گزارش های ضروری GA4 که برای اندازه گیری کمپین های SEO خود نیاز دارید


در سال گذشته نشنیدن یا صحبت در مورد GA4 سخت بوده است.

علیرغم اینکه مستقیماً به استراتژی یا تاکتیک‌های سئو مرتبط نیست، یکی از به‌روزرسانی‌های مورد بحث گوگل در جامعه سئو و بسیار گسترده‌تر بوده است.

Google Analytics پلت فرم محبوب برای نظارت، اندازه گیری و درک تعامل با وب سایت های ما بوده است. در حالی که گزارش‌ها، انواع داده‌ها (به کسی ارائه نشده است؟)، و ویژگی‌های خاص در طول سال‌ها تغییر کرده‌اند، استفاده از پلتفرم کاهش نیافته است.

اکنون که Universal Analytics گوگل آنالیتیکس به پایان عمر خود رسیده است، زمان آن فرا رسیده که با GA4 آشنا شوید.

فرقی نمی‌کند ماه‌ها پیش مهاجرت کرده‌اید، به‌طور خودکار توسط Google مهاجرت کرده‌اید یا از ابتدا شروع کرده‌اید، می‌خواهم پنج گزارش ضروری را که برای اندازه‌گیری کمپین‌ها و تلاش‌های سئوی خود باید بدانید، به اشتراک بگذارم.

گزارش کسب ترافیک

بیایید با آنچه به نظر من مهمترین و مرتبط ترین گزارش است، Traffic Acquisition، شروع کنیم. این گزارش به منظور کمک به صاحبان سایت است تا قبل از ورود به سایت متوجه شوند بازدیدکنندگان از کجا می آیند.

پس چرا این برای اهداف سئو مهم است؟

گزارش اکتساب ترافیک به شما این امکان را می‌دهد تا نحوه انطباق کمپین‌های سئوی خود را در مقابل کانال‌های دیگر و در کل تلاش‌های بازاریابی یکپارچه اندازه‌گیری کنید.

چه تعداد بازدید کننده از جستجوی ارگانیک در مقایسه با جستجو آمده اند؟ بازدیدکنندگان ارگانیک در مقایسه با بازدیدکنندگان از ایمیل چقدر درگیر هستند؟ مقایسه ها و جزئیات زیادی در اینجا وجود دارد

این یکی از اولین و مهمترین منابع داده برای اتصال بسیاری از نقاط بین تأثیرات طبیعی و عمدی است که بر جذب مخاطبان به محتوای وب سایت خود دارید.

گزارش اکتساب ترافیک GA4اسکرین شات از GA4، ژوئن 2023

به طور پیش‌فرض، GA4 از یک مدل اسناد مبتنی بر داده استفاده می‌کند، که الگوریتمی را برای تعیین نحوه اعتبار دادن به کانال‌های مختلف در طول سفر کاربر در خود گنجانده است.

در حالی که اسناد مبتنی بر داده را می توان در Universal Analytics استفاده کرد، اما در GA4 بسیار گسترده تر است و بیش از 50 نقطه تماس مختلف را برای انتساب دقیق در نظر می گیرد.

معیارهایی که در گزارش جذب ترافیک قابل مشاهده هستند عبارتند از:

  • مشارکت متوسط
  • تبدیل ها
  • جلسات درگیر
  • جلسات درگیر برای هر کاربر.
  • نرخ مشارکت
  • شمارش رویداد
  • رویدادها در هر جلسه
  • جلسات.
  • کل درآمد
  • کاربران
کانال های گزارش کسب ترافیک GA4اسکرین شات از GA4، ژوئن 2023

گزارش های تبدیل

گزارش‌های تبدیل برای سئوکاران به دلیل توانایی آن‌ها در ردیابی رویدادهایی که بازدیدکننده را به تبدیلی که در وب‌سایت انجام شده است، مهم است.

این گزارش با ثبت تبدیل‌ها بر اساس نام رویداد و نحوه تخصیص اعتبار به تبدیل براساس مدل انتساب خود، نشان می‌دهد که چه چیزی باعث ایجاد تبدیل شده است.

گزارش پیش‌فرض شامل تبدیل‌ها، درآمد کل و معیارهای کل کاربران است.

گزارش تبدیل GA4اسکرین شات از GA4، ژوئن 2023

تنظیم تبدیل‌ها در GA4 با Universal Analytics متفاوت است.

در UA، از اهداف برای نشان دادن تبدیل ها استفاده می شد، در حالی که GA4 از رویدادها استفاده می کند. در هنگام راه اندازی، GA4 دارای تعدادی رویداد موجود است که می توانند بر اساس اهداف بازاریابی شما به عنوان تبدیل علامت گذاری شوند.

رویدادهای موجود عبارتند از:

  • کلیک می کند.
  • نخستین دیدار.
  • page_view.
  • طومار.
  • جلسه_شروع
  • ارسال_فرم.
  • view_search_results.

در بیشتر موارد، شما می خواهید رویدادهای خود را برای ردیابی تبدیل هایی که با قیف تبدیل شما هماهنگی بهتری دارند، پیکربندی کنید.

برای وب‌سایت‌هایی که بر تولید سرنخ متمرکز هستند، فرم ارسالی معمولاً تبدیل‌های اولیه خواهد بود. در حالی که GA4 اقدامات submit_form را به صورت بومی دنبال می‌کند، احتمالاً داده‌های کافی برای ارزشمند بودن آن‌قدر که شما نیاز دارید را ارائه نمی‌کند.

برای مثال، سرنخ ارسال خبرنامه ممکن است در قسمت دیگری از قیف باشد یا یک هدف ثانویه در مقابل ارسال فرم تماس باشد. توصیه می کنیم با استفاده از Google Tag Manager یک برچسب رویداد سفارشی ایجاد کنید.

همانطور که در بخش گزارش اکتساب ترافیک ذکر شد، GA4 از یک مدل اسناد مبتنی بر داده استفاده می‌کند تا زمانی که بازدیدکنندگان از طریق نقاط تماس مختلف با سایت درگیر می‌شوند، تبدیل‌ها را می‌توان با دقت بیشتری به کانال مناسب نسبت داد.

گزارش های کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یکی از مهم ترین منابع داده های عملکرد و اطلاعات برای متخصصان سئو است و مانند Universal Analytics، کاربران می توانند GSC را با GA4 ادغام کنند.

مشابه UA، دو گزارش در GA4 مرتبط با کنسول جستجو وجود دارد:

  • پرس و جوهای جستجوی ارگانیک گوگل: این گزارش به شما امکان می دهد معیارهای GSC را با جستجوی جستجو ببینید.
  • ترافیک جستجوی ارگانیک گوگل: این گزارش صفحات فرود را با معیارهای کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل نمایش می دهد.

گزارش‌های کنسول جستجو به‌طور پیش‌فرض منتشر نشده‌اند. برای مشاهده گزارش ها، باید یک ویژگی پیوند کنسول جستجوی جدید را از طریق تنظیمات مدیریت اضافه کنید.

GA4 کنسول جستجو نحوه گزارش T0اسکرین شات از GA4، ژوئن 2023

در بخش خواص، دکمه «پیوند کنسول جستجو» را پیدا کنید.

GA4 کنسول جستجو گزارش چگونه به

GA4 کنسول جستجو گزارش چگونه بهتصاویری از GA4، ژوئن 2023

در حالی که گزارش‌ها در GA4 نمی‌توانند به طور کامل جایگزین سطح گزارش‌های ارگانیک موجود در GSC شوند، داشتن داده‌ها در یک پلتفرم ارزش دارد.

بزرگترین ارزش این است که صاحبان سایت می توانند ببینند که بازدیدکنندگان ارگانیک چگونه با سایت در ارتباط با صفحات فرود خاص است.

گزارش صفحات فرود کنسول جستجوی GA4اسکرین شات از GA4، ژوئن 2023

ارزش داده های ارائه شده توسط گزارش ترافیک جستجوی ارگانیک Google برای صفحات فرود در مقایسه با اطلاعات آماری ارائه شده توسط گزارش صفحه فرود با نام گسترده تر (که در بخش بعدی به تفصیل آن را توضیح خواهم داد) چقدر است؟

گزارش کنسول جستجوی گوگل درک جامعی از صفحات فرود و نمایان بودن وب سایت شما در نتایج جستجوی Google ارائه می دهد.

این معیارهای دقیقی مانند نمایش ها، کلیک ها، نرخ کلیک و کلمات کلیدی را ارائه می دهد که در هدایت ترافیک ارگانیک به صفحات فرود شما بسیار مهم هستند.

در مقایسه، گزارش‌های صفحه فرود در GA4 با تجزیه و تحلیل منابع مختلف ترافیک، از جمله جستجوی ارگانیک، ترافیک مستقیم و ارجاع‌ها، چشم‌انداز وسیع‌تری را ارائه می‌دهند.

در حالی که هر دو گزارش بینش های ارزشمندی ارائه می دهند، گزارش کنسول جستجوی گوگل به طور خاص بر روی دید و عملکرد صفحات فرود در نتایج جستجوی گوگل تمرکز دارد.

این داده های عمیق را برای ارزیابی ترافیک جستجوی ارگانیک و عملکرد کلمه کلیدی فراهم می کند.

گزارش صفحه فرود کنسول جستجوی GA4اسکرین شات از GA4، ژوئن 2023

از جنبه منفی، چند محدودیت برای ادغام کنسول جستجو با GA4 وجود دارد. متأسفانه، GA4 اجازه می دهد تا تنها یک جریان داده به یک کنسول جستجو پیوند داده شود.

گزارش های صفحه فرود

گزارش صفحه فرود به شما کمک می کند بفهمید کدام صفحات در وب سایت شما بیشترین ترافیک را دریافت می کنند.

با تجزیه و تحلیل این داده ها، می توانید صفحات با عملکرد بالا را که بازدیدکنندگان ارگانیک را جذب می کنند شناسایی کنید و صفحات دیگر را بر این اساس بهینه کنید. همچنین می توانید نرخ پرش، میانگین زمان در صفحه و نرخ تبدیل را برای هر صفحه فرود ارزیابی کنید تا استراتژی سئوی خود را بیشتر اصلاح کنید.

در گزارش صفحه فرود GA4، صاحبان سایت می توانند به راحتی ابعاد ثانویه را تغییر دهند تا ببینند چگونه یک صفحه فرود بر اساس جایی که کاربران از آنجا آمده اند، جمع می شود.

در گزارش صفحه فرود، می توانید به راحتی ببینید که چگونه یک صفحه با استفاده از ابعاد مختلف ثانویه، ترافیک را در مراحل مختلف قیف به سمت کاربران هدایت می کند.

به عنوان مثال، افزودن «منبع/رسانه جلسه» به شما امکان می‌دهد ببینید کاربر در حال حاضر در کجای سفر خود قرار دارد، در حالی که «منبع/رسانه کاربر اول» نحوه تعامل کاربران با سایت را نشان می‌دهد.

نتیجه

این که آیا در Google Analytics تازه کار هستید و GA4 را به عنوان اولین حمله خود به اکوسیستم Google Analytics کشف می کنید یا مهاجرت کرده اید و در حال دریافت اهداف خود هستید، دانستن راه خود و اینکه کجا باید زمان و تمرکز را اولویت بندی کنید بسیار مهم است.

چه ویژگی‌های جدید را دوست داشته باشیم، چه چیزی را که در GA4 وجود ندارد ابراز تاسف کنیم، یا فقط به مدتی برای تنظیم نیاز داشته باشیم، اینجاست، و ما مطمئناً با آن سازگار خواهیم شد و راه‌های جدید و عمیق‌تری برای استفاده از داده‌های وب‌سایت خود خواهیم یافت.

مثل همیشه، لطفاً به یاد داشته باشید که داده ها داده هایی هستند، چه از Universal Analytics، GA4 یا هر پلت فرم اندازه گیری دیگری. آنچه مهم‌تر است این است که با داده‌ها چه می‌کنیم، چگونه آن‌ها را ادغام می‌کنیم، از آن استفاده می‌کنیم و بینش‌های معناداری پیدا می‌کنیم.

وقتی داده ها را با اهداف و اهداف بازاریابی و سئو مرتبط می کنید، برنامه اندازه گیری خود و آنچه برای شما مهم است را به عنوان یک نقطه کانونی نگه دارید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: chayanuphol/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط