خصوصی ترین موتور جستجوی جهان


از آنجایی که افراد زیادی هر روز وب را جستجو می کنند و به دنبال اطلاعات مفید، سریع و دقیق هستند، منطقی است که تعداد زیادی موتورهای جستجوی عالی وجود دارند که می توانند به ارتباط افراد با منابع مورد نیازشان کمک کنند.

با وجود بیش از دوجین موتور جستجوی ستودنی که طی سال‌ها از کار افتاده یا به بازیکنان بزرگ‌تری ادغام شده‌اند، برخی هستند که همچنان در آزمون زمان مقاومت کرده‌اند و هر ماه میلیون‌ها جستجو را به خود جذب می‌کنند.

یکی از آن ها Startpage است، یک موتور جستجوی کمتر شناخته شده که بیش از 20 سال است که رونق داشته است – و اینترنت را با نتایج جستجوی قابل مقایسه با موتور جستجوی پیشرو، گوگل، عرضه می کند.

Startpage چیست؟

Startpage یک موتور جستجوی هلندی است که با ویژگی‌های حریم خصوصی قوی خود پشتیبانی می‌شود، اما همچنین با افتخار از کیفیت نتایج جستجوی خود به عنوان یکی از بهترین‌های جهان می‌ایستد.

این به این دلیل است که موتور جستجو به معنای واقعی کلمه نتایج جستجوی Google را به کاربران خود ارائه می دهد (و برای انجام این کار مبلغی نامعلوم پول نقد به گوگل می پردازد) در حالی که از داده های کاربر محافظت می کند و همه اشکال ردیابی را حذف می کند تا حداکثر حریم خصوصی را تضمین کند.

موتور جستجو به عنوان یک سایت پراکسی طبقه بندی می شود، زیرا کاربران می توانند از نمای ناشناس پلت فرم برای مشاهده نتایج جستجو از طریق یک سرور پروکسی استفاده کنند و در صورت تمایل، حفاظت از حریم خصوصی بیشتری را به تجربه خود اضافه کنند.

چیزی که به عنوان یک فهرست وب در سال 2002 آغاز شد، طی چند سال آینده به روش‌های مختلفی تکامل پیدا کرد – از جمله بازتاب سایتی که در نهایت با آن ادغام می‌شود، Ixquick – قبل از اینکه به زودی به موتور جستجوی منحصربه‌فرد خود تبدیل شود که به طور دقیق به نتایج جستجوی Google بدون شخصی سازی یا ردیابی تبلیغات

Startpage و Ixquick در سال 2016 تحت نام Startpage ادغام خواهند شد و علیرغم برخی نگرانی های اولیه در مورد حفظ حریم خصوصی در مورد عدم شفافیت در ابتدای ادغام، Startpage اعلام کرد که پیوند این شرکت ها ماموریت برند برای محافظت از حریم خصوصی کاربران را تغییر نخواهد داد و همچنان ارائه نتایج جستجو با کیفیت بالا

و داشتن دفتر مرکزی در هلند به طور مداوم به Startpage اجازه می‌دهد تا از قوانین تهاجمی که ممکن است کاربران را در معرض خطر قرار دهد و در عین حال نتایج جستجوی با کیفیت بالا را ارائه می‌کند، دور بزند.

این همچنین یک موتور جستجوی چند زبانه است که امکان جستجو در 82 زبان مختلف را فراهم می کند و در عین حال چندین عمودی را برای جستجوی خاص برای تصاویر و ویدیوها ارائه می دهد.

چه کسی از Startpage استفاده می کند؟

در حالی که Startpage برای استفاده توسط هر کسی در جهان به صورت رایگان در دسترس است (تا زمانی که از یکی از زبان های پشتیبانی شده برای جستجو استفاده کنند)، کاربران احتمال بیشتری از موتور جستجو وجود دارند که به عنوان یک بازیکن قدرتمند در سراسر جهان ظاهر شده است. هفت سال گذشته

اولین (و احتمالاً واضح ترین) گروهی از افرادی که به طور منظم از Startpage استفاده می کنند، کسانی هستند که نگران حریم خصوصی هستند یا علاقه مند به حریم خصوصی هستند.

