6 راه برای به دست آوردن مشتریان سئوی محلی که واقعاً می خواهید


کسب و کارهای محلی به دلیل خلاقیت و استراتژی که برای جذب بازار محلی لازم است، اغلب جالب ترین مشتریان سئو برای کار با آنها هستند.

در حالی که اصول اولیه – بهینه سازی نمایه کسب و کار Google، محتوای بومی سازی شده و غیره – هنوز اعمال می شود، کسب و کارهای محلی اغلب هنگام تلاش برای رتبه بندی محلی باید خارج از چارچوب فکر کنند.

به دست آوردن این نوع مشتریان نیز نیازمند مهارت است. برای متخصصان سئو، جذب مشتریان سئوی محلی مثبت، جاه طلب و فعال ایده آل است.

در اینجا چند نکته برای به دست آوردن مشتریان سئو محلی که واقعاً می خواهید با آنها کار کنید، آورده شده است.

1. شروع گفتگو با صاحبان مشاغل محلی

چند سال پیش قرار بود موهایم را کوتاه کنم و جستجوی خود را برای یک آرایشگر محلی شروع کردم. من یک آرایشگر را دیدم که نظرات خوبی در گوگل داشت، بنابراین از وب سایت آنها بازدید کردم تا در مورد قیمت آنها بیشتر بدانم.

متأسفانه با یک «هشدار! خطای اتصال شما خصوصی نیست» در وب سایت آنها.

به‌عنوان یک استراتژیست سئو، می‌دانستم که این به دلیل فعال نبودن گواهی SSL در وب‌سایت کسب‌وکار است.

بنابراین، من با آنها تماس گرفتم تا یک قرار ملاقات رزرو کنم و شخصاً به مالک اعلام کردم که آنها مشکلات امنیتی وب سایت دارند.

مالک از این موضوع بی خبر بود و خودش وب سایت را مدیریت می کرد، بنابراین من پیشنهاد دادم SSL آنها را به صورت رایگان تنظیم کنم.

بعداً، او به تیم من برای تشخیص مسائل فنی سئوی اضافی پول پرداخت و به تعامل طولانی‌تری ادامه داد.

درسی که در اینجا وجود دارد این است که اغلب بهترین راه برای جذب مشتریان سئوی محلی، شروع گفتگوهای واقعی است.

لازم نیست به اندازه یک مشکل امنیتی سایت واضح باشد، اما اگر بتوانید نیازی را شناسایی کنید، به احتمال زیاد کسب و کار خوشحال خواهد شد که به آنها اطلاع دهید که مشکلاتی بر تجارت آنها تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، آنها از اینکه به آنها گوشزد کردید و به آنها کمک کردید که کسب و کار جدید را از دست ندهند، سپاسگزار خواهند بود.

به عنوان مثال، یک کسب و کار محلی ممکن است نداند که آدرس نمایه کسب و کار Google آنها به روز نیست. یا اینکه در وب سایت خود خطای 404 دارند.

یا اینکه فرم تماس آنها کار نمی کند.

اغلب، توصیه شما ممکن است به عنوان یک لطف بزرگ در نظر گرفته شود و می تواند به یک تعامل مداوم تبدیل شود. یا حداقل، زمانی که به عنوان متخصص سئوی محلی دیده شدید، در را برای کسب و کار ارجاع باز کنید.

چه به دنبال کوتاه کردن مو، خرید لاته یا انتخاب یک هدیه برای یک دوست هستید، چشمان خود را باز نگه دارید.

اگر متوجه یک مشکل سئو شدید و زمانی را برای ارائه مقداری ارزش رایگان اختصاص دهید، ممکن است از اینکه چگونه می تواند به یک مشتری یا اتصال ارجاعی جدید تبدیل شود، متعجب شوید.

2. شناسایی مشاغلی که در بازاریابی سرمایه گذاری می کنند

در جامعه بازاریابی به خوبی شناخته شده است که مشتریان با بودجه محدود اغلب خواستارترین مشتریان هستند.

این بدان معنا نیست که داشتن یک بودجه کم لزوماً باعث می شود که یک مشتری بد باشد، اما این که نگرش به دست آوردن بیشتر با هزینه کمتر اغلب در بازاریابی عقب مانده است.

به طور خلاصه، مشتریان ایده آل سئوی محلی شما کسانی هستند که ارزش بازاریابی را تشخیص داده و مایل به سرمایه گذاری در آن برای رسیدن به یک هدف بزرگتر هستند.

