مدیریت مهاجرت های موفق سئو


به عنوان متخصصان سئو، ما با مهاجرت ها و سطوح مختلف نوسانی که می توانند ایجاد کنند، غریبه نیستیم.

مهاجرت ها رویدادهایی هستند که به طور طبیعی در چرخه حیات کسب و کارهای دیجیتال رخ می دهند، زیرا هم فناوری و هم اهداف تجاری پیشرفت می کنند.

مهاجرت، علیرغم تأثیری که بر سئو دارد، در صورت انجام صحیح می تواند تجربه بازدیدکنندگان را افزایش دهد.

ارتقاء به هاست سریع‌تر ممکن است عملکرد رتبه‌بندی شما را در طول زمان (با تأثیرگذاری و ارائه سیگنال‌های کاربر بهتر) افزایش دهد.

اگرچه فهرست مجدد اولیه توسط Google ممکن است باعث کاهش موقت ترافیک ارگانیک شود، یک برنامه مهاجرتی که به خوبی اجرا شده است می تواند رتبه SERP شما را حفظ یا حتی بهبود بخشد.

تعریف نوع مهاجرت

مهاجرت وب سایت شامل تغییر اساسی در فناوری، ساختار، طراحی یا مکان یک وب سایت برای افزایش دید آنلاین است.

هر نوع مهاجرت دارای سطح مشخصی از خطر است، و هنگامی که شما شروع به جمع کردن انواع مختلف مهاجرت (و تغییر متغیرهای بیشتر) می کنید، خطرات روی هم انباشته نمی شوند، بلکه شروع به تقویت می کنند.

به‌عنوان متخصص سئو، برخی از مهاجرت‌های رایج‌تری که عادت داریم با آن‌ها درگیر باشیم عبارتند از:

در صنعت، ما در مورد مهاجرت اشتباه می شنویم، یعنی زمانی که شروع به تأثیرگذاری بر دنیای خارج از سئو می کند.

از دست دادن مقداری ترافیک و تعداد کمی رتبه‌بندی خبر اصلی نیست، اما کسب‌وکارهایی که فروشگاه‌ها را تعطیل می‌کنند و کارکنان را اخراج می‌کنند.

نمونه هایی از این موارد عبارتند از انتقال HTTPS Homebase (که در اینجا به طور کامل توسط Omi Sido پوشش داده شده است) و جدیدتر تغییر نام تجاری Logojoy به Looka، که با نگاهی به ابزارهای شخص ثالث، کاهش رتبه بندی کلمات کلیدی را 25000 نشان می دهد (150k تا 125k).

محدوده یک مهاجرت SEO

برای من، درست کردن محدوده یک مهاجرت برای موفقیت فرآیند مهاجرت به عنوان یک کل ضروری است و در اجتناب از موقعیت‌هایی مانند این مهم است:

مدیریت مهاجرت های موفق سئونمونه ای از مهاجرت به سایت که در آن مشاوره سئو خیلی دیر وارد شد و بعد از اینکه تمام تصمیمات کلیدی گرفته شد.

بخش کلیدی محدوده و مشخصات این است که باید هم برای توسعه دهندگان و هم برای سهامداران گسترده تر قابل اجرا باشد:

  • کاهش «چرا».
  • و تمرکز بیشتر روی “چگونه”.

ابهام خطر ایجاد می کند. هر چه جای سوء تعبیر کمتر باشد، بهتر است.

در سند محدوده، ضروری است که ایجاد شود:

  • دلایل مهاجرت (از طرف مشتری).
  • ذینفعان اولیه و ثانویه
  • محدوده فعالیت ها و مسئولیت های هر ذینفع (حفظ ترافیک و رتبه بندی یک مسئولیت نیست، یک هدف است).
  • جدول زمانی فعالیت ها، به علاوه منابع پس از مهاجرت.
  • اهداف مورد توافق (توسط همه طرف ها) مهاجرت.
  • فرکانس و عمق گزارش

از این طریق، می توانید شروع به ایجاد یک برنامه زمان بندی از فعالیت ها کنید تا ریسک را تا حد امکان کاهش دهید.

کاهش ریسک مهاجرت SEO

در اکثر موارد، کاهش خطر در طول هر مهاجرت، انجام کاری است که برای بسیاری از آنها فعالیت های مهاجرتی عمومی است.

با این حال، هر فعالیتی برای کاهش عوامل خطر و تلاش در جهت دستیابی به اهداف مورد توافق طراحی شده است.

تغییر مسیرها

مسلم است که تغییر مسیرها بخشی از تقریباً همه مهاجرت ها هستند.

با این حال، با انجام تعدادی از ممیزی‌های افت ترافیک پس از مهاجرت، در اینجا برخی از خطاهای رایج هنگام تعیین محدوده و اجرای تغییر مسیرها وجود دارد.

