چگونه با بودجه سئو در زمان خرابی کارآمد باشیم؟


به عنوان متخصصان سئو، ما قبلاً اینجا بوده ایم.

زمان های مسطح خرابی ها کاهش بودجه. چالش‌هایی که بر برنامه‌های ما و آنچه برای انجام کار نیاز داریم تأثیر می‌گذارند.

از برخی جهات، می‌توانیم برای خردمندی به گذشته متمایل شویم، و همچنین راه‌هایی برای لاغرتر و باهوش‌تر بودن با استراتژی‌هایمان پیدا کنیم.

سئو از کاهش بودجه در مواقع نامشخص مصون نیست (بله، من هم از این عبارت خسته شده ام).

خواه یک رکود اقتصادی، بیماری همه گیر یا سایر شرایط محلی یا جهانی باشد، رکود می تواند بر بودجه بازاریابی و آنچه که ما می توانیم برای سازمان ها، برندها یا مشتریان خود انجام دهیم، تأثیر بگذارد.

صرف نظر از رکود یا سایر عواملی که بر بودجه سئو تأثیر می‌گذارند، هفت کار وجود دارد که وقتی با بودجه سئوی کمتری مواجه می‌شوید، می‌خواهم آن‌ها را به اشتراک بگذارم.

امید صمیمانه من این است که مجبور نباشید با آن سناریو روبرو شوید، اما اگر با آن مواجه شدید، از آنها استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آنچه باید با آن کار کنید، ببرید.

1. تجزیه و تحلیل تقاضا

مهمترین چیز برای درک اینکه آیا عوامل مؤثر بر بودجه با شرایط تجاری و بازار مرتبط است یا خیر، این است که تأثیر آن بر تقاضا چیست.

اگر طرفدار برند هستید یا در آژانس یا مشاوره ای هستید که بر یک صنعت متمرکز است، احتمالاً ایده هایی دارید.

با این حال، اگر بودجه ها برای سئو کاهش می یابد یا کاهش می یابد، و شما مجبور به انجام کارهای کمتری با بیشتر هستید، باید تحلیلی انجام دهید تا بفهمید که آیا تقاضا برای محصول، خدمات یا بازار شما به طور کلی کاهش یافته است یا خیر.

آیا افراد کمتری جستجو می کنند؟ آیا تعداد کمتری از سفر قیف یا مشتری را طی می کند؟ آیا نقطه رها کردن جدیدی وجود دارد که قبلاً وجود نداشت؟

2. بازبینی اهداف

مشابه تجزیه و تحلیل تقاضا، شما باید اهداف را به طور گسترده تری بازبینی کنید. حتی اگر بازار یکسان باشد، اگر بودجه کمتر یا منابع کمتری برای کار دریافت می‌کنید، باید انتظارات خود و سهامداران را بازنشانی کنید.

آیا می توانید با دلار کمتر به همان اندازه که قبلا بودید انجام دهید؟ آیا می توانید با منابع داخلی و خارجی کمتری کار کنید و همچنان سئو را موفق کنید؟

اگر مجبور به کاهش محتوا، کاهش پشتیبانی فنی، یا حتی تحقیق و استراتژی سئو هستید، حتی اگر تقاضای بازار ضربه نخورده باشد، می توانید فرض کنید که خروجی ها و نتایج یکسان نخواهند بود.

اهداف خود را مجدداً بررسی کنید، آنها را به اشتراک بگذارید و آنها را تا حد امکان عینی و مرتبط با بودجه و منابع کنید. اگر از شما خواسته می شود که با کمترین مقدار بیشتر کار کنید، اشکالی ندارد، اما بدانید که وارد آن شوید!

هوش مصنوعی در حال حاضر ابزاری عالی است که می تواند به شما کمک کند کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهید، بنابراین تا جایی که می توانید به روش های هوشمند و باکیفیت از آن استفاده کنید.

3. ردپای دیجیتال باریک

من از این نکته متنفرم، اما مهم است. من معمولاً در مورد بهتر بودن بیشتر هستم – اگر کیفیت بالایی داشته باشد. خواه این محتوا، ویژگی ها، عملکرد، یا جنبه های مسیرها و قیف های سفر مشتری باشد.

با این حال، در زمان‌های ناچیز یا منابع محدود، باید ردپای دیجیتالی خود را محدود کنید.

چه به دلیل ساده‌سازی منابع باشد و چه به دلیل تمرکز و بودجه‌های شما، باید کاهش پیدا کنید. اگر تقاضای بازار کاهش یابد، در جایی که مردم هنوز در جستجو هستند و نیاز دارند، به صفر برسیم.

این می تواند به معنای کوتاه کردن موضوع و لیست کلمات کلیدی باشد تا به بخشی از قیف که می خواهید در سودآورترین محصول یا خدمات ارائه شده قوی باشید، بپردازید.

با تمرکز محدودتر و منابع کمتر، می توانید نیازهای منابع وب سایت خود را نیز محدود کنید.

چه با یک بخش خاص، زیربخش، ساب دامنه یا میکروسایت واقعاً دقیق شود، احتمالاً مجبور خواهید بود تصمیمات و انتخاب های استراتژیک و تاکتیکی بگیرید که در زمان های زیادی انجام نمی دادید.

ممکن است نتوانید یک سایت کامل را بهینه کنید، بنابراین تا آنجا که نیاز دارید محدود شوید و توجه خود را در آنجا متمرکز کنید.

4. تمرکز منابع

انجام سئو به عنوان یک نفر که همه کلاه ها را بر سر دارد غیرممکن است، مگر اینکه در موقعیت تک شاخ قرار داشته باشید. این نیاز به منابعی مانند IT، توسعه دهندگان وب، UX، نویسندگان محتوا، استراتژیست های برند، قانونی/انطباق، و/یا تاییدیه های مدیریتی دارد.

و ممکن است چیزی را از لیست بالا گم کرده باشم!

در آن زمان، زمانی که در اواسط دهه 00 شروع به انجام سئو کردم، توانستم حدود 80 درصد را به تنهایی انجام دهم. اکنون، به دلایل خوب، همکاری بسیار بیشتری لازم است.

با این حال، زمانی که بودجه کاهش می‌یابد، باید روی جایی که پول باقی مانده می‌رود تمرکز کنید.

در برخی موارد، ممکن است به شما دیکته شده باشد. با این حال، اگر هنوز کنترل کافی دارید، باید اولویت بندی کنید که بودجه و منابع را در کجا قرار داده اید.

این بدان معناست که احتمالاً محتوا را بر به‌روزرسانی‌های فنی در اولویت قرار دهید.

یا فنی بیش از UX. یا CRO روی لینک بیلدینگ.

باهوش باشید، از استراتژی و اهداف به روز شده خود استفاده کنید و منابع خود را به گونه ای به کار ببرید که زیاد شما را لاغر نکند.

5. تمرکز کوتاه مدت

در کوتاه مدت چه چیزی می توان به دست آورد؟ شرایط بازار، اهداف و میزان نهایی محدودکننده بودن بودجه به شما کمک می کند تا این موضوع را دیکته کنید.

آیا فقط به چند دلار کاهش یافته اید؟ آن را در بالاترین فرصت و موارد اولویت قرار دهید.

می دانم که واضح به نظر می رسد، اما سئو بزرگ و پیچیده است. ما مستعد پایین رفتن از مسیرهای خرگوش هستیم.

حواس پرتی زیاد است. منضبط بمانید، بدانید که باید چه کاری انجام دهید و در کوتاه مدت به آن دست یابید و تمام تلاش خود را بکنید تا موارد بلند مدت را فراموش کنید.

اگر می‌خواهید چراغ‌ها را روشن نگه دارید، در کوتاه‌مدت به ROI برسید و این فصل را پشت سر بگذارید تا دوباره شاهد افزایش بودجه باشید، به سراغ چیزهایی بروید که بیشترین شانس موفقیت کوتاه‌مدت را دارند.

این می تواند به معنای سئوی محلی، مشارکت/وابستگی به محتوا، رفتن به انتهای قیف در تمرکز کلیدواژه و محتوا، یا دامنه/مقیاس کامل سئو، اما در لیست بسیار کوتاهی از موضوعات/شرایط باشد.

6. تمرکز بلند مدت

اگر لوکس فکر کردن در مورد استراتژی بلندمدت را دارید، یا به احتمال زیاد تحت تاثیر کاهش تقاضا قرار گرفته اید، اما هنوز مقداری بودجه سئو دارید، می توانید کارهایی را انجام دهید که برای آینده سازنده خواهد بود.

با تمرکز و استراتژی بلندمدت، می‌توانید از رقبایی که بودجه‌های خود را به طور کامل کاهش می‌دهند یا روی تفکر کوتاه‌مدت متمرکز هستند، حتی اگر تقاضایی وجود نداشته باشد، پیشی بگیرید.

من می توانم از تجربه با مشتریانی در دوران رکود گذشته صحبت کنم که حتی زمانی که تقاضای آنها کاهش یافت، با آنها همکاری کردیم، و سرمایه گذاری در ساخت نمایشنامه های بلندمدت را انتخاب کردیم که در صورت افزایش تقاضا، آنها را در صدر قرار داد.

مواردی که در صورت داشتن مقداری بودجه، حتی زمانی که تقاضا ندارید و می‌خواهید آینده‌اندیش باشید، باید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید: فناوری وب‌سایت، زیرساخت، پایه محتوا، پلت فرم رهبری فکر شما، و نحوه ارائه قیف کامل به عنوان اقتدار در صنعت شما

اگر تقاضا در کوتاه مدت کاهش یابد، من حاضرم شرط ببندم که رقبای شما پای خود را از روی بنزین بر می دارند و به شما فرصتی می دهند تا آنها را پشت سر بگذارید و از طرف دیگر قوی تر بیرون بیایید – اگر در حال حاضر در جایگاه اول قرار ندارید. در سراسر موضوعات و اصطلاحات تمرکز اصلی شما.

7. اندازه گیری تلاش ها

هرگز از اندازه گیری آنچه در حال وقوع است دست نکشید. شما می خواهید مجموعه ای از داده های عملکرد خود را داشته باشید تا هر چیزی را که می توانید عینیت بخشد.

این بدان معناست که بتوانید در جایی که می توانید بین کاهش بودجه، بازارها و سایر منابع و عملکرد همبستگی ایجاد کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد که به دانستن تأثیر واقعی رکود، کاهش سرمایه‌گذاری و عوامل بازار بر روی تلاش‌های SEO خود ادامه دهید (یا شروع کنید). همچنین داده های معیاری را برای آینده به شما می دهد.

اگر اطلاعات گذشته از رکود یا کاهش بودجه دارید، از آن به عنوان راهنمایی نیز استفاده کنید!

هیچ کاری را بدون پیش بینی، انتظارات و اندازه گیری انجام ندهید. چه در یک شرکت سهامی عام یا یک کسب و کار کوچک باشید، داده ها هدفی است که تا آنجا که ممکن است منطقه خاکستری را حذف می کند.

نتیجه

باز هم از نوشتن مقاله در این زمینه متنفرم.

با این حال، من یک واقع گرا هستم و شخصاً تأثیر شرایط اقتصادی بر مشتریانم و در نهایت تأثیرگذاری بر آژانسم در چند ماه گذشته را دیده ام.

اگر با کاهش بودجه برای سئو مواجه هستید، این بهتر از عدم بودجه است.

در واقع، اگر به عقب برگردید و بخش «تمرکز بلندمدت» من را در بالا بخوانید، برای سطحی از بودجه و سرمایه‌گذاری مبارزه می‌کنم.

صرف نظر از وضعیت شما، می دانم که سخت است. من آنجا با شما هستم.

ممکن است از نظر روحی و جسمی سخت باشد. قوی بمون ای دوست

سئو مهم است، و با تمرکز بر روی آن، عینی بودن با آن، و انجام آنچه می توانید با منابع و فرصت هایی که دارید، می توانید از آن عبور کنید و در طرف مقابل قوی تر ظاهر شوید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: تصویر زمینی / شاتر استاک





منبع

مطالب مرتبط