آنها می خواهند دلارهای بازاریابی خود را برای دستیابی به رشد بلندمدت به کار بگیرند.

مانند مثال قبلی: یک نظارت ساده منجر به مشکلات امنیتی سایت می‌شد، اما کسب‌وکار در غیر این صورت در رأس بهینه‌سازی GBP (نمایه کسب‌وکار Google) و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بود.

مالک پذیرای بازخورد بود و ارزش آن را در بهبود حضور وب خود می دانست.

هنگامی که به دنبال مشتریان سئوی محلی هستید، به دنبال مشاغلی باشید که معیارهای زیر را دارند:

  • آیا آنها یک وب سایت واکنش گرا داشته باشید? اگر چنین است، به نظر می رسد که به طور مرتب به روز می شود؟
  • کسب و کار است پست کردن به طور مداوم در شبکه های اجتماعی؟
  • کسب و کار است اجرای تبلیغات پولی?
  • آیا آنها به فعالیت خود ادامه می دهند وبلاگ و بازاریابی محتوا?
  • آیا به نظر می رسد که انجام داده اند درجاتی از سئو?
  • هستند آنها وب سایت خود را با معاملات، رویدادها، پیشنهادات جدید به روز می کنند، و غیره.؟
  • آنها را داشته باشند حضور جستجوی محلی خود را بهینه کردند?

شرکتی که به نظر می رسد در بازاریابی خود سرمایه گذاری کرده است، به احتمال زیاد مشتری خوبی خواهد بود.

شما مشتری می خواهید که نیاز به بازاریابی را درک کند و فعالانه در رشد کسب و کار آنها شرکت کند.

هنگامی که مشاغل محلی را شناسایی کردید که به نظر می رسد برخی از این کادرها را علامت زده اند، با آنها تماس بگیرید.

یک پیشنهاد رایگان – مانند یک حسابرسی یا یک مشاوره دوستانه – می‌تواند پای شما به سمت یک نامزدی طولانی‌تر باشد.

3. در رویدادهای سخنرانی، وبینارها و جلسات شبکه شرکت کنید

من طرفدار این هستم که دانش سئوی محلی شما برای خودش صحبت کند.

به‌جای صاحبان مشاغل پیام‌رسان سرد با سطح فروش، بهتر است ابتدا ارزش رایگان و بدون رشته را ارائه دهید.

این می تواند به صورت یک ایمیل دوستانه یا در این مورد، به اشتراک گذاری دانش خود در رویدادهای حضوری یا آنلاین باشد.

یکی از منابع برتر سرنخ های سئوی محلی برای کسب و کار من، رویدادهای سخنرانی است – به ویژه، رویدادهای سخنرانی و وبینارهای متناسب با شرکت های حقوقی (بازار هدف من).

اغلب، شما می توانید با به اشتراک گذاشتن تخصص خود از طریق یک سخنرانی حرفه ای، مصاحبه آنلاین، رویداد شبکه یا کنفرانس، مشتریان را جذب کنید.

و به یاد داشته باشید، صاحبان مشاغلی که در مورد شرکت در چنین رویدادهایی فعال هستند، اغلب مشتریان خوبی می شوند.

در اینجا چند نکته برای کارآمد کردن رویدادها برای تولید سرنخ آورده شده است:

  • رویدادهای متناسب با بازار دلخواه خود را بیابید (در صورت وجود). به عنوان مثال، اگر در درجه اول با مشاغل فناوری کار می کنید، به روز DevOps در سیاتل بروید. از سوی دیگر، اگر به دنبال همکاری با شرکت های حقوقی هستید، شاید کنفرانس سالانه قانون استخدام در کورونادو کارساز باشد.
  • درخواست برای صحبت کردن. اگر فرصتی برای سخنرانی در یک رویداد وجود دارد، از آن استفاده کنید. با فرض اینکه با سخنرانی عمومی راحت هستید، این می تواند راهی عالی برای جلب توجه و جذب مشتری باشد.
  • بسیاری از کنفرانس ها میزبان مهمانی ها یا ساعات شاد پس از رویداد هستند. دیگران میزبان یک ساعت ناهار هستند. این شبکه‌سازی حضوری می‌تواند ارزشمند باشد.
  • اگر صحبت می کنید، نباید یک جشن زمینی بدون وقفه باشد. آنها تحت تأثیر تخصص و تمایل شما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات قرار خواهند گرفت.
  • در مصاحبه ها و وبینارهای آنلاین شرکت کنید. هزاران فرصت سخنرانی آنلاین وجود دارد. مراقب فرصت های مصاحبه برای وبلاگ ها و پادکست ها باشید. سپس پیشنهاد دهید در وبینارهای آنلاین یا یوتیوب صحبت کنید. این محتوا را دوباره به اشتراک بگذارید.
  • پیگیری را فراموش نکنید. اگر به صورت آنلاین یا حضوری ارتباط برقرار می کنید، اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید. سپس در ادامه رویداد برای آنها پیام ارسال کنید. از آنها به خاطر فرصت ملاقات تشکر کنید و آنها را تشویق کنید تا در صورت نیاز با شما تماس بگیرند. یا به مکالمه‌ای که حضوری آنلاین داشتید ادامه دهید.