تغییر مسیرها به عنوان راهنماهای ناوبری هم برای مرورگرها و هم برای موتورهای جستجو عمل می کنند و اطلاعاتی را در مورد مکان صفحه وب بر اساس یک URL داده شده ارائه می دهند.

آنها دستورالعمل های کدگذاری شده اختصاص داده شده به URL های خاص یا مجموعه ای از آنها را نشان می دهند که کاربر یا موتور جستجو را از ورودی اصلی یا URL کلیک شده به صفحه دیگری تغییر مسیر می دهند.

برای انتقال‌هایی که آدرس‌های اینترنتی تغییر می‌کنند، Google اعلام کرده است که ممکن است تا ۱۸۰ روز طول بکشد تا مقدار از A به B به طور کامل منتقل شود.

بسته به مهاجرت شما، دامنه تغییر مسیرهای شما تغییر خواهد کرد.

فایل‌های JS، CSS، پارامترها و رسانه هدایت نمی‌شوند

در اغلب موارد، زمانی که مهاجرت انجام می شود، مردم بر تغییر مسیر URL ها تمرکز می کنند – زیرا آنها رتبه بندی می کنند – اما در صورت لزوم باید به دنبال تغییر مسیر فایل های JS، CSS، URL های پارامتر و فایل های رسانه ای (تصاویر، ویدئوها) نیز باشید.

بسیاری از مردم ارزش تغییر مسیر تصاویر را زیر سوال می برند، اما URL یک URL است و گوگل آن را خزیده است. گوگل حتی توصیه کرده است که URL های تصویر را تغییر مسیر دهید.

تغییرات محیطی

هنگام مهاجرت به یک پلتفرم جدید، طراحی مجدد قالب ها یا به روز رسانی ساختار سایت، مهم است که اطمینان حاصل شود که “محیط” جدید حداقل کیفیت های SEO قبلی را منعکس می کند.

اغلب اوقات پلتفرم جدید فعال می شود و محتوای زیادی در پشت نواحی قابل گسترش جاوا اسکریپت پنهان می شود و با غیرفعال بودن NoScript یا JS، پنهان می ماند – یا سایر عناصر کلیدی از دست رفته اند.

بنابراین، بازرسی محیط جدید برای بررسی این موضوع مهم است:

  • فراداده به درستی منتقل شده است.
  • داده های ساخت یافته پیاده سازی شده و اعتبار سنجی شده است.
  • متعارف درست است.
  • علامت گذاری صفحه بندی صحیح است (بینگ نیز وجود دارد!).
  • پیوند داخلی انجام شده است و به 200 URL اشاره می کند.
  • نقشه های سایت XML و HTML وجود دارد.
  • Hreflang به درستی تنظیم شده است (اگر یک وب سایت بین المللی هستید).
  • تغییر مسیرها آزمایش شده است.
  • صفحه 404 شما کد پاسخ 404 را برمی گرداند.

برخی چیزها، مانند سرعت سایت، به آزمایش مستقیم سایت نیاز دارند، مگر اینکه محیط‌های مرحله‌بندی و پیش‌تولید روی پشته‌های آینه‌ای باشند (بنابراین می‌توانید همان عملکرد را شبیه‌سازی کنید). اما اغلب، آنها در سرورهای عملکرد محور نیستند.

درک اینکه چرا مهاجرت ها اشتباه می شوند

اغلب اوقات وقتی مهاجرت اشتباه می‌شود، حداقل می‌توان به یکی از هفت دلیل اشاره کرد که عبارتند از:

  • استراتژی سئو نادرست یا اهداف نامشخص.
  • برنامه ریزی ضعیف و محدوده منابع و جدول زمانی.
  • تغییرات UX یا طراحی پیش بینی نشده که بر محتوا یا کد تأثیر می گذارد.
  • درگیر کردن آژانس سئو خیلی دیر یا بعد از اینکه تصمیمات کلیدی قبلاً مشخص شده است.
  • ضعیف یا عدم وجود آزمایش کافی
  • پاسخ‌های آهسته و اولویت کم توسعه نسبت به رفع اشکال پس از مهاجرت.
  • متغیرهای غیر قابل کنترل (به عنوان مثال، به روز رسانی گوگل).

استراتژی ضعیف

درک اینکه چرا مهاجرت انجام می شود و نتایج مورد نظر برای تعیین معیارهای قابل اندازه گیری برای “موفقیت” بسیار مهم است.

برای اکثر مهاجرت ها، هدف حفظ عملکرد سئو و سپس استفاده از ثبات ذکر شده به عنوان پایه ای برای رشد است.

با این حال، هر نوع مهاجرت مجموعه ای از خطرات خاص خود را دارد. اینها باید به مشتری و ذینفعان گسترده تر منتقل شود.

اگر هاست یا پلتفرم را جابه‌جا می‌کنید اما ساختار URL را حفظ می‌کنید، باید یکپارچه باشد، اما اگر در حال تغییر نام تجاری و تغییر نام دامنه هستید، منتظر دوره‌ای از آشفتگی باشید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که استراتژی ضعیف نیز می تواند از کسب و کار ناشی شود.