آن‌ها ممکن است از Google و تجربه‌ای که ارائه می‌کند لذت ببرند، اما از چیزی که می‌تواند در جمع‌آوری و استفاده از داده‌های کاربر بیش از حد تهاجمی به نظر برسد، پشتیبانی نمی‌کنند – چیزی که گوگل اعتراف می‌کند که انجام می‌دهد، اما ظاهراً به نام بهبود تجربه جستجو.

در طرف دیگر، افرادی نیز وجود دارند که برایشان مهم نیست که تبلیغاتی که می بینند هدفمند هستند یا خیر. و اگر بتوانند از گرفتن داده هایشان توسط یک شرکت جلوگیری کنند، این کار را می کنند.

یکی از محبوب‌ترین دلایلی که دیگران از استفاده از Google منصرف می‌شوند و به دنبال موتور جستجوی متفاوت و مبهم‌تری برای استفاده در زندگی روزمره خود می‌گردند این است که آنها، کم و بیش، عموماً طرفدار Google نیستند.

این می‌تواند به این دلیل باشد که گوگل یکی از ثروتمندترین شرکت‌های روی کره زمین است، به عنوان یک پیشگام در صنعت فناوری شناخته شده است، و به‌عنوان پیشگام در صنعت فناوری، می‌تواند به‌راحتی بیشتر نگران درآمدزایی باشد تا بهبود آن. نوع بشر

هر دلیلی که کسی به دنبال یک موتور جستجوی جایگزین برای استفاده به جای Google باشد، به معنای فرصتی برای همه پلتفرم های دیگر در فضا است.

Startpage برای چه چیزی خوب است؟

Startpage در انجام هر دو هدف اصلی خود به عنوان یک تجارت عالی است.

این یک موتور جستجو است. وظیفه یک موتور جستجو این است که به افراد کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند – اغلب با اطلاعات یا جهت محدود – به سرعت، آسان و دقیق بیابند.

اساساً تجربه جستجوی محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان – و فناوری و الگوریتم‌های برتر آن – را بدون هیچ گونه شخصی‌سازی کاربر بازسازی می‌کند.

در صورتی که Startpage بتواند به طور مؤثر چیز دیگری را که کاربران می‌خواهند ارائه دهد: حفظ حریم خصوصی، دستورالعملی برای موفقیت دارد.

مفهوم و حفظ حریم خصوصی ارزش پیشنهادی Startpage به عنوان یک نام تجاری است، بنابراین باید این کار را به خوبی انجام دهد تا شهرت قابل احترامی را حفظ کند.

بنابراین، اگرچه کاربران ممکن است تجربه جستجوی کلی شخصی‌تر را به قیمت حفاظت از حریم خصوصی از دست بدهند، اما همچنان تجربه‌ای با کیفیت بالا دارند که با کیفیت موتورهای جستجوی دیگر سازگار است.

البته، اگر موقعیت مکانی خود را برای افزایش شخصی سازی به پلتفرم اضافه کنید، تجربه جستجوی مفیدتری را دریافت خواهید کرد و همچنان داده های بسیار محدودی خواهید داشت که گرفته و ذخیره می شوند.

آیا صفحه شروع به خوبی گوگل است؟

در حالی که Startpage اساساً یک بازگرداننده حریم خصوصی نتایج جستجوی Google است، بستگی به این دارد که از چه معیارهایی استفاده کنید که آیا Startpage به خوبی یا بهتر از Google باشد.

تجربه کاربر از طرق مختلف متفاوت است و از آنجایی که هیچ شخصی سازی برای نتایج یا نوع نتایج ارائه شده به کاربر وجود ندارد، Startpage به طور بالقوه بخشی از معادله ای را که به گوگل کمک کرده است به شرکت فناوری قدرتمند تبدیل شود را از دست داده است. .

Startpage ممکن است همچنان به کاربران خود تبلیغات ارائه دهد – این یک شرکت انتفاعی است که از تبلیغات جستجو درآمد ایجاد می کند – اما این تبلیغات صرفاً از سرنخ های متنی ارائه شده توسط جستجوی کاربر ارائه می شود، نه از داده های تاریخی یا رفتاری جمع آوری شده توسط موتور. (مانند گوگل و سایر موتورهای جستجوی محبوب).

بنابراین واقعاً به کیفیت تبلیغات ارائه شده در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مربوط می شود، نه فقط اگر در آن پلتفرم ها وجود داشته باشند.

Startpage همچنین از ویژگی Featured Snippet گوگل پشتیبانی نمی کند – یعنی «خراش دادن» صفحات وب و محتوا برای ارائه گزیده های خاص از صفحات وب به طور مستقیم در بالای SERP های آن.

با این حال، Startpage اطلاعات خود را در سمت راست SERP درست مانند Google ارائه می‌کند، و بیشتر اطلاعات تولید شده توسط ویکی‌پدیا است که پنل دانش خود را ایجاد می‌کند (همچنین درست مانند Google).

گوگل یک شرکت تبلیغاتی است که سالانه صدها میلیارد دلار درآمد دارد.

و در حالی که Startpage از تبلیغات نیز درآمد تولید می کند، بسیار کمتر از Google درآمد دارد – نزدیک به 7 تا 10 میلیون در سال.

صفحه شروع در مقابل DuckDuckGo

Startpage تنها موتور جستجوی محبوبی نیست که از حریم خصوصی خود به عنوان موتور جستجو حمایت می کند.

DuckDuckGo از سال 2010 این کار را انجام داده است.

بزرگترین تفاوت این موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی در مقایسه با Startpage این است که چگونه نتایج جستجوی خود را ایجاد می کند.

در حالی که Startpage از API گوگل استفاده می کند و تجربه مشابهی را بدون شخصی سازی به گوگل ارائه می دهد، DuckDuckGo نتایج جستجو و تجربه پلتفرم منحصر به فرد خود را ارائه می دهد.

DuckDuckGo علاوه بر خزنده وب اختصاصی خود، از انواع APIهای سایت های دیگر برای پاسخ به سؤالات جستجو و همچنین سایر شرکای جستجو مانند Bing استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که تجربه مطلوب و نتایج خوبی ارائه می دهد.

در مقایسه با Startpage، DuckDuckGo مطمئناً در دهه گذشته در معرض دید و محبوبیت بسیار بیشتری قرار گرفته است، اما این فراتر از خود محصولات و خدمات است.

این شامل تفاوت در بودجه بازاریابی، اندازه شرکت و موارد دیگر است.

اما DuckDuckGo هنوز حدود 2٪ از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد، در حالی که Startpage یک بخش را نگه داشته است (0.06٪ در آمریکا).

چشم انداز کلی در صفحه شروع موتور جستجو

این ایده ممکن است پیشگامانه یا حتی ضروری به نظر نرسد، اما Startpage یک موتور جستجوی آسان و با کیفیت است که تجربه ایمن‌تری را نسبت به سایر پلتفرم‌ها ارائه می‌کند و در عین حال داده‌های کاربر صفر مجازی را ضبط می‌کند.

اگرچه بعید نیست که Startpage به این زودی ها به عنوان یک تهدید قانونی برای گوگل وارد شود، جالب است که ببینیم چگونه مدل حریم خصوصی موتور جستجو به موفقیت آن در فضای رقابتی کمک می کند که اکنون بسیار شامل پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. سایت های خرده فروشی، و خیلی بیشتر.

برای تجربه‌ای متمرکز بر حریم خصوصی که به ارائه نتایج جستجوی با کیفیت نیز اختصاص دارد، Startpage را امتحان کنید.

خیلی شبیه این است که یک موتور جستجو باید چگونه باشد: هوشمند اما عمومی و نه خیلی تهاجمی.

شما فقط ممکن است آن را دوست داشته باشید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: لوئیس مولینرو/شاتراستاک





منبع

مطالب مرتبط