نشان دادن دانش واقعی با صاحبان کسب و کار در جایگاه شما یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتریان متعهد است.

4. با صاحبان مشاغل در لینکدین ارتباط برقرار کنید

لینکدین یک پلتفرم برتر کسب و کار به کسب و کار (B2B) است که به متخصصان کمک می کند تا روابط جدید ایجاد کنند و مشتری پیدا کنند.

با این حال، این پلتفرمی است که اغلب مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد – با ارسال هرزنامه توسط بازاریابان به کاربران با پیام‌های سرد و هرزنامه.

“آن مرد” نباشید.

در عوض، از LinkedIn برای ایجاد ارتباطات واقعی با صاحبان مشاغل استفاده کنید، بنابراین آنها از همکاری با شما هیجان زده می شوند.

در اینجا نحوه استفاده از LinkedIn برای به دست آوردن مشتریان سئوی محلی آورده شده است:

  • پروفایل خود را بهینه کنید. یک عکس حرفه ای به پروفایل شخصی خود اضافه کنید. توضیحات و بخش «درباره» خود را درباره کاری که انجام می دهید پر کنید. از مشتریان و همتایان گذشته خود بخواهید که برای تقویت نمایه خود توصیه کنند.
  • مطالب با ارزش ارسال کنید. ویدیوها، مقاله‌ها، تصاویر و پست‌هایی را پست کنید که ارزش مشترکی با مخاطبان شما دارند. در مورد مسائل، موضوعات و داستان های مرتبط با نیازهای تجاری آنها صحبت کنید.
  • درخواست های اتصال را به صاحبان مشاغل و آژانس های محلی ارسال کنید. با خیال راحت خودتان را معرفی کنید، اما در مورد خدمات خود صحبت نکنید. تصور کنید در یک کنفرانس با کسی ملاقات می کنید و با او دست می دهید. بدون تن دادن!
  • پیگیری را پرورش دهید. هنگامی که شخصی درخواست اتصال شما را پذیرفت، یک پیام بعدی برای او ارسال کنید. از آنها در مورد آنچه که روی آن کار می کنند، علاقه مندی هایشان و غیره سؤال کنید.
  • حساب‌های خاص را دنبال کنید و با نظرات یا سوالات به پست آن‌ها پاسخ دهید. همچنین، درخواست های اتصال را برای سایر کاربرانی که از همان حساب ها استفاده می کنند ارسال کنید.

باز هم، بازاریابی درونگرا ابتدا به ارائه ارزش می پردازد.

اگر تعامل واقعی را پرورش دهید، کاربران شما را به عنوان یک متخصص سئو محلی می بینند و ممکن است به خواست خود با شما تماس بگیرند.

اگر در مکالمه به اندازه کافی فاصله دارید، به صاحب کسب و کار کمک کنید تا مشکلی را حل کند.

اگر آنها علاقه مند هستند، این می تواند به صورت ممیزی، مشاوره یا منبع رایگان باشد.

به یاد داشته باشید، بهترین مشتریان کسانی هستند که به طور فعال می خواهند با شما کار کنند در مقابل آنهایی که به سختی در یک پروژه هستند.

5. کارت ویزیت خود را در دسترس داشته باشید

ارزش بازاریابی سنتی را دست کم نگیرید.

بسیاری از کسب‌وکارهای محلی، مغازه‌های کوچک «مادر و پاپ» هستند که یک تماس شخصی را دوست دارند.

آنها می خواهند با یک شخص واقعی ارتباط برقرار کنند تا یک آژانس بدون چهره.

وقتی خارج از منزل هستید، کارت ویزیت خود را در دسترس داشته باشید. چشم و گوش خود را برای گفتگوهایی که صاحبان مشاغل به دنبال راه حل های بازاریابی هستند باز نگه دارید.

