وقتی گوگل URL متعارف اشتباهی را انتخاب می کند چه اتفاقی می افتد؟


علیرغم بهترین تلاش شما برای پیاده سازی تگ های متعارف، گوگل همیشه URL یکسانی را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب نمی کند. چگونه می تواند درست شود؟

این موضوع توسط مدافع جستجوی گوگل جان مولر در یک موضوع Reddit در انجمن r/TechSEO مطرح شده است.

فردی می پرسد چرا گوگل URL اشتباهی را در نتایج جستجو نشان می دهد، حتی اگر آنها تمام تلاش خود را می کنند تا نشان دهند کدام صفحه باید نمایش داده شود.

علاوه بر تگ‌های متعارف، این فرد از تگ‌های hreflang و نقشه‌های سایت استفاده می‌کند و تنظیمات صحیح را در کنسول جستجوی گوگل پیکربندی می‌کند.

گوگل همچنان URL متفاوتی را در نتایج جستجو نمایش می دهد.

مولر ابتدا توضیح می‌دهد که چرا Google URL مورد نظر را نمایش نمی‌دهد و توضیح می‌دهد که چه کاری می‌توان انجام داد تا Google در صفحه دیگری ظاهر شود.

برچسب های Canonical: چرا گوگل URL صحیح را نشان نمی دهد؟

یک تگ متعارف سیگنالی را به Google ارسال می کند که نشان می دهد در صورت داشتن محتوای مشابه، کدام URL برای نمایش در نتایج جستجو مناسب است.

در این مثال خاص، کاربر Reddit خاطرنشان می‌کند که با وب‌سایت یک برند سروکار دارند که دارای دامنه‌های سطح بالای کد کشور (ccTLD) است.

به‌عنوان مثال، به جای نمایش brand-name.ca در نتایج جستجوی کانادا، Google در عوض brand-name.co.uk را نمایش می‌دهد.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد.

محتوای تکراری که منجر به قوانین متعارف اشتباه می شود

کاربر Reddit معتقد است که صفحات در دامنه ها به اندازه کافی متفاوت هستند که به عنوان محتوای تکراری دیده نشوند. با این حال، مولر در غیر این صورت به او اطلاع می دهد.

مولر می گوید که گوگل صفحات را تکراری می بیند و تنها یک نسخه را در نتایج جستجو فهرست می کند و بقیه را از فهرست خود حذف می کند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که این صفحات به طور کلی به طور قابل توجهی مشابه هستند، به طوری که Google آنها را با فهرست کردن یک نسخه متعارف حذف می کند. با این حال، با حاشیه نویسی hreflang، URL صحیح همچنان در نتایج جستجو نشان داده می شود (حداقل در جایی که hreflang تشخیص داده می شود و غیره).

نکته جالب برای یادگیری hreflang چیزی است که به اطمینان از نشان دادن URL صحیح در موارد خاص کمک می کند.

عناوین صفحه که منجر به قوانین متعارف اشتباه می شود

مولر خاطرنشان می کند که نحوه نوشتن عناوین صفحه توسط کاربر Reddit ممکن است برای گوگل گیج کننده باشد.

زمانی که با وب سایتی سروکار دارید که دارای چندین ccTLD است، مولر پیشنهاد می کند که پسوند دامنه را از عنوان صفحه دور نگه دارید.

“یک بخش گیج کننده در اینجا این است که عنوان صفحه شما از compantyname.TLD استفاده می کند. این بدان معناست که URL نشان داده شده نسخه .com.au است، اما عنوان شامل .co.uk است. می‌توانید با تغییر عناوین صفحه و فقط استفاده از نام شرکت آن را برطرف کنید.

چگونه یک مشکل را با Canonical های اشتباه برطرف می کنید؟

هیچ راه حل آسانی برای این وجود ندارد. این صرفاً اضافه کردن برچسب های بیشتر یا تغییر عنوان صفحات نیست.

اگر می خواهید از حذف مجدد صفحات توسط گوگل در نتایج جستجو جلوگیری کنید، باید محتوا را بسازید به طور قابل ملاحظه ناهمسان.

مولر در موضوع Reddit می گوید:

“اگر می خواهید نمایه سازی / متعارف سازی را در اینجا تغییر دهید، باید مطمئن شوید که صفحات به طور قابل توجهی متفاوت هستند، نه فقط کمی متفاوت.”

آیا این یک مشکل اساسی است؟

در حالی که ممکن است دیدن نشانی اینترنتی اشتباه گوگل در نتایج جستجو ناراحت کننده باشد، مولر می گوید این یک مشکل فوری نیست.

در مورد رتبه بندی جستجو هیچ ضرری وجود ندارد و گزارش های کنسول جستجوی گوگل همان است که در صورت انتخاب URL دلخواه شما وجود دارد.

«علی‌رغم آنچه کنسول جستجو می‌گوید، موقعیت، نمایش‌ها و کلیک‌های این URL‌ها خوب خواهد بود. آنها به همان شکلی ظاهر می شوند که اگر URL واقعی نیز به عنوان متعارف انتخاب شده باشد. هیچ ضرری در رتبه بندی برای مواردی که به این شکل ایندکس می شوند وجود ندارد – و مزیت وجود URL های کمتری است که باید در سایت های شما خزیده و به روز شوند (به روز رسانی سریعتر موجودی و غیره).

برای واضح بودن، عبارت بالا در مورد ویژگی های دامنه شما اعمال می شود.

اگر می خواهید Google URL متعارف انتخابی شما را فهرست و نمایش دهد، راه حل این است که محتوا را با صفحه ای که گوگل برای نمایش انتخاب می کند متفاوت کنید.

وقتی نوبت به رفع این مشکل می‌رسد، مولر پیشنهاد می‌کند که شاید ارزش تلاش را نداشته باشد.

با توجه به اینکه نتایج جستجو اساساً یکسان خواهد بود، نمی‌دانم که آیا واقعاً برای شما ارزش دارد یا خیر – حداقل احتمالاً مشکلی فوری برای حل کردن نخواهد بود.


منبع: Reddit

تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط