به‌روزرسانی الگوریتم «محتوای مفید» گوگل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود


گوگل اعلام کرد که هفته آینده یک به روزرسانی الگوریتم جدیدی به نام the را راه اندازی می کند به روز رسانی محتوای مفید. هدف آن تقویت محتوای نوشته شده برای مردم و بی ارزش کردن محتوای نوشته شده در درجه اول برای SEO است.

برخلاف به‌روزرسانی اخیر بررسی محصول، که انواع خاصی از صفحات را هدف قرار می‌دهد، به‌روزرسانی محتوای مفید است در سراسر سایت. یعنی پتانسیل تاثیرگذاری را دارد تمام صفحات.

به روز رسانی محتوای مفید نیز معرفی می کند یک سیگنال جدید گوگل برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کند.

اگرچه گوگل در مورد این تغییرات الگوریتم خود را ناامید می کند، یک هفته زمان زیادی برای آماده شدن نیست. با این حال، می توان استدلال کرد که همه سایت ها در وهله اول باید برای انسان نوشته شوند.

در اینجا تمام اطلاعات موجود در حال حاضر وجود دارد.

به‌روزرسانی محتوای مفید Google

گوگل امروز اعلامیه زیر را در توییتر منتشر کرد:

«هفته آینده، ما «به‌روزرسانی محتوای مفید» را راه‌اندازی می‌کنیم تا مطمئن شویم مردم به‌جای محتوایی که عمدتاً برای ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده‌اند، محتوای اصلی‌تر و مفیدتری را که توسط افراد نوشته شده است، برای مردم می‌بینند.»

توییت با اطلاعات بیشتر به یک مقاله وبلاگ پیوند می خورد، از جمله جزئیاتی در مورد اینکه چگونه وب سایت ها می توانند پس از انتشار به روز رسانی محتوای مفید به موفقیت خود ادامه دهند.

به روز رسانی محتوای مفید چه کاری انجام می دهد؟

این به‌روزرسانی سیگنال رتبه‌بندی جدیدی را معرفی می‌کند که بر سایت‌هایی که حجم بالایی از محتوا را با ارزش کم منتشر می‌کنند، ارزش افزوده پایینی دارند یا برای جستجوگران مفید نیستند، تأثیر منفی می‌گذارد.

هر محتوایی – نه فقط محتوای غیرمفید – در سایت‌هایی که مشخص می‌شود به طور کلی دارای مقادیر نسبتاً بالایی محتوای غیر مفید هستند، با فرض اینکه محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود داشته باشد که بهتر است نمایش داده شود، کمتر در جستجو عملکرد خوبی دارد. به همین دلیل، حذف محتوای غیر مفید می تواند به رتبه بندی محتوای دیگر شما کمک کند.

اگر به‌روزرسانی محتوای مفید روی من تأثیر بگذارد، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر به روز رسانی محتوای مفید به شما رسید، Google توصیه می کند محتوای غیر مفید را از وب سایت خود حذف کنید.

گوگل می‌گوید سایت‌هایی که تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند ممکن است اثرات آن را چندین ماه دوام بیاورند. پست وبلاگ گوگل ادامه می دهد:

طبقه‌بندی‌کننده ما برای این به‌روزرسانی به‌طور مداوم اجرا می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا سایت‌های تازه راه‌اندازی شده و سایت‌های موجود را نظارت کند. از آنجایی که مشخص می‌کند محتوای غیرمفید در درازمدت برنگشته است، طبقه‌بندی دیگر اعمال نخواهد شد.»

نکات دیگر درباره به‌روزرسانی محتوای مفید Google

در نهایت، در اینجا چند نکته نهایی در مورد به روز رسانی محتوای مفید آورده شده است:

  • به روز رسانی یک اقدام دستی نیست. این فرآیند با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی خودکار می شود.
  • محتوای افراد اول حتی اگر در سایت‌هایی با مقدار زیادی محتوای غیر مفید منتشر شده باشد، همچنان می‌تواند رتبه‌بندی کند.
  • سیگنال وزن دارد، به این معنی که برخی از سایت ها بیشتر از سایرین ضربه می خورند.
  • برای شروع فقط جستجوهای انگلیسی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

منبع: گوگل

تصویر ویژه: BRO.vector/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط