نکات سئو گوگل برای مقالات خبری: برچسب Lastmod، نقشه سایت جداگانه


جان مولر، حامی جستجوی گوگل و گری ایلیز، تحلیلگر، نکات سئو را برای ناشران اخبار در طی یک ضبط پرسش و پاسخ اخیر در ساعات اداری به اشتراک می گذارند.

مولر که به نوبت به سؤالات پاسخ می دهد، به استفاده صحیح از برچسب lastmod می پردازد، در حالی که ایلیز در مورد مزایای نقشه های سایت جداگانه بحث می کند.

چه زمانی از تگ Lastmod استفاده کنیم؟

در یک فایل نقشه سایت XML، lastmod برچسبی است که اطلاعات مربوط به آخرین باری که یک صفحه وب تغییر کرده است را ذخیره می کند.

کاربرد مورد نظر آن کمک به موتورهای جستجو برای ردیابی و فهرست بندی تغییرات قابل توجه در صفحات وب است.

گوگل دستورالعمل هایی را برای استفاده از برچسب lastmod ارائه می دهد که می تواند برای تغییر قطعات جستجو استفاده شود.

وجود تگ lastmod ممکن است Googlebot را وادار کند که تاریخ انتشار را در نتایج جستجو تغییر دهد و محتوا را جدیدتر و برای کلیک کردن جذاب‌تر نشان دهد.

در نتیجه، ممکن است تمایل به استفاده از برچسب lastmod حتی برای تغییرات جزئی در یک مقاله وجود داشته باشد، به طوری که به نظر می رسد که به تازگی منتشر شده است.

یک ناشر خبری می پرسد که آیا باید از برچسب lastmod برای نشان دادن تاریخ آخرین به روز رسانی مقاله یا تاریخ آخرین نظر استفاده کنند.

مولر می‌گوید تاریخ در قسمت lastmod باید نشان‌دهنده تاریخی باشد که محتوای صفحه آنقدر تغییر کرده است که نیاز به خزیدن مجدد داشته باشد.

با این حال، اگر نظرات بخش مهمی از صفحه باشد، استفاده از آخرین تاریخ نظر قابل قبول است.

او همچنین به ناشر یادآوری می کند که از داده های ساخت یافته استفاده کند و اطمینان حاصل کند که تاریخ صفحه با تگ lastmod مطابقت دارد.

از آنجایی که فایل نقشه سایت در مورد یافتن زمان مناسب برای خزیدن یک صفحه بر اساس تغییرات آن است، تاریخ آخرین حالت باید منعکس کننده تاریخی باشد که محتوا به اندازه کافی تغییر کرده است تا مستحق بررسی مجدد باشد.

اگر نظرات بخش مهمی از صفحه شما هستند، استفاده از آن تاریخ خوب است. در نهایت، این تصمیمی است که می توانید بگیرید. برای تاریخ خود مقاله، توصیه می کنم به دستورالعمل های ما در مورد استفاده از تاریخ در یک صفحه نگاه کنید.

به طور خاص، مطمئن شوید که از تاریخ‌های یک صفحه به طور مداوم استفاده می‌کنید و داده‌ها، از جمله منطقه زمانی، را در نشانه‌گذاری ساختار داده‌اید.»

نقشه سایت جداگانه برای اخبار؟

یک ناشر در مورد موضع Google در مورد داشتن نقشه سایت خبری و نقشه سایت عمومی در یک وب سایت سؤال می کند.

آنها همچنین می پرسند که آیا برای هر دو نقشه سایت وجود URL های تکراری قابل قبول است یا خیر.

Illyes توضیح داد که ممکن است فقط یک نقشه سایت با پسوند خبری اضافه شده به URL هایی که به آن نیاز دارند داشته باشید، اما ساده تر است که نقشه های سایت جداگانه برای اخبار و محتوای کلی داشته باشید. URL های قدیمی تر از 30 روز باید از نقشه سایت خبری حذف شوند.

در مورد نقشه های سایت که URL های تکراری را به اشتراک می گذارند، توصیه نمی شود، اما مشکلی ایجاد نمی کند.

ایلیز می گوید:

شما می توانید فقط یک نقشه سایت داشته باشید، یک نقشه وب سایت سنتی که توسط sitemaps.org تعریف شده است، و سپس پسوند خبری را به URL هایی که به آن نیاز دارند اضافه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که باید افزونه اخبار را از URL هایی که بیش از 30 روز هستند حذف کنید. به همین دلیل معمولاً داشتن نقشه سایت جداگانه برای اخبار و وب ساده تر است.

فقط کافی است URL ها را به طور کامل از نقشه سایت خبری حذف کنید که برای اخبار خیلی قدیمی شدند. قرار دادن آدرس‌های هر دو نقشه سایت، اگرچه خیلی خوب نیست، اما مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.»

این نکات از Mueller و Illyes می تواند به ناشران اخبار کمک کند تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند و دید و تعامل مقالات خود را بهبود بخشند.


منبع: مرکز جستجوی گوگل

تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط