اگر جدا کردن یک مقاله طولانی می تواند منجر به محتوای نازک شود، گوگل پاسخ می دهد


لیزی ساسمن، کارمند گوگل، در ویدئویی از ساعت اداری جستجوی گوگل، به سوالی در مورد محتوای نازک پاسخ داد و یک تصور غلط رایج در مورد اینکه محتوای نازک واقعا چیست، روشن کرد.

محتوای نازک

کلمه نازک به معنای فاقد ضخامت یا عرض است.

بنابراین وقتی اصطلاح “محتوای نازک” را می شنویم، غیر معمول نیست که محتوای نازک را به عنوان یک صفحه وب با محتوای کم در آن در نظر بگیریم.

تعریف واقعی محتوای نازک بیشتر در راستای محتوایی است که فاقد هرگونه ارزش افزوده است.

به عنوان مثال، یک صفحه برش کوکی که به سختی با سایر صفحات متفاوت است، و حتی یک صفحه وب که از یک خرده فروش یا سازنده کپی شده است و هیچ چیز اضافی به آن اضافه نشده است.

Google’s Product Review Update، در میان سایر موارد، صفحات نازکی متشکل از صفحات بررسی که فقط خلاصه محصول هستند را حذف می کند.

ویژگی بارز صفحات نازک این است که فاقد اصالت هستند، به سختی با صفحات دیگر متفاوت هستند و/یا ارزش افزوده خاصی ارائه نمی دهند.

صفحات درگاهی شکلی از محتوای نازک هستند. اینها صفحات وب هستند که برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص طراحی شده اند. یک مثال می تواند صفحاتی باشد که برای رتبه بندی یک عبارت کلیدواژه و نام شهرهای مختلف ایجاد شده اند، که در آن همه صفحات به جز نام شهرها تقریباً یکسان هستند.

آیا مقالات کوتاه محتوای نازکی دارند؟

شخصی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند که آیا تقسیم یک مقاله طولانی به مقالات کوتاه‌تر منجر به محتوای نازکی می‌شود یا خیر.

این سوال پرسیده شده است:

«آیا اگر مقاله‌ای که موضوعی طولانی را پوشش می‌دهد به مقالات کوچک‌تر تقسیم شود و به هم مرتبط شود، محتوای ناچیز تلقی می‌شود؟»

لیزی ساسمن پاسخ داد:

«خب، بدون نگاه کردن به آن محتوا، دانستن آن سخت است.

اما تعداد کلمات به تنهایی نشان دهنده محتوای کم نیست.

اینها دو رویکرد کاملاً قانونی هستند: داشتن یک مقاله کامل که عمیقاً یک موضوع را بررسی می‌کند می‌تواند خوب باشد، و به همان اندازه می‌تواند به همان اندازه خوب باشد که آن را به موضوعاتی با درک آسان‌تر تقسیم کنیم.

این واقعاً به موضوع و محتوای آن صفحه بستگی دارد و شما مخاطبان خود را بهتر می شناسید.

بنابراین من بر روی آنچه برای کاربران شما مفیدتر است تمرکز می کنم و اینکه شما ارزش کافی را در هر صفحه برای هر موضوعی که ممکن است باشد ارائه دهید.

تقسیم یک مقاله طولانی به چند صفحه

چیزی که ممکن است شخصی که سوال می پرسد این است که آیا اشکالی ندارد که یک موضوع طولانی را در چندین صفحه که به هم پیوسته استکه به آن صفحه بندی می گویند.

با صفحه بندی، بازدیدکننده سایت به صفحه بعدی کلیک می کند تا به خواندن مطالب ادامه دهد.

کارمند Google فرض می‌کرد که شخصی که این سؤال را می‌پرسد، یک مقاله طولانی را به مقالات کوتاه‌تری تقسیم می‌کند که به موضوعات متعددی اختصاص داده شده است که مقاله طولانی پوشش داده است.

ماهیت غیر زنده نسخه جدید ساعت کاری سئو گوگل به کارمند گوگل اجازه نمی دهد که سوال بعدی بپرسد تا بررسی کند که آیا سوال را به درستی درک کرده است یا خیر.

در هر صورت، صفحه بندی روش خوبی برای شکستن یک مقاله طولانی است.

Google Search Central صفحه ای درباره بهترین شیوه های صفحه بندی دارد.

نقل قول

در ساعت 12:05 دقیقه به ویدیوی Google SEO Office Hours گوش دهید





منبع

مطالب مرتبط