در حالی که ممکن است شخصی آماده همکاری فوری با شما نباشد، حداقل ارتباطی برای ارائه ارجاعات خواهد داشت.

کسب و کار ارجاع یکی از دیگر منابع برتر سرنخ برای شرکت سئوی شرکت حقوقی من است.

اگر ابتدا یک گفتگوی دوستانه داشته باشید، متوجه خواهید شد که مردم برای کار با شما بسیار پذیرا هستند.

داشتن کارت ویزیت به این معنی است که شما همیشه آماده ارائه اطلاعات خود و ادامه گفتگو در یک رابطه تجاری هستید.

6. ایجاد مشارکت با آژانس های بازاریابی

من از طریق راه‌هایی برای ارتباط مستقیم با صاحبان مشاغل محلی صحبت کرده‌ام، اما راه‌حل هوشمند دیگری برای به دست آوردن مشتریان سئوی محلی بیشتر وجود دارد: مشارکت آژانس.

به احتمال زیاد، تعداد زیادی آژانس بازاریابی در منطقه شما وجود دارد که خدمات بازاریابی را ارائه می دهند.

با این حال، همه آنها سئو را ارائه نمی دهند. ایجاد یک شراکت می تواند یک راه عالی برای کسب و کار ارجاع یا برچسب سفید خدمات شما باشد.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

  • آژانس های بازاریابی را پیدا کنید. برای آژانس های بازاریابی در منطقه خود در گوگل جستجو کنید. فهرستی از مواردی که به نظر نمی رسد خدمات سئو ارائه دهند، تهیه کنید.
  • اطلاعات تماس آنها را حذف کنید. برای آژانس هایی که لیست شما را ساخته اند، اطلاعات تماس آنها را پیدا کنید. شماره تلفن یا آدرس ایمیل ترجیح داده می شود (بیش از فرم تماس).
  • بهشون پیام بدید. با آژانس ها از طریق ایمیل یا تلفن با پیام زیر (یا مشابه) تماس بگیرید: «سلام [agency name]، اسم من هست [your name]و من یک متخصص سئو محلی در این زمینه هستم [city]. من با شما ارتباط برقرار می کنم زیرا می بینم که شما نیز خدمات بازاریابی را در آن ارائه می دهید [city] حوزه. اگر سئو در خانه شما نیست، می‌خواستم بدانم آیا می‌توانیم شراکتی ایجاد کنیم که در آن به شما مراجعه کنم [service you don’t offer] خدمات به شما، و شما نیازهای سئو محلی را به راه من ارسال می کنید. اگر علاقه مند هستید، دوست دارم این گفتگو را ادامه دهم. می توانید با من تماس بگیرید [phone number] یا [email address]”

آژانس هایی که این را به عنوان یک پیشنهاد مستقیم می بینند ممکن است با شما تماس نگیرند، اما دیگران ممکن است ارزش یک مشارکت دو طرفه را ببینند.

به عنوان مثال، شما می توانید سرنخ ها را به روش خود ارسال کنید، و آنها مشتریان SEO را برای شما ارسال می کنند. یا، می‌توانید درصدی کمیسیون برای کسب‌وکار جدیدی که به شما ارسال شده است، ارائه دهید.

این می تواند راهی عالی برای جذب مشتریان جدید به صورت منفعلانه و بدون بازاریابی فعال باشد.

بعلاوه، شرکای آژانس می توانند مزایای بسیار بیشتری مانند فرصت های پست مهمان یا شبکه سازی داشته باشند.

هیچ “رزی” برای به دست آوردن مشتریان بزرگ وجود ندارد

متوجه خواهید شد که کلید بدست آوردن مشتریان عالی SEO محلی به روابط واقعی باز می گردد.

بنابراین، چه شبکه سازی، صحبت کردن، ایجاد شراکت یا ارائه ارزش رایگان، بهترین راه برای جذب مشتریان عالی ایجاد ارتباطات معنادار است.

از زمین سرد بگذرید و ابتدا به این فکر کنید که چگونه می توانید برای کسب و کارها یا آژانس های محلی منفعت ایجاد کنید.

خواهید دید که بسیاری از افراد پذیرای متخصصانی هستند که فرصتی برای آشنایی با آنها، حل یک مشکل و ایجاد یک گفتگوی دوستانه دارند.

مشتریان سئوی محلی بیشتری را می خواهید که واقعاً می خواهید با آنها کار کنید؟

از این روش ها برای ایجاد ارتباطات و تشویق مشارکت های طولانی مدت استفاده کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط