاب برتری دارد.

علاوه بر نوشتن، مت مسئول نظارت بر توسعه استراتژی در بخش اخبار SEJ است و اطمینان حاصل می کند که سازمان در خط مقدم بازار دیجیتال و چشم انداز بهینه سازی موتورهای جستجو باقی می ماند.

به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات، کار مت در SEJ ترکیبی از دقت، کیفیت و ارتباط است. تعهد او به برتری در گزارش و تعهد به کمک به دیگران برای درک بهتر موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال، او را به یک دارایی ضروری برای SEJ و صنعت گسترده تر تبدیل کرده است.

با مت در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/mattgsouthern/

او را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/MattGSouthern

با آماندا زانتال وینر، سردبیر مجله موتور جستجو ارتباط برقرار کنید:

او را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/Amanda_ZW

با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/amandazantalwiener/





منبع

مطالب مرتبط