گاهی اوقات ذینفعان برنامه هایی را در مورد چگونگی پیشرفت وب سایت، برند و استراتژی گسترده تر ایجاد می کنند، اما استراتژی کسب و کار (و انتظارات) با جدول زمانی پیشنهادی یا آنچه از نظر فنی امکان پذیر است مطابقت ندارد.

برنامه ریزی و محدوده ضعیف

ابداع یک محدوده دقیق و طرح پروژه در مراحل اولیه می تواند با تعیین انتظارات در مورد مدت زمان انجام فرآیندها و وظایف سئو به جلوگیری از تاخیر در مسیر کمک کند.

این همچنین به شما این امکان را می دهد که آنچه را که در محدوده پروژه است و چه چیزی نیست را در نظر بگیرید تا بتوانید منابع را به اندازه کافی برنامه ریزی و تخصیص دهید.

با تنظیم یک برنامه، می توانید موانع احتمالی مانند تعطیلات عمومی یا دوره های اوج فروش را نیز شناسایی کنید.

برای مثال، به عنوان یک خرده‌فروش آنلاین، در روزهای نزدیک به روز شکرگزاری، وب‌سایتی راه‌اندازی نمی‌کنید، زیرا اشکالات عمده می‌توانند جمعه سیاه/هفته سایبری/ دوره کریسمس شما را به خطر بیندازند.

دیر درگیر شدن

مهاجرت سئو یک شبه اتفاق نمی افتد.

با این حال، پشتیبانی SEO اغلب در نقشه راه بسیار دیر جستجو می شود، با بسیاری از تصمیمات حیاتی که از قبل گرفته شده است که بر عملکرد جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد.

گاهی اوقات درگیری دیرهنگام می تواند یک لطف نجات دهنده باشد، تا زمانی که در جدول زمانی برای ایجاد تغییرات فضا وجود داشته باشد – اما این به ندرت اتفاق می افتد، و شما فقط می توانید تماشا کنید و برای پس از مرگ آماده شوید.

این همچنین می‌تواند به این معنی باشد که آزمایش کافی (از منظر SEO) وجود ندارد، و اگر مهلت مهاجرت سخت باشد، ممکن است همه مسائل مؤثر بر عملکرد به موقع حل نشوند.

زمان پاسخ آهسته توسعه

این بیشتر اوقات یک مشکل در خود کسب و کار است و چیزی نیست که متخصصان سئو بتوانند کنترل کنند.

من قبلاً در موقعیت‌هایی بوده‌ام که بلافاصله پس از مهاجرت، منبع توسعه به طور کامل به بخش دیگری از کسب‌وکار اختصاص داده شده است، و زمانی برای رفع اشکال فوری یا موقت باقی نمی‌ماند.

بیشتر اوقات، این تقصیر توسعه‌دهنده نیست، بلکه بیشتر نشانه‌ای از برنامه‌ریزی ضعیف از سوی ذینفعان تصمیم‌گیری است.

قبلاً دیده‌ام که وب‌سایت‌ها با یک noindex در سراسر سایت راه‌اندازی می‌شوند (زیرا سطل اشتباهی مستقر شده بود)، چیزی که تقریباً بلافاصله پرچم‌گذاری کردیم – فقط چهار روز طول می‌کشد تا منبع برای حذف آن اختصاص داده شود.

متغیرهای غیر قابل کنترل

هرازگاهی، علی‌رغم بهترین برنامه‌ریزی و تخصیص منابع، چیزهای غیرقابل پیش‌بینی و کاملاً اجتناب‌ناپذیری شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد – مانند به‌روزرسانی Google یا اختلال در رنج CDN/DNS.

یک مثال خوب از آن در آگوست 2020 بود، زمانی که کافئین شکسته شد. در طول این مدت، URL های جدید ایندکس نمی شدند.

ارتباطات ناکارآمد با ذینفعان

هنگام صحبت با شرکت‌ها در مورد مهاجرت‌ها و استراتژی‌های مهاجرت، یکی از مسائل کلیدی در مورد سطح ارتباطات و انتظارات ذینفعان غیرمستقیم، به طور معمول VPs و C-Suite است.

مهم است که همه خطرات هم در شرایط فنی تحویل مشخص شود، بلکه برای C-suite غیر فنی نیز خلاصه و قابل هضم باشد.

در این اسناد خلاصه، مهم است که نه تنها خطرات را ترسیم کنیم، بلکه آنچه را که انتظار داریم ببینیم – به عنوان مشاوران با تجربه ای که هستیم – و در چه نقاطی باید شروع به تریاژ / وحشت کنیم، مهم است.

این امر فشار ناشی از واکنش‌های زانو و تقلا را به دلیل درگیری سطح C و درک نکردن کل تصویر کاهش می‌دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: 123graphic/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط