گوگل 6 نکته برای نتایج جستجوی تجارت الکترونیک را به اشتراک می گذارد


گوگل ویدئویی جدید منتشر کرد که در آن شش نکته برای نحوه واجد شرایط ساختن سایت های تجارت الکترونیک برای ارائه های ویژه در نتایج جستجو ارائه می شود.

این ویدئو با برجسته کردن سه عنصر کلیدی که به برجسته شدن صفحات محصول تجارت الکترونیک کمک می‌کنند آغاز شد:

  1. تصاویر به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا محصولات را درک کنند
  2. رتبه بندی ستاره اعتماد را افزایش می دهد
  3. قیمت و در دسترس بودن به خریداران کمک می کند تا بین فروشندگان انتخاب کنند

برخی از این عناصر به داده‌های ساختاری محصول بستگی دارند تا برای فهرست‌های پیشرفته واجد شرایط شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مشارکت در فید Merchant Center Google دارند.

1. برچسب های عنوان

کنت پیوندهای عنوان را مورد بحث قرار می دهد، پیوندهایی که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده شده اند که از برچسب های عنوان صفحه وب ایجاد می شوند.

او توضیح می‌دهد که اگر عنصر عنوان به‌اندازه کافی محتوای صفحه وب را توصیف نکند، Google آن را بازنویسی می‌کند، با استفاده از محتوای عنوان در بالای صفحه یا حتی متن لنگر از پیوندهای صفحه وب.

او همچنین توصیه می‌کند که در مورد برچسب‌های عنوان خودکار محصول دقت بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید که محتوای تکراری یا اطلاعات از دست رفته وجود ندارد.

یک لینک عنوان خوب می تواند به کاربران کمک کند تا پیشنهاد شما را درک کنند و ترافیک باکیفیتی را به سایت شما بیاورند.

… لینک های عنوان با کیفیت پایین می توانند به برداشت کاربران از سایت شما آسیب برسانند.

آلن نسبت به استفاده از برچسب‌های عنوان به‌صورت پویا برای افزودن داده‌های موجود یا قیمت به برچسب عنوان هشدار می‌دهد، زیرا بین زمانی که برچسب عنوان به‌روزرسانی می‌شود و زمانی که Google در نهایت پیوند عنوان به‌روزرسانی‌شده را در SERPs نشان می‌دهد، تاخیر وجود دارد. در این زمان، اطلاعات ممکن است قدیمی شده باشند.

او استفاده از یک سایت گوگل را توصیه می کند: جستجو کنید تا دوباره بررسی کنید که تگ های عنوان هنگام نمایش در نتایج جستجو چگونه به نظر می رسند.

2. شامل تصاویر با کیفیت بالا

تصاویر با کیفیت بالا از این جهت که به مشتریان بالقوه کمک می‌کنند تا در مورد یک محصول تصمیم بگیرند، یک تجربه کاربری است.

آلن کنت به اشتراک گذاشت:

ما مشاهده کرده‌ایم که کاربران معمولاً به تصاویر با کیفیت بالا پاسخ خوبی می‌دهند و توصیه می‌کنند که تصاویر کلیدی حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند.»

او توصیه می‌کند برای عکس‌های با کیفیت پایین، سایت را ممیزی کنید و عکس‌هایی با کیفیت بالاتر جایگزین کنید.

کنت همچنین توصیه کرد که متا داده های Max Image Preview را بررسی کنید زیرا گوگل را در مورد نحوه نمایش آن تصاویر در SERP راهنمایی می کند.

در نهایت، او استفاده از داده‌های ساختاری محصول را تشویق می‌کند تا به گوگل کمک کند تا تصاویر صحیح را برای نمایش در نتایج جستجو شناسایی کند.

بسیاری از کسب‌وکارها مواردی مانند تصاویر را از این نظر در نظر می‌گیرند که چگونه می‌توانند به رتبه بهتر صفحه وب خود در نتایج جستجو کمک کنند.

اما در نظر گرفتن تصاویر محصول از نظر نحوه کمک به کاربران در تصمیم گیری برای خرید محصول مفیدتر است.

این بدان معناست که اگر در مورد اندازه محصول سؤالی وجود دارد، ممکن است منطقی باشد که محصول را با یک شیء روزمره تقریباً هم اندازه کنار هم قرار دهید.

زوایای مختلف می تواند مفید باشد، همانطور که نشان می دهد لباس در یک مدل چگونه به نظر می رسد، مبلمان در یک اتاق چگونه به نظر می رسد، یا چگونه نرده ها ممکن است در حیاط جذاب به نظر برسند.

3. داده های محصول غنی را به اشتراک بگذارید

داده های ساختاریافته به گوگل کمک می کند تا صفحات وب را بهتر درک کند و آنها را واجد شرایط نمایش به عنوان نتایج غنی می کند، چیزی که او از آن به عنوان «درمان های ارائه ویژه» در نتایج جستجو یاد می کند.

عناصر زیر برای داده های ساختاری محصول شامل موارد زیر است:

  • عنوان محصول
  • شرح
  • تصاویر
  • رتبه بندی ها
  • قیمت
  • دسترسی

دستورالعمل‌های داده‌های ساختار یافته محصول Google را بررسی کنید تا ببینید چه ویژگی‌هایی مورد نیاز است و کدام یک اختیاری است. دستورالعمل‌های داده‌های ساخت‌یافته دائماً در حال تغییر هستند، که می‌تواند باعث شود صفحه محصول فهرست پیشرفته‌اش را در نتایج جستجو از دست بدهد، زمانی که داده‌های ساختاریافته دیگر با الزامات Google مطابقت ندارند.

برای عیب یابی، از ابزار Search Console URL Indexing استفاده کنید تا بررسی کنید آیا صفحه ایندکس شده است یا خیر و سپس از ابزار Rich Results Test Tool استفاده کنید تا ببینید آیا خطای داده های ساختاریافته وجود دارد یا خیر.

4. داده های کاهش قیمت به اشتراک بگذارید

اشتراک‌گذاری اطلاعات قیمت‌گذاری با Google می‌تواند صفحه محصول را واجد شرایط ارائه کاهش قیمت ویژه در نتایج جستجو کند، که ممکن است توجه را به آن جلب کند.
ظاهر شدن در نتایج جستجو با ارائه کاهش قیمت ویژه تضمینی نیست.

برای واجد شرایط ساختن یک صفحه برای نتایج غنی از افت قیمت، باید ویژگی Offer را در داده‌های ساختاری محصول بگنجانید که یک نقطه قیمت خاص است و نه محدوده قیمت.

5. محصولاتی را که می فروشید شناسایی کنید

این نکته توصیه می‌کند از شناسه‌های دقیق محصول مانند شناسه‌های GTIN، با استفاده از ترکیبی از فید Google Merchant Center و داده‌های ساختاری محصول استفاده کنید.

پیروی از این توصیه می تواند یک محصول را واجد شرایط برای لیست هایی مانند چرخ فلک های محصول کند.

6. یک نمایه تجاری ایجاد کنید

در نهایت، کنت توصیه می کند در صورتی که کسب و کار حضور فیزیکی دارد، یک نمایه کسب و کار گوگل ایجاد کنید.

“این را می توان از طریق Google Business Profile Manager انجام داد.”

پیروی از این نکته یک سایت را واجد شرایط برای یک لیست خاص در کنار نتایج جستجو می کند.

این نوع فهرست‌بندی فقط برای مشاغلی در دسترس است که در فروشگاه فیزیکی یا منطقه خدماتی تحت پوشش حضور دارند.


استناد

منابع ذکر شده

لینک های عنوان خود را در نتایج جستجو کنترل کنید

مشخصات متا تگ Robots.txt

گالری جستجوی گوگل استفاده از داده های ساخت یافته

داده های ساختاری محصول، از جمله اطلاعات قیمت گذاری

نمایه کسب و کار گوگل خود را ثبت کنید

ویدیوی Google YouTube را تماشا کنید

چگونه وب سایت تجارت الکترونیک خود را در جستجوی گوگل متمایز کنید (6 نکته)

اسکرین شات تصویر برجسته توسط نویسنده





منبع

مطالب مرتبط